Volná diskuze o skútrech, která tématicky nespadá do žádné z výše uvedených kategorií.
01 říj 2016, 08:01
Ahoj všem, chci se jen přeptat, jestli tu někdo nemá tušení či přehled, zda se bude nějak vyvíjet legislativa ohledně možnosti řídit skútr (dnes do 125 ccm) s řidičákem skupiny B? Tyhle věci k nám chodí zpravidla zpožděně ze zahraničí, i když zde mám pocit, že se to "harmonizovalo" přes EU, ale stejně, 250 ccm by fakt potěšilo. Tak jen, jestli někdo neví, jaká je vůle či tlak tohle do budoucna zvyšovat, jestli s tím už někdo začal atp.
01 říj 2016, 08:35
Môj osobný názor je že už sa to ďalej vyvíjať nebude a ani nie je žiadúce.Bolo to aj tak gesto ktoré nie je vždy šťastné lebo rôzny tiež šoféri bez praxe a chuti si spraviť aspoň nejaké kondičné jazdy sa zo štítom hurá na cesty vydali hneď do plnej premávky a narobili dosť veľa chaosu a odpor druhej strany voči motorkárom vo všeobecnosti.
Takže za mňa NIE, už žiadny vývoj v tomto smere! Z 250kou sá dá narobiť už viac prúserov a na to treba ísť do autoškoly a spraviť plnohodnotný kurz na vodičák typu A.
01 říj 2016, 09:02
Jestli někdo narobil odbor druhej strany voči motorkárom, tak to nebyli skútristi, ale prasata motorkáři, kteří kromě choprařů a harleyářů mnozí jezdí jak prasata, a to i v obcích a městech. Žiji ve 100 tisícovém městě, ale hovado skutristu jsem ještě nepotkal. Ve Slovenské republike je to možná jiné.
01 říj 2016, 09:25
Řekl bych, že vlastnit či nevlastnit řidičák A neznamená vůbec nic ohledně toho jak bezpečně člověk jezdí nebo ne.
A 250 ccm a 125 není moc velký rozdíl v důsledku...Když si vezmete, že s Bčkem můžete řídit třeba takovou velkou obludu jako je Piaggio X10, nebo dokonce 500ccm tříkolku MP3, která váží víc jak běžná velká motorka...
01 říj 2016, 09:29
Taky si myslím,že to je konečná.Za mě taky ne,125ccm stačí,ale myslím,že autor vlákna myslel,jestli někdo neslyšel,že se třeba někde v cizině chystá třeba nějaká novelizace na 250ccm.
Odesláno z mého SM-N910C pomocí Tapatalk
01 říj 2016, 09:50
Kdyby někdo v pozici moci měl reálné zkušenosti a opravdu přemýšlel, když povoloval 125ccm na řidičák B, omezil by hlavně kila stroje a vozeni spolujezdce, to jsou ty nejzásadnější věci. A klidně by mohlo být povoleno víc kW a ccm s automatem - viz zmíněné tříkolky co jezdí 150km/h a těžké jsou jako krávy.
01 říj 2016, 11:14
g@briel píše:...myslím,že autor vlákna myslel,jestli někdo neslyšel,že se třeba někde v cizině chystá třeba nějaká novelizace na 250ccm.
Přesně to jsem myslel.
(A je to škoda, jestli ne, protože mi u 125 ccm chybí od 60 km/h vejš pružnost a ztrácím paradoxně pocit bezpečnosti. Nejen brzdou se dá zachránit vzniklá situace - to je zkušenost z auta).
01 říj 2016, 11:47
Pokud někomu nestačí 125ccm skůtr, tak ať si rozšíří řidičák. To snad není ani trošku problém, pak si můžeš koupit třeba Hayabusu.
01 říj 2016, 11:55
A preto hurá do autoškoly a spraviť si vodičák A alebo hoci jaké iné oprávnenie na čokolvek čo chcem plnohodnotne ovládať a nečakať ako kura na sopel kým ti to padne z neba.To predsa napadne každému hneď ako prvé nie? Malo by to byť v tvojom záujme a nie sa tvariť ako socka.Nemáš korunky alebo sa na to necítiš či robilš prieskum trhu?
01 říj 2016, 12:36
forester píše:A preto hurá do autoškoly a spraviť si vodičák A alebo hoci jaké iné oprávnenie na čokolvek čo chcem plnohodnotne ovládať a nečakať ako kura na sopel kým ti to padne z neba.To predsa napadne každému hneď ako prvé nie? Malo by to byť v tvojom záujme a nie sa tvariť ako socka.Nemáš korunky alebo sa na to necítiš či robilš prieskum trhu?
Necítím se na to a jen se ptám, zda se to nebude nějak legislativně vyvíjet. Fakt se nechci zabejvat nějakým řazením, ježděním na půllitrových potvorách atd. Motorky mě nezajímají a skútr používám jako dopravní prostředek v situaci, kdy je zbytečný ven tahat 200 koní na 4 kolech. Jen je těch 125 ccm pod mojí zátěží poněkud dejchavičných, to je vše
Žít se s tím pochopitelně dá, založil jsem téma ze zvědavosti, jestli se to někam nehodlá posunout, v souvislosti s bojem ekolobistů proti autům atp.
01 říj 2016, 13:00
Tiež si myslím,že to je jediné čo legislatíva povolila.Vtedy sa chválili,že bude viac miesta na parkovanie.Menej áut v mestách.Viac neurobili vôbec nič. Nezmenili ani zákon o parkovaní moto v platených zónach,dokonca zakúpili aj papuče na moto.Nikde nie sú parkovacie miesta na moto.Skrátka nedotiahli legislatívne nič do konca.Nechali to tak a tým ten počiatočný ošial skoncčil
01 říj 2016, 14:11
Smysl, proč umožnit řízení skútru 125ccm s Béčkem, vidím především v tom, že dřívější padesátky, které se dávaly automaticky k B, nesplynou s dnešním relativně rychlým provozem a tím jsou nebezpečné. 125ccm je výkonově tak akorát, cokoli silnějšího už potřebuje extra školení. Paradox v podobě MP3 s 3-500ccm je naštěstí méně dostupná rarita.
01 říj 2016, 14:24
Prinos bych videl hlavne v tom, abych mohl do vsech evropskych statu na 125ccm i jen s ridicakem B. O silnejsim skutru do blizkeho budoucna zatim neuvazuju, bohate mi staci na cestovani i 125 a abych se mohl na skutrikovi podivat do Rakouska, Nemecka..musim si delat dalsi papiry a pritom na Slovensko a do Polska vpohode..to mi hlava nebere a je to nedomyslene. Alespon to tak mohlo fungovat v cele EU.
Jinak silnicni infrastruktura uz by se taky mohla postupne u nas vyvijet i dle potreb motocyklistu(kdyz se delaji ty opravy a upravy silnic), vcetne parkovani apod jak psal srnka.
01 říj 2016, 15:46
Cílem této právní úpravy bylo ulehčit městům přeplněných auty, nic víc, nic míň.
01 říj 2016, 16:12
To by mohli rovno povolit na B napr. aj kamiony...