cestování na 125 a servis

Volná diskuze o skútrech, která tématicky nespadá do žádné z výše uvedených kategorií.

cestování na 125 a servis

Příspěvekod convoy » 24 dub 2020, 22:20

Předem upozorňuju, že zatím je to ve stádiu nápad

S kamarádem jsme při debatě došli na téma kam letos vyrazit. Samozřejmě vše s ohledem na různý přístup států k omezení pohybu. Jeden z nápadů byl Nordcap. shodli jsme se že pro 125tku žádný problém, kromě jednoho detailu. Tím je servisní interval. Oba máme Yamahy xmax 125, takže interval 6tis.km. Při letmém náhledu do mapy jsme zjistili že nejkratší cestou tam i zpět by to vyšlo, ale když už by tam člověk byl, tak má koukat aby něco i viděl, takže odhad je že by jsme najeli 7-8tis.km. Spíš víc. Jak nejlíp vyřešit servis? Těsně před odjezdem udělat velký servis, včetně výměny řemene. A pak to nechat koňovi a udělat servis až po návratu. nebo řešit servis někde po cestě? Myslím, že to stačí až po návratu. Vzhledem k tomu, že olej(o ten jde hlavně) degraduje při dlouhých cestách pomaleji, než při krátkých, jako například dojíždění do práce. Co vy na to? Jde mi hlavně o názory na servis při dlouhých cestách. Nejde o ten Nordcap. Dík za názory.
Naposledy upravil convoy dne 24 dub 2020, 22:31, celkově upraveno 1
nejhorší smrt je z vyděšení
Uživatelský avatar
convoy

50+
 
Reputace: 15
Příspěvky: 68
Registrován: 04 říj 2010, 21:45
Bydliště: Velká Morava
Skútr / moto: ex Manet Korado, Yamaha xmax 125 2018

Re: cestování na 125 a servis

Příspěvekod adacarp » 24 dub 2020, 22:31

Jo udělejte servis před odjezdem, a olej je to nejmenší ten v pohodě vyměníte aj na parkovišti, jako to tady dělá cestovatel Forester.V tom problém asi není než dokouříš cígo tak máš hotovo.A věř tomu že řemen to fakt dá,ale vyvrbit se může cokoli je to stroj a pak třeba se zařídit dle situace.
adacarp

500+
 
Reputace: 64
Příspěvky: 629
Registrován: 26 led 2019, 14:28
Bydliště: Pardubice
Skútr / moto: Honda forza 300

Re: cestování na 125 a servis

Příspěvekod convoy » 24 dub 2020, 22:36

To je vlastně pravda, olej vyměnit podle potřeby a filtr a případně další až doma.
No jo, on ten alkohol zastírá úsudek.
nejhorší smrt je z vyděšení
Uživatelský avatar
convoy

50+
 
Reputace: 15
Příspěvky: 68
Registrován: 04 říj 2010, 21:45
Bydliště: Velká Morava
Skútr / moto: ex Manet Korado, Yamaha xmax 125 2018

Re: cestování na 125 a servis

Příspěvekod forester » 25 dub 2020, 07:56

Tak ahoj konkurencia :D . To sa mi páči že je tu niekto kdo má podobné ambície ako ja a to cestovať na ďaleké destinácie. Nordcap idem s vami,to mám ešte v pláne :D Nie ale teraz vážne. Je to fakt handicap že naše skútre treba aj počas takejto cesty servisovať alebo to zúžiť len na nezbitnú výmenu oleja v motore. Ja som to na X-Max 2012 mal eśte horśie lebo interval výmeny mot. oeja bol iba 3000 km nakoľko tam nie je olej.filter ale iba sýtko.
Vo vašom prípade je to jednoduchšie lebo za tých 6000 km sa dá odjazdiť nejedna dlhá tour.
Tak ako píšete že pred dovolenkou vymeniť olej ako aj iné diely ktoré sú už čoskoro v servisnej knihe na výmenu po predpísanom km nájazde.
Alebo to robiť svojpomocne priebežne na vhodnom mieste. Ja som menil olej 2x a mal som na to všetko potrebné . Olej, nádobu na vypustenie, lievik a prázdnu flašu na preliatie starého oleja ktorú som potom vyhodil na pumpe kde majú na to vyčlenenú nádobu. Takže ekologicky ako aj úsporne.
Problém v prvom variante je iba taký že je človeku lúto pred cestou vylievať olej ktorý má len povedzme 1000 km (môj prípad) ale vyhadzovať remeň, sviečku ktoré sú len v polovici životnosti.
Osobne sa prikláňam variante vymieňať olej po ceste kde to v rámci velkej prestávky zvládne človek v pohode a má potom dobrý pocit že je v lehote ako aj motor má čerstvé mazivo. Ja teraz z Forzou zvládam Nordcap ako aj Portugalsko na jednu výmenu tak som v klude :D

Chlapci fandím vám a keď sa na to dáte tak hlboká poklona.
Honda PCX - 2010, predaný, 24 tis km
Honda Shadow - Black Spirit VT750C2B,2011,predaný,40 tis km
Yamaha X-Max 250 - 2012, predaný,84000 km
Honda Forza 300 - 2018, predaný 29000 km
Honda Hornet CB600F 2013, predaný 32000 km
Uživatelský avatar
forester

2500+
 
Reputace: 670
Příspěvky: 5564
Registrován: 14 čer 2010, 16:04
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: Honda ADV 350

