angel2904 píše:Už když jsem před 5.lety odcházel z automobilového průmyslu platilo, že ty jako majitel nejsi povinen navštěvovat autorizovaný servis, ale můžes si svobodně vybrat servis takový, který má oprávnění k činnosti, provede veškeré popsané úkony údržby a razítkem potvrdí do servisní knížky. V případě jakékoli záruční závady na stroji je pak autorizovaný prodejce / servis ze zákona povinen tě neodmítnout a záruční závadu odstranit. Nemá šanci se vymlouvat, že si nejezdil na servisy k nim, ale k nějakému garážistovi. Takže nemusíš platit nehorázné sumy, ale můžeš si vybrat svůj levnější servis.
S tím bych byl trochu opatrnější, platí takzvaná bloková vyjímka, která říká, že výrobce nemůže odmítnout poskytnout informace pro provádění servisní činnosti. Nikde není napsáno, že se tak má učinit zdarma. Pokud tedy některý neautorizovný opravce zaplatí za přístup do dokumentace a absolvuje příslušná školení jako opravce autorizovaný, pak nemůže výrobce / dovozce odmítnout uznání záruky. To znamená, že pokud někdo příjde se servisní knížkou orazítkovanou Frantou Ptáčkem, kerý si informace oficiálně neobstaral, je to stejné, jako by si ji nechal orazítkovat v cukrárně.
Pak je tady ještě jedna věc, o které se moc nemluví, ale jsem v těchto věcech trochu paranoik
, zákon o provozu na pozemních komunikacích stanovuje povinosti provozovateli motorového vozidla. Jedna z povinností je řádně udržovat vozidlo dle pokynů výrobce. Je otázkou, jak by si například soud při soudním sporu po dopravní nehodě vyložil dodržení této povinnosti.