Volná diskuze o skútrech, která tématicky nespadá do žádné z výše uvedených kategorií.
Odeslat odpověď

Re: Další vývoj legislativy - ŘP B + 125 ccm?

01 říj 2016, 16:20

Myslíš, že by hodně béčkařů začalo jako potom jezdit po městech kamióny? :-D

Re: Další vývoj legislativy - ŘP B + 125 ccm?

01 říj 2016, 18:27

Mám-li být upřímný, už to, že se s B dá jezdit na 125ccm s automatem, nebyl asi úplně šťastný krok. Myšlenka byla dobrá, že možná někteří autaři přesedlají na skůtry, ale jak asi bude vypadat člověk, který neumí pořádně ani na kole, někde v provozu na skůtru? Sedne na to jen proto, že mu to řidičák umožňuje? Kolik takových je? A dodělat si A není o moc těžší než dřív. Ano, autoškoly teď vyšroubovaly ceny nahoru, ale je jen otázka času, kdy to zase spadne. Za mě teda těch 125ccm je hranice.

Re: Další vývoj legislativy - ŘP B + 125 ccm?

01 říj 2016, 19:38

srnka1010 píše:Tiež si myslím,že to je jediné čo legislatíva povolila.Vtedy sa chválili,že bude viac miesta na parkovanie.Menej áut v mestách.Viac neurobili vôbec nič. Nezmenili ani zákon o parkovaní moto v platených zónach,dokonca zakúpili aj papuče na moto.Nikde nie sú parkovacie miesta na moto.Skrátka nedotiahli legislatívne nič do konca.Nechali to tak a tým ten počiatočný ošial skoncčil

V tomto sa mylis, slovensky zakon sa menil v roku 2014, kedy bolo umoznene motorkarom parkovat na chodniku aj v zone s platenym parkovanim:
https://www.slov-lex.sk/pravne-predpisy ... 52.odsek-2
V zóne s dopravným obmedzením spočívajúcim v zákaze zastavenia alebo státia a v zóne s plateným alebo regulovaným státím je však na chodníku povolené zastavenie alebo státie bicykla a motocykla, pri ktorom ostane voľná šírka chodníka najmenej 1,5 m.

K teme: tiez si myslim, ze 125 ccm na B je tak akurat. S trochou zodpovednosti sa da jazdit bezpecne, ja sam som toho prikladom. Bez akejkolvek praxe som si skuter vyzdvihol v predajni a zatial mam za sebou 12 000 km bez nehody. Ale na zaciatku som si sam skusal vyhybanie, krizove brzdenie, atd.
Jedinu cestu by som videl v tom, ze by sa prebrala prax z Ackovych kategorii, teda ze po 2 rokoch praxe na slabsom stroji je mozne poziadat o vodicak na silnejsi, aj ked este nie je splnena podmienka veku. Teda napriklad po preukazani 2 rocnej praxe na 125ke by bolo mozne riadit 250ku skuter. Ale implementaciu si nedokazem predstavit.

Re: Další vývoj legislativy - ŘP B + 125 ccm?

01 říj 2016, 20:17

Rike: Lenže ty sa pýtaš tu laikov ktorí o tom nemôžu nič vedieť ale iba vysloviť svoj názor .Keď máš evidentný záujem zistiť na tvoju otázku relevantnú odpoveď musíš v tomto duchu osloviť nejakého poslanca národne rady a on ti je povinný do 30 dní odpovedať a to najlepšie listom poštou a nie emailom lebo na ten sa ti môže vyprdnúť.
"múdrejšie" štáty ako je Británia ktorá má najmenej nehôd v EU nešla touto cestou a majú to tak že si treba zaplatiť 1 denný kurz ktorý sa skladá z teórie a praktických jázd ktorý je zavŕšený skúškou. A podobne to je aj v Rakúsku a možno aj inde.Lebo sa presne obávajú toho že síce pomôžu ľuďom a možno odľahčia cestnú premávku ale na druhej strane zvýšia ohrozenie všetkých ktorý sa na tejto premávke zúčastňujú včetne samotných skútristov.