Re: cestování na 125 a servis

Příspěvekod VlČek » 27 dub 2020, 06:03

Ahoj, pokud bych já vyrazil na 7-8K okruh na stroji se servisním intervalem 6K, tak bych vybral jednu z následujících variant: 1) servis před a další až po návratu, nejedná se o závodní = speciální motor, takže olej i motor to vydrží. Hlavní důvod proč je to jen 6K je dohnat majitele do servisu a utratit tam peníze. Před odjezdem bych zkontroloval vůle ventilů a řemen podle toho kolik mám najeto 2) olej bych si nechal vyměnit v servisu někde cestou, raději bych si vzal s sebou nový filtr, protože bych nebyl vázaný na značkový servis. Návštěva servisu mimo ČR může být jistým způsobem "poznávání" neznámého. Mluvím z osobní zkušenosti.
Začal jsem s tátovou Jawetou - podivný Stadion, Jawa 23 Mustang, Jawa 350, Suzuki Bandit 600 (ojetý), Yamaha XJR 1300, Honda SH150 je už pryč, PCX 125 se ani neohřálo a šlo, a nyní drandím Yamaha Tracer 900 GT a vysněný T-max 530 snad bude další...
Uživatelský avatar
VlČek

100+
 
Reputace: 93
Příspěvky: 202
Registrován: 10 lis 2014, 13:43
Bydliště: Praha 10
Skútr / moto: SH 150 je už pryč, co bude dál ...
Tuning / úpravy: Výrobce ví co dělá.

Re: cestování na 125 a servis

Příspěvekod Mirus1 » 27 dub 2020, 07:41

convoy:: Tak výměna oleje pro klid duše někde v cizině asi problém nebude. Ale nějak mě stále nepálí,proč zrovna na skůtru 125ce až 1000km za polární kruh. Možná v létě to bude v pohodě (silnice),nevím.Já bych raději někam na jih do tepla :)
Jo a ještě,pokud by jste jeli,tak vzhledem k průjezdu několika států jaký máte řidičák..? A2,A, pokud jenom B,tak by mohl být venku problém..
Uživatelský avatar
Mirus1

750+
 
Reputace: 189
Příspěvky: 822
Registrován: 27 zář 2014, 06:44
Bydliště: okr.Jesenik
Skútr / moto: Sym Joymax GTS 125i Sport

Re: cestování na 125 a servis

Příspěvekod convoy » 27 čer 2020, 11:55

Mirus1: řidičák problém není, máme velké A, a proč na 125 tam nahoru? Nejpřesnější odpověď je: a proč ne? 'Ještě se uvidí, není to nic jistého. Základ tématu byl ten servis na cestách. Skoro všude se po evropě dá dojet tam i zpět v rámci servisního intervalu , ale zrovna tam ne.

VlČek: to není špatný nápad, vzít si filtr s sebou a pak jen najít nějakou dílnu s prodejem oleje. Dík
nejhorší smrt je z vyděšení
Uživatelský avatar
convoy

50+
 
Reputace: 15
Příspěvky: 68
Registrován: 04 říj 2010, 21:45
Bydliště: Velká Morava
Skútr / moto: ex Manet Korado, Yamaha xmax 125 2018

Re: cestování na 125 a servis

Příspěvekod BurnesOldman » 27 čer 2020, 14:56

Ahoj vzhledem k tomu že je to 125ccm tak olejová náplň bude cca litr a tak filr a litrovka s olejem se někam vleze. Já bych to teda řešil výměnou cestou ( v případě že používáš nejakej normální olej tak ho koupit po cestě). K té otázce proč na 125ce si odpověděl dobře A PROČ NE. Dos lidí si myslí že cestovat lze jen na GSu nebo Africe, já mám pár kamarádů a známých co třeba cestujou po Evropě na 50ccm a taky to jde
BurnesOldman

100+
 
Reputace: 6
Příspěvky: 104
Registrován: 30 čer 2016, 19:46
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Piaggio Carnaby 200, Yamaha Neos, Piaggio Sfera 12

Re: cestování na 125 a servis

Příspěvekod tatík » 28 čer 2020, 18:12

Já Vás teda obdivuju,co všichni dobrovolně vydržíte.Já jel ve středu na Forze 300 k dceři,mám to 168 km,dal jsem si oběd a pauzu asi dvě hodiny a pak jsem jel na jejím PCXku do práce,to je asi 65 km a měl jsem toho plný zuby!!Že bych na tom seděl kolik dní a kilometrů,to by mě asi zabilo.V týdnů s tím PCX jedu na servis tam a zpátky cca 120 km,už teď mě bolí zadek.A pak si dám 14 dní pokoj,než se odhodlám to zase vyměnit nazpátek za Forzu
bylo Jawa O5-10000 km,Jawa 20-3000 km,nová Babeta 210- 6100 km,Jawa 50 Mosquito 585-14700 km,nový Yuki Matrix 50- 6500 km,Suzuki Burgman 400 K4-35456 km,Honda SW-T 600 7000 km,nová Honda Forza 300
tatík

1000+
 
Reputace: 92
Příspěvky: 1453
Registrován: 25 bře 2011, 16:41
Bydliště: Potkáte mě u Kolína
Skútr / moto: nová Honda CB500X model 2023
Tuning / úpravy: kufr SHAD,držák na mobil,zásuvka 12V,hlavní stojan a nástavečky pro rozšíření zrcátek


Zpět na Diskuze o skútrech

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků