od Kláda » 23 lis 2019, 18:47
Aha? Jedna věc mi včil došla...
Kdysi jsem viděl borce na skútru a jel do pravoúhlé zatáčky. Mohl jet odhadem 30-40. A najednou mu před zatáčkou klesly otáčky, jako když se vyhodí neutrál. Tehdy jsem si pomyslel, že má asi nějakou spojku jak na moto, že takto může jet na "neutrál", nebo se "zmáčklou spojkou". Nechápal jsem to a jen jsem mu záviděl, že může vyhazovat rychlost a nějaké úseky doplachtit. Tím šetřit benzín, protože pokud není motor stříkačka, tak karbec cucá benzín i když je plyn puštěný na nulu.
Včil jsem se ovšem dočetl, že měl v podstatě pouze tvrdé pružinky ve spojce. Chápu to dobře? Že při snížení rychlosti, tím i otáček, mu spojka rozepne v mnohem vyšších otáčkách, tím i může doplachtit třeba na křižovatku, když mu blikne v dálce červená.
Moje závěry - jsou správné? Může mi je někdo potvrdit?
1.může šetřit benzín "neutrálem"
2.spojka se rychleji opotřebí, neboť do každé druhé zatáčky se mu spojka rozepne a po přidání plynu se zvýší otáčky a zase spojka zabere.
3.Rychleji opotřebí brzdy, neboť nebude tolik brzdit motorem při dojíždění k nějakému cíli, kde má zastavit.
4. Už si nepamatuji, jestli mu to po projetí zatáčkou "koplo". Kope to v takových případech, když jede těch 30-40?
děkuji