Jaký motor do přestavby Velorexu?

Volná diskuze o skútrech, která tématicky nespadá do žádné z výše uvedených kategorií.

Jaký motor do přestavby Velorexu?

Příspěvekod HonzaR » 15 úno 2012, 15:26

Ahoj, potřeboval bych pro jednu přestavbu motor ze skútra - celý kyvný zadek, včetně kola. Musí splňovat tyto náležitosti:
1) Objem 250ccm, či více, 20koní je již dostatečný výkon.
2) Kolo 16" s mechanicky ovládanou bubnovou brzdou. (možná by se dalo i 15"-17", či přemontovat ráfek)
3) Dvě pružící jednotky.
Můžete mi, prosím, poradit, z jakého typu by se dal takový motor použít? Měly např. starší typy Hond SH-300 vzadu buben?
Díky.
z ho*na bič neupleteš...
Uživatelský avatar
HonzaR

1500+
 
Reputace: 219
Příspěvky: 1869
Registrován: 15 srp 2011, 11:07
Bydliště: Praha 16
Skútr / moto: Suzuki V-Strom 800 /SE

Re: Motor - jaký?

Příspěvekod foky » 15 úno 2012, 15:57

Ten buben je smrtelně důležitý? :?
| Life is better with MY KTM | Žijte naplno...tenhle kolotoč jede jenom jednu jízdu...
Uživatelský avatar
foky

2500+
 
Reputace: 176
Příspěvky: 4039
Registrován: 08 dub 2010, 08:38
Bydliště: Praha - nejlepší město v ČR
Skútr / moto: KTM 1090 Adventure

Re: Motor - jaký?

Příspěvekod HonzaR » 15 úno 2012, 16:07

hotV2.JPG
Právě, že je. Předělávka na hydrauliku by byla moc složitá. Jde totiž o zástavbu do tříkolky Velorex - mám jeden rám, který není vhodný k renovaci, tak bych postavil Velorex s "automatikou".
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
z ho*na bič neupleteš...
Uživatelský avatar
HonzaR

1500+
 
Reputace: 219
Příspěvky: 1869
Registrován: 15 srp 2011, 11:07
Bydliště: Praha 16
Skútr / moto: Suzuki V-Strom 800 /SE

Re: Motor - jaký?

Příspěvekod foky » 15 úno 2012, 16:12

No takhle, podle mě vzducháč s bubnem bylo hodně Vesp.

Třeba Vespa Rally 200.....budeš muset ale pořešit to odpružení......
| Life is better with MY KTM | Žijte naplno...tenhle kolotoč jede jenom jednu jízdu...
Uživatelský avatar
foky

2500+
 
Reputace: 176
Příspěvky: 4039
Registrován: 08 dub 2010, 08:38
Bydliště: Praha - nejlepší město v ČR
Skútr / moto: KTM 1090 Adventure

Re: Motor - jaký?

Příspěvekod wochomurka » 16 úno 2012, 09:46

Nejsem si vůbec jistej, jestli se kromě starejch Vesp dělaly nějaký větší objemy s bubnem. Napadá mě akorát starej motor z Runnera FRX 180 kterej měl buben. Ten měl něco kolem 20 koní. Měl ale jen jednu pružinu a 12/13" ráfek. To co chceš umí snad jen Honda SH 150, ale ta nemá 20 koní. SH 300 má kotouč, všechny Piaggio motory s 16" taky.
Pokud máš dost peněz, tak motor z Hondy SH 150 a překopnout to do Malossi (válec, vačka a podobně)
BMW R45 45000km (celkem 98000km)
Suzuki DR 350 28000km (celkem 35000km)
antikrist Yuki Speedy 50 - 4500km
Gilera Runner SP 50 v hustým tuzingu - 4900km
lesní víla Vespa ET4 125 - 14800km (celkem 30800km)
Piaggio Beverly 500 - 11000km (celkem 39000km)
Uživatelský avatar
wochomurka

500+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 547
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Republika Březhrad
Skútr / moto: Beverlyna 500
Tuning / úpravy: Origo boční kufry, nějaký cetky a tlumiče od Malossi

Re: Motor - jaký?

