Volná diskuze o skútrech, která tématicky nespadá do žádné z výše uvedených kategorií.
16 kvě 2010, 20:36
Ahojky, sic mám na moto naježděné desetitisíce km, na skutru jsem uplnej zacatecnik. Dnes jsem se byl svezt na kopcich a pri jizde z tahleho kopce sama serpentina cca 5km jsem zjistil, ze vlastne kdyz pribrzdim v klasicke kopcovite ottocce, klesnou otacky a spojka rozepne, pak jsem jen povolil brzdu a nechal ho rozjet bez plynu jakmile se ukazal delsi usek, chtel jsem ho popohnat plynem a jejda, to byl kopanec do variatoru... na moto jsem nevyrazoval a kdyz uz tak si dam idealni kvalt a je vse v poho, tady jsem ochuzen.... Asi je lepsi tedy s kopce pouzivat plyn a nejezdit na volnobeh nebo??
16 kvě 2010, 23:44
Ja nevim jak tobe ale ja kdyz jedu z poradnyho kopce tak porad jedu bez plynu a brzdim variatorem nebo jak to nazvat potom pridam plyn a plynule jedu dal.Mne spojka rozepina pri 17km v hodine,takze temer stojim.Moc jsem ti neporadil ale z kopce jedu bez jakychkoliv kopancu do variatoru.
17 kvě 2010, 01:38
já nevim jak je to jinde ale zatim co jsem jezdil tak při jízdě z kopce to je jak se zařazenou rychlostí spojka rozepíná při 16km/h ale pokud se rozjedeš bez plynu jen setrvačností tak nesepne a pak když přidáš tak kopne ale bez plynu se zozjíždíš tak v 1procentu rozjezdů je to úplně stejný jak v autě s autonatem prostě pořád je kvalt. ale rozpínat třeba v 50satce při jízdě bez plynu rozhodně nemá.
17 kvě 2010, 08:40
No jde o to, ze prave ted jsem sjizdel z dlouheho kopce, kde jsou tradicni otocky kratke a o 180 stupnu, kde pri krasnych prasnych podmninkach urcite klesne rychlost i na takovou uroven, ze spojka mi rozepne.. po ni jsem to nechal jen rozjet, jelikoz svah byl velice hezky ale asi to nebylo dobre....,
17 kvě 2010, 09:13
Ono se to dá, ale pod kopcem pak musíš hodně zpomalit než přidáš plyn. Kvůli bezpečnosti je ale lepší jezdit se sepnutou spojkou, nikdy nevíš kdy budeš potřebovat přidat a kopanec při vyšší rychlosti by nemusel dopadnout dobře ...... aspoň pro řemen a variátor.
17 kvě 2010, 13:15
záleží jaké máš spojkové pružiky,mě spojka vypíná na 5000 ot. takže když přijde prudká zatáčka a já musím zpomalit tak že vypne tak za zatáčkou zase přidám a jelikož je ta rychlost malá tak se spojka plynule chytne a zase brzdím motorem.
23 lis 2019, 18:47
Aha? Jedna věc mi včil došla...
Kdysi jsem viděl borce na skútru a jel do pravoúhlé zatáčky. Mohl jet odhadem 30-40. A najednou mu před zatáčkou klesly otáčky, jako když se vyhodí neutrál. Tehdy jsem si pomyslel, že má asi nějakou spojku jak na moto, že takto může jet na "neutrál", nebo se "zmáčklou spojkou". Nechápal jsem to a jen jsem mu záviděl, že může vyhazovat rychlost a nějaké úseky doplachtit. Tím šetřit benzín, protože pokud není motor stříkačka, tak karbec cucá benzín i když je plyn puštěný na nulu.
Včil jsem se ovšem dočetl, že měl v podstatě pouze tvrdé pružinky ve spojce. Chápu to dobře? Že při snížení rychlosti, tím i otáček, mu spojka rozepne v mnohem vyšších otáčkách, tím i může doplachtit třeba na křižovatku, když mu blikne v dálce červená.
Moje závěry - jsou správné? Může mi je někdo potvrdit?
1.může šetřit benzín "neutrálem"
2.spojka se rychleji opotřebí, neboť do každé druhé zatáčky se mu spojka rozepne a po přidání plynu se zvýší otáčky a zase spojka zabere.
3.Rychleji opotřebí brzdy, neboť nebude tolik brzdit motorem při dojíždění k nějakému cíli, kde má zastavit.
4. Už si nepamatuji, jestli mu to po projetí zatáčkou "koplo". Kope to v takových případech, když jede těch 30-40?
děkuji
24 lis 2019, 01:06
Stejný efekt ti udělají i nízko nastavené volnoběžné otáčky, mám to vyzkoušené v praxi. Ale už je to potom na hranici chcípnutí při stání na semaforech apod.
24 lis 2019, 02:53
No nízké otáčky volnoběhu jsem si nastavil na jaře a nikdy se mi nestalo, že by při brzdění motorem vyhodila rychlost v 30, natož 40km/h. Nicméně na semaforech mi to párkrát chcíplo. Takže včil, jak se rypu ve spojce a varu, tak si taky zase zvednu ty otáčky o trochu, aby to nechcípalo.
24 lis 2019, 10:24
V jakým stavu máš spojku? Nejsou pakny už moc sjetý ,tím pádem moc velká mezera mezi spojkou a zvonem. Nebo tam budou moc tvrdý pružiny.
24 lis 2019, 10:43
přikládám foto
Trochu sjeté jsou. Přecejen mají 3 kříže za sebou....
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
24 lis 2019, 22:33
Asi to zabírá nerovnoměrně? Jak tam ten připálenej trojúhelník?
A tvrdý pružinky se dávají aby se slabší motor líp rozjel..ve vyšších otáčkách. Pokud to bude rozpojovat spojku když se točí zvon a zadní kolo 30-40 tak to taky znamená že do téhle rychlosti je spojka v prokluzu, ne?