Dnes keď každý čo ma s prepáčením dieru v riti by chcel ovládať (šoférovať) na čo má chuť a či už to zvláda technicky,psychicky a zdravotne na tým sa už nezamýšľa.
Dnes vzhľadom na vývoj nehodovosti by bolo skôr na mieste uzákoniť povinné preškoľovanie po určitých rokoch aj amatérov ktorý tak isto ako profesionáli museli robiť na záver testy a opakovane sa podrobiť lekárskej prehliadke.

Re: Další vývoj legislativy - ŘP B + 125 ccm?

01 říj 2016, 20:43

Já bych to pustil úplně, ať si každý, kdo má nějaký řidičák jezdí s čím chce, třeba i s parníkem po Vltavě nebo po Dunaji. No, nebylo by to zábavnější.. :D
V asii se jezdí takhle a taky to jde i bez řidičáku a značek... :D

https://www.youtube.com/watch?v=gKLWZjBu2iQ

Re: Další vývoj legislativy - ŘP B + 125 ccm?

01 říj 2016, 20:45

forester: Já nechci zrovna odpověď nějakého poslance, spíš jsem očekával, že zde víte, jak to chodí v zahraničí (a víte, díky za to!) Jak jsem psal, lecjaké novinky sem chodí se zpožděním, tady jsme ale zdá se trochu "napřed".

S tím řidičákem a zkušenostmi - to je ale takhle se vším. Stačí 5 let nesedět za volantem a měli byste jít povinně znovu do autoškoly? Co přesedlání z Fabie do sporťáku, raději povinně novou autoškolu? Já jsem pro osobní odpovědnost. Na skútru jsem si najezdil hezkou řádku kilometrů po večerech na prázdném parkovišti. Kdybych dostal do ruky Lambo, taky s ním nepojedu hned do plného provozu, ale pořádně si ho osahám (rozměry, výhled, ovládání, chování za různých podmínek, brzdy...). Ano, je mezi námi celá řada kokotů, to je pravda. Ale kdyby se dával skútr 200-250ccm třeba po deseti letech s Béčkem, nevidím v tom problém.

Re: Další vývoj legislativy - ŘP B + 125 ccm?

01 říj 2016, 21:32

Dík illegal za upozornenie zmeny zákona.Už so to dlhšiu dobu nejak moc nesledoval.Paradox však bolˇ,že chvílu pred tým ako povolili na Bčko 125ky,zakázali moto pakovanie na chodníkoch a trvalo im to dosť dlho než to zasa zmenili.No nikde som zatiaľ nevidel parkovisko na moto. Nemám nič proti tomu aby sa odlahčilo doprave v mestách, len sa mi zdá,že to má ešte veľkú rezervu.

Jak píše Rike s tým presedlaním z fabie do sporťáku a pod. tiež nieje všetko ok. Po 2 rokoch Praxe môžme na Bčko jazdiť na 125ke skútri (myslím,že to tak je),ale po skončení autoškoly nieje problém jazdiť bez praxe na šporťáku či obrovskom terénniaku, čo už sa niekedy podobá na nákladák.Tiež by so v tom mohlo trochu upratať.

Re: Další vývoj legislativy - ŘP B + 125 ccm?

01 říj 2016, 21:54

srnka1010 píše:Jak píše Rike s tým presedlaním z fabie do sporťáku a pod. tiež nieje všetko ok. Po 2 rokoch Praxe môžme na Bčko jazdiť na 125ke skútri (myslím,že to tak je),ale po skončení autoškoly nieje problém jazdiť bez praxe na šporťáku či obrovskom terénniaku, čo už sa niekedy podobá na nákladák.Tiež by so v tom mohlo trochu upratať.

No nehledě na to, že v jakémkoli autě už pro jeho dvoutunovou povahu jsi pro okolí potenciálně nebezpečnější, než na skútru 125 nebo 250 ccm :) Já si myslím, že u všeho toho moto- je s přesedlanejma autíčkářema s praxí na skútřík ten nejmenší problém, mnohem větší problém je puberta na litrovým naháči nebo polský řidič čehokoli :wink:

Se smutkem, že to na brzké zvýšení objemu nevypadá, se loučím :wink:

Re: Další vývoj legislativy - ŘP B + 125 ccm?

02 říj 2016, 06:10

Také by mně objem o trochu více, než 125 ccm vyhovoval. Ne pro zvýšení rychlosti, podle mě stovka na zabití bohatě stačí, ale byla by zde možnost lepší jízdy do kopců a rozjezdů za prudšími zatáčkami. A jinak je to tak, jak píše Rike - na co je mně autoškola na motorku, když po získání ŘP vyšší kategorie dotyčnému zůstane v hlavě nas...áno.

Re: Další vývoj legislativy - ŘP B + 125 ccm?

02 říj 2016, 09:12

dreamer píše:To by mohli rovno povolit na B napr. aj kamiony...


Však také vídám často reklamu na příměstských autobusech - "chcete řídit tento autobus? Stačí ŘP sk. B ostatní zařídíme..." Urgentní nedostatek zkušených řidičů způsobuje, že autobus plný lidí bude řídit sice Déčkař, ale zcela bez praxe.

Re: Další vývoj legislativy - ŘP B + 125 ccm?

02 říj 2016, 10:17

Problém je u dopravce....urgentní nedostatek zkušených řidičů způsobují nízké mzdy.

Re: Další vývoj legislativy - ŘP B + 125 ccm?

02 říj 2016, 13:43

HonzaR: prax získavajú postupne na vodič.kurze ktorý trvá aj z klasifikačnou kartou vodiča 6 týždňov a okrem iného majú školenia zo zdrav.prípravy,obsluhu plynových zariadení vśetko zavŕšené skúškou.Musia absolvovať 6hod psychotesty a podrobnú zdravotnú prehliadku.Potom sú v tzv.zácviku 1 mesiac kde jazdia všetky linky zo starším vodičom.Celé toto trvá vyše 2 mesiacov a až po uspešnom absolvovaní tejto tortúry im zveria autobus a pustia do premávky.
Môže sa laikovy zdať že prúpovitka "aj ty môžeš šoférovať tento autobus" je myslená vážne ale je to len reklamný kec.Každy kto chce v dnešnej dobe šoférovať autobus musí mať hlavu v poriadku a nie tam vykradnuté.

Sám som to absolvoval pred vyše 2 rokmi ale už pred tým som mal všetky oprávnenia a už len D mi chýbalo.Skúšky som musel mať na plný počet bodov a riskoval som pri tom že stratím všetko.
Za šichtu (lebo inak sa to nedá pomenovať) spravý vodič MHD od 150-250 km v mestskej premávke.

Re: Další vývoj legislativy - ŘP B + 125 ccm?

02 říj 2016, 15:27

Nie len nízke mzdy ale aj velký tlak zo strany dopravcov,aj na dopravcov a stláčanie cien za prepravy od objednávateľov,robia túto prácu veľmi stresovou a neatraktívnou a pre stratu súkromia pre mladých úplne nezaujímavou.Aj keď sa niekde celkom slušne dá zarobiť,po prepočte hodín strávených v práci je to slabé.Legislatívne je vodič zodpovedný takmer za všetko.Aj za chyby prepravcov a špeditérov.Ale aby sme sa držali témy,tak mi ani nevadilo keby sa rozšírilo zo 125ky aj na 250ku, a nie len skútre, po preukázaní určitej doby praxe (nie len časovej) a zložení nejakej skúšky kondičnej jazdy.Určite by sa to dalo,kde je vôľa, tam je cesta.Ale ruka v ruke s tým musí ísť aj ostatná legislatíva. V iných štátoch to ide - mohlo by to ísť aj u nás.

Re: Další vývoj legislativy - ŘP B + 125 ccm?

02 říj 2016, 17:01

Tvá teorie popírá smysl autoškoly resp. motoškoly. Proč "jen" na 250? Proč ne rovnou na 500? Praxi na soukromém skútru bys chtěl prokazovat jak? Nějakým tachografem? Zkouška? Není snad jednodušší nechat to jak je? Komu nestačí skútr 125, tak si Ačko rozšíří...

Re: Další vývoj legislativy - ŘP B + 125 ccm?

02 říj 2016, 17:18

Dokazovanie od žiaka resp. záujemcu je vždy diskutabilné a preto treba navštíviť autoškolu a basta.Tam sa dokáže prax ako aj teoretické znalosti k zákonom o cestnej premávke.Škoda že sa to nedá vybaviť za 1 deň ako v UK, a preto každý špekuluje a každého to odrádza.
Odeslat odpověď