Příspěvekod moto.joker » 16 úno 2012, 10:18

Hele, já bych na tom bubnu tak moc netrval.
Už jsem několikrát viděl foto, kde měl Velorex vpředu kotouče. Byla převzata celá kola a brzdiče z Jawa 350.
Pak by se celkem jednoduše dal vzít motor s Beverly 200-500. Velký kolo, 2 tlumiče a motor Piaggio.
Jedu a kochám se ...
Bylo: Honda SCV Lead 100; Suzuki Burgman 250; Skyteam Cobra 125; Honda CB 900F Hornet; Honda Dylan 125; Yamaha N-Max 125; Yamaha X-Max 250; Yamaha YBR 125
Je: Honda Forza 350
Uživatelský avatar
moto.joker

1500+
 
Reputace: 325
Příspěvky: 1721
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Mnichovo Hradiště
Skútr / moto: Honda Forza 350

Re: Motor - jaký?

Příspěvekod foky » 16 úno 2012, 11:57

Přesně tak.
Normálně kup z něčeho pumpu, pak v metráži brzdovou hadici a napoj na nějakej brzdič se skútra.

Neviděl bych to tak nereálně 8)
| Life is better with MY KTM | Žijte naplno...tenhle kolotoč jede jenom jednu jízdu...
Uživatelský avatar
foky

2500+
 
Reputace: 176
Příspěvky: 4039
Registrován: 08 dub 2010, 08:38
Bydliště: Praha - nejlepší město v ČR
Skútr / moto: KTM 1090 Adventure

Re: Motor - jaký?

Příspěvekod HonzaR » 16 úno 2012, 12:20

Tak to byl možná můj - s těma kotoučovkama z třiapůle :) před 5 lety jsem to tak před renovací měl, ale hydrauliku jsem dělal jen na předek, zadek šel lankem, protože brzdný účinak na samotné zadní kolo by měl být výrazně menší, než vepředu. To staré SH-150 má také 16koní, jako současné se vstřikováním? To by stále ještě šlo, protože původní hadrácký motor (třiapůle kývačka) má také 16koní. Já o tom přemýšlím zatím jen čistě hypoteticky, nemám na to teď prostor, čas, ani prostředky...
z ho*na bič neupleteš...
Uživatelský avatar
HonzaR

1500+
 
Reputace: 219
Příspěvky: 1869
Registrován: 15 srp 2011, 11:07
Bydliště: Praha 16
Skútr / moto: Suzuki V-Strom 800 /SE

Re: Motor - jaký?

Příspěvekod moto.joker » 16 úno 2012, 12:40

No vidíš, zkušenosti máš, tak už není co řešit.
Ještě si nějak pořeš zpátečku a můžeš vyrazit.
Jedu a kochám se ...
Bylo: Honda SCV Lead 100; Suzuki Burgman 250; Skyteam Cobra 125; Honda CB 900F Hornet; Honda Dylan 125; Yamaha N-Max 125; Yamaha X-Max 250; Yamaha YBR 125
Je: Honda Forza 350
Uživatelský avatar
moto.joker

1500+
 
Reputace: 325
Příspěvky: 1721
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Mnichovo Hradiště
Skútr / moto: Honda Forza 350

Re: Motor - jaký?

Příspěvekod Winterwolf » 16 úno 2012, 12:46

Tak tam dej motor z Versity :wink:

Mas tam 2 tlumice , a motor ma 15,2Kw

a nebo co pouzit skutr ktery ma rucni brzdu na lanko :?: a ovladat jen ji :?:

PS : da se nekde okouknout ten tvuj hadrak a popripade ho i projet :oops:
Lukas
EX Huatian HT50QT-16 EX Yamaha VP300 Versity EX Honda SH 150 EX Yamaha Majesty 180

Honda SH300i
Obrázek
Uživatelský avatar
Winterwolf

Moderátor
 
Reputace: 197
Příspěvky: 2901
Registrován: 11 dub 2010, 20:13
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Honda SH300i /Honda PCX 125
Tuning / úpravy: Vyhrivane hefty, deka, a jeste par dalsich...

Re: Motor - jaký?

