Volná diskuze o skútrech, která tématicky nespadá do žádné z výše uvedených kategorií.
03 bře 2013, 09:51
Jo, tak maximálka byla velmi optimistická, i když italské tachometry prý občas taky bývají. Tak možná chtěl udělat "radost" novým zájemcům, kteří teprve plánují koupi
03 bře 2013, 10:07
Jak už tu kdosi řekl, asi šlo především o tu plynulost a aby s tím člověk neposkakoval. Každopádně vím, že ovládat motorku jak tenhle chlap bohužel nikdy umět nebudu
03 bře 2013, 11:19
[quote="Skyman"]Věta "Vůbec to nebrzdí motorem" aspoň u mýho skútru úplně neplatí.
no spíš jde o to s čím porovnáváš zkus na dvouválcový Aprilii RSV 1000 jít o dva kvalty dolu tam poznáš co je brždění motorem pokud jen trochu polevíš sevření stehen budeš drtit kulky o nádrž. Jde spíš že na skútru je brždění motorem
díky variátoru vlažné, samozřejmě to brzdí motorem ale vůči autu a motorce to je rozhodně míň
03 bře 2013, 12:25
Brždění motorem na B650 je tak markantní, že když při jízdě ve městě zavřu plyn musím alespoň zlehka kliknout na brzdy aby to zezadu do mě nenapálil..a je zcela jedno jestli jedu na automat režimu alebo v manuálu.
03 bře 2013, 13:24
Čistě logicky, brzdy na vozidlech a jejich páky či pedály k ovládání jsou tam od toho, aby se používaly. Netřeba více řešit. Pokud mám vozidlo ať jednostopé nebo dvoustopé s brzdným účinkem motoru, který je využitelný, je toto pouze výhodou, avšak neznamená to, že nebudeme brzdy užívat i při tomto účinku.
K technice brzdy s plynem zároveň : Tuhle techniku používali a používají především závodní jezdci např. bývalé třídy B rallye.................................a taky "Sršeň"
Zde v závodech to ale mělo své opodstatnění a hlavně motory a převodová ústrojí těchto vozidel šly po závodě na GO a znovu seřízení a celková údržba také byla jinde než u běžného vozidla.
Spíš bych se zaměřil na to, abych účinek plynu a brzd nepoužíval křečovitě a trhaně, ale dospěl k jejich plynulému ovládání a plynulému přechodu mezi brzdným účinkem a účinkem akcelerace.
03 bře 2013, 13:31
ono to z toho tak ůplně nevyznělo,ale smyslem bylo poukázat opravdu na tu plynulou jízdu v malých rychlostech,např.právě v kolonách.Přesněji právě to,že neovládáš spojku rukou,jako u běžný moto a tím múže docházet k určitýmu poskakování,že řekněme začátečník tomu naloží trochu víc plynu,skůtr zabere a rozjede se rychleji,tak se ubere naráz plyn a skůtr zase rychle ubere z rychlosti,což je právě ono zmíňěné poskakování.Při trošce praxe se dá jet plynule i v malý rychlosti a nebo bych to vyjádřil tak,že občasná neplynulost nikomu nevadí,motoru to neškodí a celkem bych asi nepožadoval po nějaký tetičce,co si pojede cestou z fabriky nakoupit do sámošky jízdní styl profíka Pepy.Kdo není vyložený dřevo,neměl by mít problém.Totéž je zmíněné nebrždění motoru.Samosebou,že skůtr motorem brzdí,ovšem mnohem míń,než třeba velká motorka,tady záleží,s čím to kdo porovnává.Pochybuju,že by ona tetička předtím jezdila na litrovým čtyřválci a šla reklamovat skůtříka,bo se jí zdá,že motorem brzdí málo.Z tohoto videa bych naopak vyzvednul to,že bylo doporučeno si to vyzkoušet někde mimo provoz,podle potřeby trénovat,brždění,zatáčení a celkově se seznámit s ovládáním a chováním,než se na tom někdo pustí do provozu,hlavně tedy ten,kdo třeba na podobným stroji nikdy nejel.Naopak bych být Pepou,ještě víc zdůraznil nejen přilbu,ale třeba i rukavice,kalhoty,pevnější boty a alespoň trochu barevně výraznější bundu.Holka v mini a v lodičkách bude sice koukatelnější pro ostatní řidiče,ale když si sedne na 125 ccm skůtra,na kterém nikdy neseděla,vypálí do městskýho provozu a splete si brzdy,dopadne podstatně hůř,než když bude trochu neplynule popojíždět.Tak asi tak
03 bře 2013, 14:03
Brzdný účinek motoru nezávisí na tom jestli jedu na skútru nebo motorce, ale na objemu tj. kdo jel na 350 Jawě nebo má 650 skútr, tak stačí ubrat plyn a i díky váze stroje to prostě víc brzdí než 125 ccm skútr kterému navíc pod volnoběžnými otáčkami rozepne spojka. Co se týče přidávání plynu na skútru, třeba ve městě a prostě přidám a pustím, tak to do jisté míry souvisí s defenzivním ježděním a také se šetřením řemenu variátoru. Přeci jen řemenu dělá dobře, když se zakousne a ne když se jen tak na hraně volnoběžných otáček šolíchá v řemenicích - to nesvědči ničemu a ani řemenicím.
Plynulost jízdy je spíš o čtení terénu přede mnou a to souvisí s vedením pohledu do dálky a periferně před sebe. Jedna věc je jak kdo jezdí a jak potom vysvětluje.
