Volná diskuze o skútrech, která tématicky nespadá do žádné z výše uvedených kategorií.
03 bře 2013, 22:15
To : wochomurka. Ty neznám pravidlo, že ženská a motorka, teda skůtr se nepůjčuje
04 bře 2013, 00:15
nejvíce mě pobavilo jak říkal že skutr jede 120km/h tím teda podle mě hodně přestřelil
04 bře 2013, 00:22
tyjo píše:To : wochomurka. Ty neznám pravidlo, že ženská a motorka, teda skůtr se nepůjčuje
A ešte si zabudol na fajku
04 bře 2013, 09:11
tyjo píše:To : wochomurka. Ty neznám pravidlo, že ženská a motorka, teda skůtr se nepůjčuje
OT - Mno blbě se uplatňuje nějaký pravido, když mi kámoš půjčil na svatbu svou milovanou červenou Felicii s kterou jsme si celej den odjezdili sami a nechal mě řídit svýho druhýho mazlíka Rolls Royce Silver Shadow.
04 bře 2013, 09:28
malagelo píše:nejvíce mě pobavilo jak říkal že skutr jede 120km/h tím teda podle mě hodně přestřelil
podle mě to bral podle 125ccm motorek...taková CBR125 ti klidně těch 120 pojede, z kopce 130
04 bře 2013, 09:58
taky myslím,že to nebude s tím přesedáním na větší skůtry tak horký.Když už někdo jezdil alespoň na pajdě,nějakou zkušenost má,pokud jezdí autem,tak taky.Ůplných začátečníku bez praxe na moto či v autě bude minimum.Ve svým okolí znám jen jednoho,co plánoval koupi skůtra a vzdal to.Proč?Přeci jen je to už nemalá investice a sezonní záležitost,takže se nakonec rozhodl místo skůtra a nějaké výbavy za ty peníze koupit do rodiny druhé menší ojeté auto,které bude moci využívat i jeho manželka a dcera,protože by s největší pravděpodobností na tom skůtru jezdil pouze sám.
04 bře 2013, 10:06
Na technice brzda s plynem mi nepřijde nic divného, u skútra je to právě kvůli plynulosti. Podobné je to i s rozjezdem například na mokré trávě. Když přidám plyn, tak záběr po sepnutí spojky je už dost silný a kolo má tendenci prokluzovat a ustřelovat. Když si přibrzdím zadek, tak se plynule rozjedu i tady. Jinak, brzdění motorem je jak u čeho. Doposud mi Burgoš brzdil motorem zcela bez problémů, ale když jsem tam dal multivar, tak motorem nebrzdí skoro vůbec.
19 bře 2013, 11:31
tyjo píše:Ahoj,
nechci rozviřovat nějaký flame, jen se chci zeptat jak hodnotíte styl Pepy Sršně ohledně jeho slov, že skůtr po ubrání plynu nebrzdí a je třeba držet trošku po plynem a přibžďovat si ?
Myslím si, že pro začátečníky je to docela dost složité i pochopit že mám brzdit při držení třeba jen 1/3 plynu a brzdit a zatáčet, chápu to poskakování není asi to pravé, ale vše je jen o citu, já dojíždím docela často bez plynu prostě to má odpor tak netahám za plyn až ke křižovatce a pak to zamáznu.
Díky za názory.
Ahoj,
taky jsem na to koukal?! a nevím, jsem na skútru začátečník, léta jsem jezdil jen na Babettě, ale tohle se mi nezdálo. On to samozřejmě přeháněl, ale asi to nějaký smysl má, ale jen v některých situacích, snad v zatáčce, pokud jsem nesnížil včas rychlost plynem, nebo v koloně (to nevím). Jak jsem v těch pár pěkných dnech poprvé vyjel (PCX), tak jsem to zkoušel, ale zatím jsem toho rychle nechal. Tak až bude konečně hezky, tak na to zase dojde. Jak říkal Mireček: "seučit, seučit, seučit".
19 bře 2013, 12:50
no jo, jednou jsem na Banditu při výjezdu z vesnice chtěl ostře předjet auto a místo z 5 jsem tam chtěl dát za 3, ale spletl jsem se a ze 4 jsem tam dal za 2. Zadek se nepříjemně kousnul. Nedokážu si představit, jak by se s tím pohrál V2 a následně já;)
19 bře 2013, 13:07
Tak tenhle popisovaný způsob jízdy používám již leta, pro neznalé: jde především o kontrolované průjezdy v zúženém prostoru. V koloně mezi auty anebo při zajíždění do prostoru stání, atd. Přibržďuje se zadní brzdou při mírném plynu. Jde o to, že se velmi zklidní mírné kmitání řidítek ( * vyrovnávání stability) oproti přidávání ubírání plynu při velmi pomalé jízdě. Jízda je potom mnohem " rovnější " a plynulejší s pocitem kontroly nad strojem. Snad to někomu pomůže ...
19 bře 2013, 16:07
Taky jsem to zkoušel a je to dobrá rada, ale chce to cvik. Pomůže kromě přesného manévrování také např. při vytáčení na trávě nebo blátě. Za mě můžu říct, že na tom něco je.
19 bře 2013, 16:38
přesně jak píše p@t. Když jsem se nad tím zamyslel při jízdě (průjezdy kolonou, zastavování, odbočování) zjistil jsem že vlastně dělám podvědomě to samé aniž bych nad tím nějak přemýšlel. Při pomalé jízdě to výrazně zvyšuje stabilitu a manévrovatelnost skůtru.
19 bře 2013, 17:40
já Vám nevím..nemyslel tím Pepa něco jinýho? Přece buď jedu rovně rychle nebo rovně pomalu nebo stojím ale nějaké kmitání řídítek (pokud to není rozbitý) nepozoruju.. Ve městě (ale skoro i jinde) je dobrý mít prsty na brzdách to jo, a ne hledat páčky až mi tam někdo vjede anebo já najedu do díry a dostanu kopanec do řidítek... to se pak brzdy hledají moc dlouho.
Tak jestli by se třeba Pepa nemohl ještě jednou jasně vyjádřit. Se mi zdá, že se tady trochu plete.
19 bře 2013, 18:12
Kmitání řidítek, jsem myslel, jako že když jedeš hoooodně pomalu, tak místo spuštěných nohou a občasných odrazů k udržení rovnováhy si pomáháš rukama přenášením těžiště na řidítka v tom aby jsi udržel rovnováhu.(to je to "kmitání"). Jako že s nima mírně kmitáš. ( a neříkej, že nekmitáš, kmitaj všichni), No a když
s citem přibržďuješ zadní brzdou a přitom
s citem dávkuješ mírně plyn,tak tě to jakoby vytahuje do přímého směru bez potřeby se třeba odstrkovat nohama. (Což mimochodem nepovažuju za příliš bezpečné, ale spousta skútristů jako by se s tím narodila).viz skútršňúra.Takže buď kmitáš anebo se odstrkuješ. No a potom je právě ještě ta třetí možnost o které je řeč a to že ty nohy můžeš nechat na stupačkách ( podlážce ) skútru, což je nmohem bezpečnější třeba v tý koloně mezi auty. Líp už to neumim
09 dub 2013, 12:19
Za sebe souhlasim naprosto. V Praze pořád kličkuju mezi autama a přidržení zadní brzdy opravdu velmi pomáhá na jistější jízdu v malých rychlostech.