Volná diskuze o skútrech, která tématicky nespadá do žádné z výše uvedených kategorií.
12 kvě 2010, 23:44
Ahoj, mám otázku, někde jsem četl, že když praskne řemen, nic se nestane, jen nemůžu pokračovat v cestě...někde jinde zas, že to může celkem dost poškodit motor, nevíte teda jak to je? a jak často by se měl měnit? Aprilia Leonardo 4-takt, 150ccm. Díky
13 kvě 2010, 00:13
Moje osobni zkušenost je taková,že jedeš a najednou vyletí otáčky nahoru a netáhne....Pokud to nebudeš tůrovat do bezvědomí,nic se nemůže stát....Prostě setrvačností dojedeš a pak tlačíš. Doma otevřeš dekl variátoru a vysype se to co zbylo z řemene.Vyčistíš,dáš nový řemen-pokud víš jak na to a máš náčiní,a jedeš dál....
13 kvě 2010, 00:18
a není třeba rozdíl u dvou taktů a čtyřtaktů? Někdo tu psal, ze to může být celkem průser...
13 kvě 2010, 00:46
Tak to netuším,ale variátoru je jedno jestli ho pohání 2T nebo 4T....leda bych se bál otáček a přetočení motoru.U auta je to něco jiného,ale u řemenu variátoru to je snad jedno...nerozvádí nic dál a nic nepohání...
13 kvě 2010, 06:50
Pokud nejses idi.... tak motor urcite neznicis...jen se muze stat neco kolem variatoru jak se remen rozleti. Kazdopadne zkouset to neni moc bezpecne
Naposledy upravil
KYBLOS dne 26 bře 2013, 01:09, celkově upraveno 1
Důvod: Úprava neslušných výrazů
13 kvě 2010, 08:19
Tak z vlastní zkušenosti. Mě se to stalo v poslední době 2x. Praskl za jízdy řemen, motor vyletěl do otáček a chcípnul. Měl jsem to štěstí, že se roztrhal tak dobře, že se nenamotal ani do spojky a ani do variátoru. Takže šance na odtlačení motorky byla. Ono se totiž může stát, že se řemen namotá blbě kolem spojky a pak to blokuje zadní kolo.
Pokud se ti tedy stane, že řemen praskne, dbej především na to, aby po oddeklování prostoru variátoru a spojky si celý prostor pečlivě vyčistil. Ty malý kousky zbytku řemenu se dostanou téměř všude.
Jo a pokud nemáš specielní nářadí (může být vyrobeno i samo domo) na povolení matky na variátoru a nebo na spojce, tak s výměnou řemenu na silnici nepočítej.
Jinak zas taková katastrofa to není. Myslím, že se to stalo už spoustě lidí.
01 bře 2013, 21:59
Komu z vás už praskl řemen ?Máte někdo tušení při kolika km to tak asi bylo?Docela by mě to zajímalo?
Řemen jsem měnil vždy až po 20.tis i přesto,že u mého 500 cm je doporučeno na 10.tis.To je jasně přehnané i v Aprilii mě řekl ať si ho po 10.tis schovám ,že min jednou tolik vzdrží.
Mám doma už dva oba po 20000km a jsou jako nový bez jakékoliv známky opotřebení.
Na opravdu dlouhé cesty si beru jeden jako rezervu,když ho tam nechávám vlastně 2 x tak dlouho.
Jsem zvědav co vy na to?
01 bře 2013, 22:20
Tak to mě nenapadlo zkusím to změřit? Ale kde zjistím min.šířku?
01 bře 2013, 22:28
Dík steve
prozkoumám manuál,ale myslím,že tohle tam nenajdu jinak v obou případech má řemen po najetých 20.tis dobrých 26mm.
01 bře 2013, 22:43
Ještě jednou dík
manuál na Atlantica mám v počítači,který je momentálně u doktora.
Kdyby jste nekdo věděl o manuálu pro Scarabeo 500 light budu vděčný.
01 bře 2013, 23:14
U X9 je stejný motor i variator jak na Beverly si myslím, tak zkus pohledat servisní manual na X9 500.
Já jsem byl loni ve Scolandu v Brně někdy v srpnu, a tam mi řekli, že řemen na mé X9 není ani tak zbroušený, jako spíš starý a steřelý, a doporučují výměnu po najetí dalších max 5000km, které už mám za sebou, takže teď na jaře proběhne výměna, ale všichni říkají nebrat kevlar, že brzy praskne.Originál řemen na X9 jsem nikde nenašel, vždycky je u toho napsáno kevlarový, tak nevím.
Co tam dáváte Vy ostatní???
01 bře 2013, 23:34
Tady odkaz na řemen
http://www.scootland.cz/skutr-piaggio-x ... /variator/ ten kevlar je uvedený asi všude.
Jinak pokud nevíš stáří a najetý km tak to je horší.
Tak co praskl Vám někomu ten řemen ?
Mě zatím praskl jen řetěz ,ale to byl fakt.....
02 bře 2013, 01:43
Me prasknul na majesty 250 pri rychlosti 140km/h takze motor uz se nemel moc kam roztacet ale chcipnul. Z remenu nezbylo vlastne nic krom par provazku a par ulomenejch zubu z vnitrku remenu. najeto 5tis km. A kamaradovi prasknul na mem bylalem peugeotu speedfight 2 a tam se jenom roztrhnul. Ale namotal se na kliku nastesti to nic neznicilo. Ten mel najeto cca 10tis ta 70ce a 2tis na 50ce. Tj 12tis km. Ale bavil jsem se treba s klukem co prodal burgmana 650 s tim ze i ve smlouve mely napsano ze remen je tesne pred smrti. A pan co si ho koupil mu na dalnici za najezdem na humpolec nandal a v cca 180km/h remen prasknul a namotal se tak blbe ze se mu zaseklo kolo a moc dobre z toho pan nevisel.
02 bře 2013, 09:11
Také už mám zkušenost s prasklým řemenem. Přetrhl se mě kevlarový řemen po cca 4000 km v rychlosti asi 80km/h, přestože by měl vydržet minimálně 12000 km. Namotal se na variátor a největší kus co připomínal řemen měl asi 10 cm, jinak z něj zbyla jen gumová drť a nitě. Tím namotáním zablokoval variátor, kde nevydržel tisícihran na hlinkové polořemenici a protočil se. Takže škoda nový řemen + polořemenice za 600 Kč. Naštěstí to bylo jen 5 km od domova téměř po rovině, takže jsem skútr po hodině dotlačil domů a až pak v klidu řešil servis.
02 bře 2013, 11:13
Taky mám zkušenost kdy mi praskl řemen bylo to ve stoupání při 80 km rychlosti. Byl tam kevlar a praskl po necelých 5ti tisících, takže jsem se vrátil k originálu. Z řemenu zůstala jen chomáč vláken, který vyplnil celý prostor pro variátor a spojku a odneslo to asi 5 hliníkových lopatek z ventilátoru. Naštěstí se mi to stalo 6km od domova po návratu z vyjižďky z Polska.