Volná diskuze o skútrech, která tématicky nespadá do žádné z výše uvedených kategorií.
26 srp 2010, 08:20
quicksilver.xx : jj je to jak píše Kyblos: základ bude umět a jen nebude muset mačkat spojku, ale jinak jsou už i autoškoly jen se skútry do řidičáku pak obdržíš harmonizační kó, který tě opravňuje k řízení jen s automatickou převodovkou (varátorem)
Kyblos: teda ty se nezdáš! Na fichtlu jsem na chatě začínal, taky a pákrát jsem měl i neuvěřitelný štěstí, ale s tim oplem si mě dostal ...
26 srp 2010, 15:16
Dik za odpovede, hlavne
BTjackerovi ktory to popisal presne tak ako som si predstavovala. O tyzden si to vyskusam, tak dufam ze to bude v pohode
Myslim ze kvoli tomu chodit do autoskoly naozaj nemusim.
29 bře 2011, 08:11
Lepší kolonku pro tohle jsem nenašel, po ránu mě to pobavilo
http://olomouc.idnes.cz/straznici-honil ... zpravy_sot
29 bře 2011, 08:20
Zpět k tématu autoškola a skůtr. Kde je autoškola se skútrama? V Brně ani jedna. Mě se podařilo udělat papíry na skútru, ale to jen díky vyjímce v zákoně. Jinak stále platí, že skušební vozidlo musí mít dvoje říditka a zvojené ovládání. A to nemluvím o neochotě učitelů jezdit na druhé mašině za žákem.
29 bře 2011, 08:56
To 1975ak: Někde už autoškoly mají skútra, ale je to dost výjimečný, bohužel většinou jen na A1. Na A do 25 kW nebo neomezené na skútru jsem nikde nenarazila. Kde si dělal řidičák na skútru? Máš na silnější kubaturu než 125?
29 bře 2011, 08:58
Mám kubatůru neomezeně, ale s omezením na automat.
29 bře 2011, 09:02
pokud umíš jezdit na kole...tak už umíš základ a zbytek ti nikdo velice rád naučí:-) si myslím---- si holka a ta má výhodu...si chytni nejakého kolemjedoucího:-) ale jinak to nic není - ještě když u toho došáhneš na zem...nemusíš se bát:-)
29 bře 2011, 09:03
V Ostravě má Stibor na A1 Leada... normálně dvoje řídítka...
v řidičáku to mám bez harm. kódu...
29 bře 2011, 09:04
1975ak - Když už neomezeně, tak nebylo lepší to udělat na motorce s řazením?
29 bře 2011, 09:16
wictor píše:Autoškola je tu právě od toho, aby naučila! Nejde o vyhozené peníze, jde o to si stroj ať už se jedná o auto nebo motorku osahat a něco se na něm naučit.
Ano, ale jde o to co je to za autoškolu a co tě v ní naučí.
Já jsem šel do ní s tím, že se dostanu legálně k papírům a zbytek se naučím sám. Jediný co mě naučily, bylo při větším náklonu v zatáčce používat kolena. Jelikož už jsem měl ze skútra lehčí průpravu a z řazením jsem se taky uměl rozjet, tak to byla skoro formalita a po 8hodinách jsem šel na zkoušky.
29 bře 2011, 09:37
Psycho,,,,, na klasice nemůžu,, problém s hybností PDK .
29 bře 2011, 10:21
Ok, chápu
29 bře 2011, 12:04
Ono to stejně všechno pomalu spěje k automatům. V autech se začínají hodně prosazovat, hlavně v zahraničí, my češi se tomu furt nějak bráníme, ale prý např. v německu se aut s automatickou převodovkou prodává stejně ne li víc než s manuálem. A do motorek už to dorazilo taky viz. Honda DN-01. Podle mě bude za pár let vše s výjimkou sportovních aut a motorek převážně s automatem ...
29 bře 2011, 12:10
bela píše:Takze rychlost regulujem otacanim rukojeti, t.z. cim viac otocim tak pridavam na rychlosti, a naopak pri spomaleni cim menej vytocim tym sa dostavam do vychodzej polohy? Do akej polohy je az mozne tu rukojet vytocit? Urcite to nejde az o 360 st.
a nezapomeň při zátačení vyvažovat na druhou stranu ať nespadneš
mi to celý tak trochu připadá jako provokace?!?!?!?!
29 bře 2011, 12:21
BTjacker píše:Já pujčoval skutra přítelkyni a neodvážila se jet víc než 15 zhruba:) Většinu lidí asi zaskočí že je potřeba vysokých otáček aby se skutr rozjel (zaleží samozřejmě na setupu), i tata mi ze začátku říkal proč dávám tolik plynu při rozjezdu
Asi to chce chvilku jízdy na nějaké nefrekventované cestě než se s tím pustíš do provozu.
Stručný návod k mému skutru: Příjdeš, sundáš ho ze stojanu potlačením dopředu, sedneš, otočíš klíčkem (zvedne se ručička paliva a pod. ale ještě nestartuje), zmáčkneš jednu z brzd (většina skutru bez zmáčkle brzdy nestartuje), zmáčkneš tlačítko startu a motor naběhne, chvilku to nechám běžet než vypne sytič a pak už jedu.
jízda: Při rozjezdu pouze přidáváš pomalu plyn než se sepne spojka a ucítíš jak se skutr začína pomalu rozjíždět, samozřejmě se dá rozjet i stylem plný plyn ale doporučuju si vyzkoušet pomalý rozjezdy abys věděla kdy se skutr začne rozjíždět a abys pak mohla pomalu popojíždět v koloně a pod. Když už se rozjedeš tak je to jednoduchý, čím víc plynu tím větší rychlost, nemáš tu žádne řazení, žádnou spojku kterou bys musela mačkat, ta pracuje autmaticky. Když při jízdě pustíš plyn skutr začne brzdit motorem podobně jako když v autě jedeš z kopce s zařazenou rychlostí. Na skutru nejde vyřadit takže i z kopce musíš jet aspon trochu pod plynem. Když chceš pomalu zabrzdit tak prostě jen ubíráš plyn a brzdíš, až se skutr pohybuje jen malou rychlostí takse rozepne spojka a bržděním normálně zasatvíš a motor zase běží na volnoběh, přídaním plynu se zas sepne spojka a jedeš. Nebo pokud už nechceš jet, klíčkem motor vypneš.
Levá bezda je zadní, pravá přední. Proště naopak než na kole.
Vlastně by to šlo popsat jen jednou větou: Otočíš plynem-jedeš, pustíš plyn a brzdíš- zastavíš se. Všechno ostatní se děje pod deklem, jak geniální:)
Platit za tohle autoškole je podle mě pitomost. Pokud má člověk už nějakou chvilku řidičák a nemá strach z provozu tak prostě sedne a jede. Přirovnal bych to k řízení alektrického vozíku pro důchodce:)
tak rozjet a brzdit už umíme..co takhle zatáčet..můžu zatáčet a přidávat plyn nebo brzdit a můžu tu brzdu zmáčknout nadoraz..mám se naklánět se skůtrem když chci zatočit nebo mám točit je řidítkama??prej by mi to mohlo uklouznout na štěrku a písku když zatáčim je to pravda??teorie od stolu a nebo vysvětlení od někoho s názornou ukázkou jsou dvě docela rozdílny věci.doufám,že holka bude mít víc štěstí než rozumu a netrefí první plot nebo auto.