Volná diskuze o skútrech, která tématicky nespadá do žádné z výše uvedených kategorií.
Odeslat odpověď

Jak na D1 s motorkou ?

01 lis 2010, 11:21

Možná je to naprosto nesmyslný dotaz, ale můžu vůbec jet od 1.11. po D1 s motorkou ? Zimní gumy pochopitelně nemám :mrgreen: Ví to někdo s jistotou jak to je ? Přiznám se, že jsem nekoukal jestli se toto ustanovení (zimní výbava) vztahuje i na jednostopá vozidla.

Re: Jak na D1 s motorkou ?

01 lis 2010, 12:05

Ano, můžeš 8)


Definice značky „Zimní výbava“ je následující:
„Zimní výbava“ (č. C 15a), která přikazuje řidiči motorového vozidla kategorie M nebo N v období od 1. listopadu do 31. března pokračovat v jízdě jen za použití zimních pneumatik, a to u motorových vozidel o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 3 500 kg s hloubkou dezénu hlavních dezénových drážek nebo zářezů nejméně 4 mm na všech kolech a u motorových vozidel o maximální přípustné hmotnosti převyšující 3 500 kg s hloubkou dezénu hlavních dezénových drážek nebo zářezů nejméně 6 mm na všech hnacích kolech; pod značkou může být umístěna dodatková tabulka E 12 s uvedením odlišné úpravy doby platnosti.“

Shrnuto:
Povinost mít na všech kolech (u vozidel nad 3,5t pouze na poháněných kolech) zimní pneumatiky, a to jak pro osobní, tak pro nákladní vozidla – netýká se to však např. motocyklů a přívěsů.

Re: Jak na D1 s motorkou ?

01 lis 2010, 12:09

koukam, ze vymysleli zase peknou kokotinu
co je asi tak na snehu neovladatelnejsi auto na letnakach a nebo motorka :-D

Re: Jak na D1 s motorkou ?

01 lis 2010, 14:09

Dej řetěz na hnanou nápravu a pokračuj :-)

Re: Jak na D1 s motorkou ?

01 lis 2010, 20:43

Buď v klidu, motorka je na sněhu neovladatelná i na zimákách. Leda, že by tě napadlo použít hřeby. Ale to je spíše do terénu a rozhodně ne na skůtra.

Re: Jak na D1 s motorkou ?

01 lis 2010, 20:53

Motorka je samozřejmě na sněhu ovladatelná. Problém nastává pouze na uježděném ledu a náledí. Suchý sníh nijak zvlášť neklouže.
Na skůtry se dělají zimní pneu a dokonce i s hroty. To má ale smysl tak někde na horách.

Re: Jak na D1 s motorkou ?

02 lis 2010, 00:09

Bahnak píše:Motorka je samozřejmě na sněhu ovladatelná. Problém nastává pouze na uježděném ledu a náledí. Suchý sníh nijak zvlášť neklouže.
Na skůtry se dělají zimní pneu a dokonce i s hroty. To má ale smysl tak někde na horách.


Myslíš třeba takovouhe, Na ledu a tvrdyn sněhu to jde, na asfaltu a betoně jsou jízdní vlastnosti horší, ale zase to pěkně jiskří. :lol:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Re: Jak na D1 s motorkou ?

02 lis 2010, 00:35

tohle už je extrem ale viděl jsem někde na netu takový rozumný s hrotama jako se používaly za mýho mládí tzn. cca 1mm.

Re: Jak na D1 s motorkou ?

02 lis 2010, 09:30

Za tvýho mládí, říkáš ? Tak to muselo být někdy tak okolo roku 1863 a tenkrát, co si pamatuju, jezdily povozy v zimě s koly omotanými takovými slaměnými, zkroucenými povřísly :twisted: !!!

Re: Jak na D1 s motorkou ?

02 lis 2010, 09:32

Bahnak píše:Motorka je samozřejmě na sněhu ovladatelná. Problém nastává pouze na uježděném ledu a náledí. Suchý sníh nijak zvlášť neklouže.
Na skůtry se dělají zimní pneu a dokonce i s hroty. To má ale smysl tak někde na horách.

myslíš třeba totok? :-D mám a je to znát i na silnici..tam kde normální kloužou tak totok drží je to jak u auta prostě rozdíl poznáš
Obrázek

Re: Jak na D1 s motorkou ?

02 lis 2010, 09:35

Klíííd,, podle vyhlášky smí hroty používat jen záchranné jednotky a to jen v horských oblastech a to jen na sněhu...

Re: Jak na D1 s motorkou ?

02 lis 2010, 22:03

ty hřeby by se hodily vloni sem jedenkrát nepřespal doma a do rána napadl sníh a zmrzl na silnici samozřejmě mi mé mužské ego nedalo a chtěl jsem odject na plnej plyn ale nakonec jsem jen hrabal na mistě nebo se točil :D takže jsem vypadal jak idi... hold pět koní na zadku je brutál :twisted:
Naposledy upravil KYBLOS dne 26 bře 2013, 01:07, celkově upraveno 1
Důvod: Úprava neslušných výrazů
Odeslat odpověď