sem si vědom "možného negativního vlivu" prachu ze silnice na opotřebení variátoru, ale protože kovové víko variátoru staršího Xcitingu nemá z výroby žádné šrouby pro připevněné klece filtru, je zřejmé že někteří výrobci to navrhli bez filtru sání, tak se chci informovat, jak to řeší různí výrobci. Já znám jen DT 125 a DT 350. Jak je sání variátoru konstruováno různými výrobci u malých a velkých kubatur, vždy je tam molitan filtr ?
Chlazení variátorů sportovněji laděných skútrů je věc hodná zřetele s vlivem na životnost řemene. Rozdíl proudění vzduchu "s" a "bez" filtru je hodně velký. Ve varci je dost jemného prachu i s filtrem. Čistil jsem molitanový filtr sání variátoru po 20 tis. ... byl sice černý, ale ne ucpaný. Na povrchu bylo z jedné strany několik stébel suché trávy. To co teklo z molitanu při mytí byl černý prach - jako saze, žádná další hrubá nečistota či cokoli svědčícího o silničním prachu a písku.
Z toho, jak komplikované jsou vedené přivodní kanály sání v plastovém víku DT 350, mám pocit, že většina bordelu a vodní tříště (v dešti nejezdím ) se usadí v tomto prostoru pod plastovým víkem. (DT 125 měl jen plastové víko ).