Konkrétne v mojom manuály na obsluhu píšu, že pri dobíjaní je nutné ju vybrať von. Pri moderných nabíjačkách,ktoré sú ošetrené proti predpätiu respektíve skratu si myslím,že nebezpečie nehrozí. Akeď nabíjate v skútri, odpájate obidva kontakty+-...

l1bi píše:To je individuální a tudíž na každém z vás jak ji budete nabíjet ale vždy se musí odpojit mínus pol. vůbec nejde o baterii té se nic nestane ale riskujete
zničení relé na dobíjení a také alternátor bo cívku prostě to není dobré pro el. instalaci ve vozidle takové ty udržovací nabíječky jsou dosti slabé u těch to není nutností ale u normálních auto nabíječek bych to nerisknul a ten mínus bych odpojil![]()
Není to pouze můj názor ale všech mechaniků v mém okolí a také už jsem měl to štěstí že mě bouchla baterie do ksychtu díky zpětnému impulsu z relátka ale to bylo u obyčejného PAL
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník