_Tom_ píše:elektronice dobíjení to nijak neuškodí, když nemá zátěž není co by se zničilo
Naliskej si. Akumulátor slouží hlavně jako usměrňovač a pohlcovač elektrického přepětí vznikající při zapnutí různých spotřebičů. Takže je tu teoretická možnost,že ti budou rychleji praskat žárovky,nebude spárvně fungovat mixér,zapalování.... Nehledě na to,že rotační generátor(dynamo,alternátor,dynamostartér) mohou jít rychle do háje. Elektrický okruh prostě musí mít zátěž,což je i baterka.
aumirek píše:quinn tvrdil jsi že tam musela být alespon plochá baterka já tvrdím že tam nemusí bejt nic
rady stačí číst už v prvním příspěvku jsem psal že jde ale jezdit bez ní by se nemělo a že jsem psal že se to dá nahradit žárovkou jsem netvrdil at to každej hromadně provede nicméně budeš li někde mimo civilizaci budeš děkovat bohu když na ni alespon bez problému dojedeš.A také jsem tvrdil že jde nastartovat bez baterky a i bez žárovky ta tam je potom jako ochrana spotřebiču A v dobách kdy zajít do obchodu a koupit baterku nebylo tak jednoduché jsem na tu žárovku na mašině jezdil celej měsíc
A lojza kdo ti nakukal že skutr co má nakopávačku musí mít přizpusobenej regler.A pro tvé info KAŽDEJ skutr a to nejmín 20 let má altik NIKDY ne dynamo.
Mílíš se. U 50tek převažují stále dynama z důvodu menšího kinetického odporu vnitřních rotačních částí. V dalším příspěvku jsi psal,že altík dává střídavý proud. Ano dává,ale pouze pokud vyřadíš usměrňovač,který je v dneší době s alternátorem jedna část,jinak jde čistě o stejnosměrný proud v rozsahu jmenovitého napětí 11-17 V v závislosti na otáčkách motoru. U 12V systémů vypíná regulátor dobíjení proud budící cívky při 13,6-14V. Vůbec tady melete kraviny a toto téma je o hovně. Nějakej franta z horní dolní si zase myslel,že je chytřejší než inženýři,kteří navrhli ten konkrétní typ motorky a pár pitomců se toho chytlo.