Volná diskuze o skútrech, která tématicky nespadá do žádné z výše uvedených kategorií.
15 úno 2012, 15:26
Ahoj, potřeboval bych pro jednu přestavbu motor ze skútra - celý kyvný zadek, včetně kola. Musí splňovat tyto náležitosti:
1) Objem 250ccm, či více, 20koní je již dostatečný výkon.
2) Kolo 16" s mechanicky ovládanou bubnovou brzdou. (možná by se dalo i 15"-17", či přemontovat ráfek)
3) Dvě pružící jednotky.
Můžete mi, prosím, poradit, z jakého typu by se dal takový motor použít? Měly např. starší typy Hond SH-300 vzadu buben?
Díky.
15 úno 2012, 15:57
Ten buben je smrtelně důležitý?
15 úno 2012, 16:07
hotV2.JPG
Právě, že je. Předělávka na hydrauliku by byla moc složitá. Jde totiž o zástavbu do tříkolky Velorex - mám jeden rám, který není vhodný k renovaci, tak bych postavil Velorex s "automatikou".
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
15 úno 2012, 16:12
No takhle, podle mě vzducháč s bubnem bylo hodně Vesp.
Třeba
Vespa Rally 200.....budeš muset ale pořešit to odpružení......
16 úno 2012, 09:46
Nejsem si vůbec jistej, jestli se kromě starejch Vesp dělaly nějaký větší objemy s bubnem. Napadá mě akorát starej motor z Runnera FRX 180 kterej měl buben. Ten měl něco kolem 20 koní. Měl ale jen jednu pružinu a 12/13" ráfek. To co chceš umí snad jen Honda SH 150, ale ta nemá 20 koní. SH 300 má kotouč, všechny Piaggio motory s 16" taky.
Pokud máš dost peněz, tak motor z Hondy SH 150 a překopnout to do Malossi (válec, vačka a podobně)
16 úno 2012, 10:18
Hele, já bych na tom bubnu tak moc netrval.
Už jsem několikrát viděl foto, kde měl Velorex vpředu kotouče. Byla převzata celá kola a brzdiče z Jawa 350.
Pak by se celkem jednoduše dal vzít motor s Beverly 200-500. Velký kolo, 2 tlumiče a motor Piaggio.
16 úno 2012, 11:57
Přesně tak.
Normálně kup z něčeho pumpu, pak v metráži brzdovou hadici a napoj na nějakej brzdič se skútra.
Neviděl bych to tak nereálně
16 úno 2012, 12:20
Tak to byl možná můj - s těma kotoučovkama z třiapůle
před 5 lety jsem to tak před renovací měl, ale hydrauliku jsem dělal jen na předek, zadek šel lankem, protože brzdný účinak na samotné zadní kolo by měl být výrazně menší, než vepředu. To staré SH-150 má také 16koní, jako současné se vstřikováním? To by stále ještě šlo, protože původní hadrácký motor (třiapůle kývačka) má také 16koní. Já o tom přemýšlím zatím jen čistě hypoteticky, nemám na to teď prostor, čas, ani prostředky...
16 úno 2012, 12:40
No vidíš, zkušenosti máš, tak už není co řešit.
Ještě si nějak pořeš zpátečku a můžeš vyrazit.
16 úno 2012, 12:46
Tak tam dej motor z Versity
Mas tam 2 tlumice , a motor ma 15,2Kw
a nebo co pouzit skutr ktery ma rucni brzdu na lanko
a ovladat jen ji
PS : da se nekde okouknout ten tvuj hadrak a popripade ho i projet
16 úno 2012, 15:00
Pokud je jafka 350 stejně výkoná, jako SH-150, tak bych to neřešil a šel do toho. Pokud nemáš prašule, tak ti stejně asi nic jinýho nezbyde.
16 úno 2012, 15:58
Mě po havárce zůstal motor z Bloga 150, koutouč, 2 pružící. Vzhledem k tomu, že odešel rám do věčných lovišť a bohužel i nohy už nejsou co byly, tak kvůli tomu jsem uvažoval o tříkolce, s tímto motorem. Pokud by se to dalo dostat na papíry, du do toho. Napadlo mě na stávající zadek přidělat předek z MP3, ale ten bude asi pěkně mastnej.
16 úno 2012, 16:40
HonzaR potřebuje 16" kolo, to asi Blog nemá.
16 úno 2012, 17:48
Zadek z SH-150 skutečně odpovídá nejlíp. Navíc celé Sháčko se dá sehnat bez TP kolem 12-18tkč, 16 kobyl má i původní motor. Navíc tento s varcem pojede stále v optimálních otáčkách. Jak jsem psal, je to celé zatím jen v rovině úvah, bůhví, zda k realizaci dojde. Ale myšlenka "hadrák s automatem" je určitě životaschopná. Dík a brzy jaro!