Volná diskuze o skútrech, která tématicky nespadá do žádné z výše uvedených kategorií.
10 srp 2009, 22:25
Co člověk to jiný názor... V manuálu k SH125 je napsáno, že skůtr je připraven k jízdě až ručička teploměru povyleze nad první dílek stupnice. Prodejce naopak tvrdil že zahřívání na stojanu není potřeba.
V praxi to totiž znamená minimálně 5min běhu naprázdno. Já to řeším kompromisem 1-2min na stojanu a pak opatrná jízda první 2-3km.
10 srp 2009, 22:32
ano vyrobce to napsal spravne, tim je ale mysleno aby jsi to po nastarovani nehnal rovnou do max. otacek
libor x9 píše:Muj nazor na to to tema je,ze nejhorsi co muzete motoru udelat je nastartovat a do deseti sekund odjet.
Nevim na cem jezdis, ale mam najeto 35000 km a srovnavali jsme po ceste do Chorvatska tri stejne skutry ja mam 2004 a dva jeli na 2007. Vykon byl i pri rozdilnych kilometrech stejny a spotreba take. Menim pouze olej, filtry, svicky , pneu a delam beznou udrzbu. Myslim ze tohle by ti mohlo stacit
Naposledy upravil
KYBLOS dne 07 led 2014, 03:33, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou
09 zář 2009, 14:38
Tak já se taky přidám. Co se týká zahřívání, provádím ho za jízdy sice opatrný a bez vytáčení ale za jízdy a to jak u scootu, tak v autě. V autě i v zimě a s motorem jsem nikdy problém neměl. statický zahřívání bylo a je "potřeba" u náklaďáků kvůli nafoukání vzdušníků. Abych nezapomněl tak to zahřívání samo taky u závodních strojů, tam by opatrná jízda byla dost kontraproduktivní
09 zář 2009, 15:00
Tak nevim jak vy ale já pokuď ráno přijdu ke skútru nastartuju ho a za 10 sek. přidám plyn tak chcípne, musim ho nechat tak minimalně 40 sek. běžet naprazdno potom následuje vlažný rozjezd a po minutě uplně normální jízda ...
nikde jsem četl newim už kde ale myslim tady na foru že pokud nenecháš skútra tak 30 vteřin v klidu a přidáš plyn tak se změní poměr mezi vzduchem a palivem a automaicky chcípne
nevim jestli to platí jenom u 4 T nebo i u 2 T
09 zář 2009, 15:10
jak už je tu někde napsáno a potvrdí to i každý trochu zkušený mechanik zahřívat na místě škodí chce to v klídku vyrazit jen to tak lochtat než se trochu prohřeje
09 zář 2009, 15:21
Horvy: Pokud ti funguje sytič jak má, tak by to chcípnout nemělo. Ale zpátky k tématu. Je všeobecně známé, že nízká teplota a vysoké otáčky (za studena)nejvíce poškozují motor - z toho vyplívá jediné: ohřát motor co nejrychleji na provozní teplotu při nepřekročení rozumných otáček. A to stání na stojánku určitě nesplňuje.........
09 zář 2009, 15:41
ještě bych dodal,že to co píšeš platý pro vodníky..vzducháče už na místě tuplem neohřeješ
09 zář 2009, 16:12
Ráno vyvezu, a než si nasadím helmu dopnu bundu a nasadím rukavky tak určitě do necelé jedné minuty odjíždím a žádný problém neřeším samo sebou jedu pianko než poviskočí teplota...
11 zář 2009, 07:55
Horvy: to s tím chcípáním při přidání, bych já nazýval dušením. Nejsem expert přes fyziku, ale vím že to dělala a dělá i moje škodovka. A když se s tím smíříš a začneš toho využívat tak ti ten motor sám řekne kdy vyrazit. Nepřidávej zprudka, ale jen opatrně a pokud ti otáčky nepůjdou dolu ale nahoru, je čas vyrazit. Toho se řídím já a vyhovuje mi to a zatím i oběma karburátorovým mazíkům bez problémů. U stříkačky tyhle pocity nečekej tam si s tím dušením poradí elektronika a o to je to pak horší jednou v servisu
18 lis 2009, 21:00
Maikl píše:Ráno vyvezu, a než si nasadím helmu dopnu bundu a nasadím rukavky tak určitě do necelé jedné minuty odjíždím a žádný problém neřeším samo sebou jedu pianko než poviskočí teplota...
Tak,tak,tak je do dobré
já mám ten stejný rituál.Běžec se taky nejdřív obleče,popoběhne a potom vystřelí....
18 lis 2009, 21:28
Hne se ti vůbec teď v tomto chladným počasí ta rafička? Mě se to nijak extra nezahřívá, ani po dlouhé jízdě, říkal jsem si jestli nemám měřák v haj*lu, tak jsem zacpal předek hadrou a po jízdě teplota začla stoupat. Takže norm. ježděním aji ve městě se mi to vůbec pořádně nezahřívá v tomhle počasí...
edit Rady: necituj prosimte predchozi prispevek
19 lis 2009, 00:03
Tak já nastartuju, a hned musím vyrazit protože jsem po těch přípravných procedůrách a úprku po schodech pro zapomenuté klíče v zimních hadrách tak zahřátý, že mě před rozpuštěním a vypuštěním spasí jedině rychlá jízda. Než přijedu do práce, rafička už je na " cool " a kouří se mi jen z hlavy
19 lis 2009, 08:15
Mě se zdá že se mi rafička zvedá v zimě víc než v létě. V létě se sotva pohne a v zimě se dostává až na čtvrtinu. Mlj skůtr odporuje zákonům fyziky:) A zahřívám asi minutu než se obleču a pak ještě asi 30 sekund než skutra vytlačím za vrata a kousek od baráku abych nebudil naše. Sousedi už sou mi pak ukradená
19 lis 2009, 13:17
já když nastartuji tak sednu na skútr a nic nemusim zahřívat a hned jedu a skútr jede jako by byl zahřátí
21 lis 2009, 10:18
Chvilku zahřívám na stojanu (přilba, rukavice) a potom jedu nějaký čas (dle venkovní teploty, zejména když se blíží k 0) piánko a pak už není problém. Motoru určitě neprospívá, když se bez ohřátí na provozní teplotu hned valí do "plnejch". Minimálně se to projeví na životnosti. Můj vodník mne stejně bez zahřátí do vyššího výkonu nepustí a odmítne jít do vyšších toček.