03 bře 2013, 15:31
Sršeň říkal: prsty na brzdách! To si myslím, je ve městě rozumný. Mluvil o tom, že se má trénovat brzdění. Člověk by si měl zvyknout brzdit automaticky a nebát se brzdění!! Každý kilometr o který člověk pomaleji sjede do díry, do příkopu, narazí do překážky je sakra znát. A je to o tom, že prsty brzdí skoro sami. A ne že až na povel hlavy začnou hledat páčky! To si myslím bylo v té ukázce.
03 bře 2013, 20:17
Některé věci v té reportáži vyzněly asi poněkud odlišně, než byly myšleny. Jak už tu někdo zmínil - 125cm bude motorem bzdit asi trochu jinak než velká mašina, ne že nebrzdí vůbec. Nicméně tvrzení, že je nejlepší držet motor pod plynem a zároveň brzdit - to je jízdní styl vhodný možná tak pro vyježděného motorkáře kterým Sršeň jistě je, ne pro začátečníka, který sedí na skutru poprvé v životě. Celkem živě si dokážu přestavit jak asi dopadne situace, kdy se začátečník drží rady Pepy Sršně a do zatáčky se řítí pod plynem a zároveň brzdí pření brzdou .........
Zdůrazňované trénování na nepoužívaném parkovišti je určité užitečné, na druhou stranu několikrát zdůrazňované "cukání plynem" jsem moc nepochopil. Nováčci na 125cm skutrech se budou rekrutovat v drtivé většině z řidičů, kteří už mají něco naježděného v autech a v těch asi taky "necukají" ..... nehledě na to, že rozjezdy a zastavování na stroji s variátorem je podstatně jednodušší, než se spojkou
03 bře 2013, 20:42
Pánové díval jsem se na video a přibrždování brzdou pod plynem se týká pomalé jízdy, kdy se koryguje plynulost jemným přibržděním misto přidávání a ubíraní plynu , je však otázkou jestli tento manévr doporučit začátečníkům .
03 bře 2013, 20:57
Ano je to tak, záleží hlavně na čem jedeš. Mám zkušenost z padesátky, nyní jezím na čtyřcovce - to je propastný rozdíl ve věci sundání ruky z plynu. Ale ani na 50-ce mi nepřipadalo, že se nedá brzdit motorem - tedy šlo to jen chvíli, dokud se "neodpojio spojení s variátorem". Pak už se to chovalo jako kolo. U 4-stovky je vše jinak. Prostě každá mašinka je jiná.
A hlavně ono sdělení ve videu bylo opravdu o tom, aby noví skůtraři si uvědomili, že cukání s plynem může znamenat "cukatůru", což zejména ve městě bude působit nepatřičně. No a jako pomoc by si šlo např. pomoci plynem.
Za sebe bych však spíše nováčkům doporučoval buď držez plyn, nebo brzdit. Při obojím se totiž může stát, že pokud se neuváženě ve městě pustí brzda ve chvíli, kdy skůtr bude pod plynem, může následovat nečekaná akcelerace = např. náraz do auta před skůtrem.
Mne osobně nikdy nenapadlo na skůtru brzdit pod plynem, ale určitě si to zkusím. No, uvidíme.......
03 bře 2013, 21:25
Když túruješ na místě, taky taháš plyn a zároveň držíš brzdu...a divný ti to nepříjde...myslím, že chtěl říct, že než dělat "brrrm, brrrm" je lepší při mírným plynu regulovat brzdou, hlavně při kličkování např. v koloně.
Mě spíš zaráželo, že z jeho řečí vyplývá, že si od zítřka všichni koupí skůtra a vyjedou jak utržení z řetězu. Myslím, že řidiče Bček podceňuje - budou to možná rozumější lidé než 16tiletí kluci na tom samém stroji.
03 bře 2013, 21:42
Zajímalo by mě, kolik lidí s "Béčkem" se fakt utrhne a 125ku si koupí. V mým okolí o tom dost lidí s nadšením mluvilo a teď je to spíš dost vlažný. Když jsem dělal osvětu se Skútršňůrou, tak se jich zatím moc nechytlo.
03 bře 2013, 21:48
sinistre: máš pravdu. Co vím, tak u nás pubescenty skútry nějak neberou. Kdo si ho chce pořídit, a je jich velice málo, tak většinou vyježdění 40-níci (autem) a hlavně na ježdění do práce. Takže bych se až tak nějakých zmatků na silnicích ze strany skútristů nebál. To už to bude horší ze strany plechovkářů, aby je nepřehlíželi, jako to bylo vidět v tom videu. Mj. zítra si kupte SM, bude tam velká příloha o skútrech.
03 bře 2013, 22:01
Ono hodně záleží kdy to přestane zabírat spojka a kdy už to jede samo. Měl jsem prababičku tohohle motoru v ET4 a s lehčíma válečkama to prd brzdilo motorem, s těžšíma se to zlepšilo, protože se spojka odpojila až po delší době. Nekomentuju teď pětikilo, co mám teď. Ten brzdí do odpojení spojky parádně. Tohle ale bude o něčem jiným a Pepa ví, o čem mluví. Osobně jsem ale ještě tu novou 125 V3 nezkoušel v ničem, takže vycházím ze zkušeností ze starého motoru. Čím menší objem, tím to hůř brzdí motorem.
Problém spíš vidím v tom, že člověk, kterej na tom nikdy neseděl za to vezme, a ono to fakt jede, jak všuchni víme. Pak chytne mozkoblok a ten heft už nedá zpátky. A namotá se o první zábradlí, nebo květináč, v horším o nějaký auto. Takhle jsem jednou a naposled půjčil vytuněnýho Runnera. Kámošovi jsem říkal, že za plyn citlivě, že to opravdu jede, jde to samo na zadek a on suše zalomil ruku a hopl mi s ním do příkopu. Runner přežil bez škrábance, ale kámoš si řádně nabil hubu.
Myslím si, že letos bude hodně 125tek na náhradní díly na motoinzerci.