od Jimmy » 13 kvě 2010, 22:30
Když jsem jezdil v zimě (v únoru, lehce pod 10°C) tak jsem měl také problém s ohřevem motoru. Ani po 40 km ! se motor neohřál na víc jednu třetinu stupnice. Bylo to znát i na spotřebě, šla o víc něž 0,5l nahoru. Protože jsem se od dovozce dozvěděl, že výrobce považuje teplotu pod 15°C za extrémní zimu, tak jsem usoudil že skútr je navržen tak aby přežil 40°C letní vedra a v našich jarních a podzimních teplotách je prostě přechlazený. Použil jsem tedy řešení, které se používalo u starých aut a zakryl jsem cca 3/4 chladiče. Prostě jsem izolepou přelepil 3/4 otvorů před chladičem, takže v případě potřeby to bez problémů rychle odstraním. Mám to na skútru dosud a předpokládám, že dokud nebude přes den nad 25°C tak to nebude nutné sundavat.
Termostat totiž sice normálně otvírá chladicí okruh až při dosažení správné teploty, ale každý termostat má v sobě otvor který zajišťuje minimální cirkulaci vody skrz chladič i v zavřeném stavu. Zjevně ale mají malé skútry tak dimenzované chlazení, že je i tento malý průtok dokáže v kombinaci s chlazením vzduchem proudícím kolem motoru ochladit tak, že se za nízkých teplot prostě pořádně neohřejí.
Zontes 310M
, dříve Runner 50 Purejet, Runner ST200