Příspěvekod wochomurka » 16 úno 2012, 15:00

Pokud je jafka 350 stejně výkoná, jako SH-150, tak bych to neřešil a šel do toho. Pokud nemáš prašule, tak ti stejně asi nic jinýho nezbyde.
BMW R45 45000km (celkem 98000km)
Suzuki DR 350 28000km (celkem 35000km)
antikrist Yuki Speedy 50 - 4500km
Gilera Runner SP 50 v hustým tuzingu - 4900km
lesní víla Vespa ET4 125 - 14800km (celkem 30800km)
Piaggio Beverly 500 - 11000km (celkem 39000km)
Uživatelský avatar
wochomurka

500+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 547
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Republika Březhrad
Skútr / moto: Beverlyna 500
Tuning / úpravy: Origo boční kufry, nějaký cetky a tlumiče od Malossi

Re: Motor - jaký?

Příspěvekod 1975ak » 16 úno 2012, 15:58

Mě po havárce zůstal motor z Bloga 150, koutouč, 2 pružící. Vzhledem k tomu, že odešel rám do věčných lovišť a bohužel i nohy už nejsou co byly, tak kvůli tomu jsem uvažoval o tříkolce, s tímto motorem. Pokud by se to dalo dostat na papíry, du do toho. Napadlo mě na stávající zadek přidělat předek z MP3, ale ten bude asi pěkně mastnej.
Skůtr je na šrot (SPZ k prodeji)
Malaguti Blog 150 r.v. 2010, Najeto 5xxx km PLUS 15465 km na KEEWAY FOCUS.
Nejdál do Chorvatska a zpět na Keeway Focus 50 ccm -2009SOLO a na Malaguti Blog 150ccm TANDEM-2011.
NEJDE MI SZ - mejl ak1975@post.c z
Uživatelský avatar
1975ak

500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 689
Registrován: 14 čer 2010, 13:22
Bydliště: Šalingrad
Skútr / moto: skútr Malamut Blog 160
Tuning / úpravy: otáčkoměr, 2 blinkr, přední 12V zásuvka

Re: Motor - jaký?

Příspěvekod wochomurka » 16 úno 2012, 16:40

HonzaR potřebuje 16" kolo, to asi Blog nemá.
BMW R45 45000km (celkem 98000km)
Suzuki DR 350 28000km (celkem 35000km)
antikrist Yuki Speedy 50 - 4500km
Gilera Runner SP 50 v hustým tuzingu - 4900km
lesní víla Vespa ET4 125 - 14800km (celkem 30800km)
Piaggio Beverly 500 - 11000km (celkem 39000km)
Uživatelský avatar
wochomurka

500+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 547
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Republika Březhrad
Skútr / moto: Beverlyna 500
Tuning / úpravy: Origo boční kufry, nějaký cetky a tlumiče od Malossi

Re: Motor - jaký?

Příspěvekod HonzaR » 16 úno 2012, 17:48

Zadek z SH-150 skutečně odpovídá nejlíp. Navíc celé Sháčko se dá sehnat bez TP kolem 12-18tkč, 16 kobyl má i původní motor. Navíc tento s varcem pojede stále v optimálních otáčkách. Jak jsem psal, je to celé zatím jen v rovině úvah, bůhví, zda k realizaci dojde. Ale myšlenka "hadrák s automatem" je určitě životaschopná. Dík a brzy jaro!
z ho*na bič neupleteš...
Uživatelský avatar
HonzaR

1500+
 
Reputace: 219
Příspěvky: 1869
Registrován: 15 srp 2011, 11:07
Bydliště: Praha 16
Skútr / moto: Suzuki V-Strom 800 /SE

Re: Motor - jaký?

Příspěvekod wochomurka » 16 úno 2012, 18:43

BMW R45 45000km (celkem 98000km)
Suzuki DR 350 28000km (celkem 35000km)
antikrist Yuki Speedy 50 - 4500km
Gilera Runner SP 50 v hustým tuzingu - 4900km
lesní víla Vespa ET4 125 - 14800km (celkem 30800km)
Piaggio Beverly 500 - 11000km (celkem 39000km)
Uživatelský avatar
wochomurka

500+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 547
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Republika Březhrad
Skútr / moto: Beverlyna 500
Tuning / úpravy: Origo boční kufry, nějaký cetky a tlumiče od Malossi

Další

Zpět na Diskuze o skútrech

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 návštevníků