Popo, já jsem asi poslední kdo by tě měl od hledání českých výrobků zrazovat, naše firma se snaží ve svém oboru konkurovat svým vlastním vývojem a výrobou, cítím drtivý tlak, ale jdu proti proudu a snažím se.
Na druhou stranu bys neměla doplatit svými penězi na nějaký bastl, v téhle oblasti se nevyplatí experimentovat. Víš, já musel za poslední měsíc docela hodně rozebrat na jednotlivé komponenty svou Yamahu Majesty 250 (pravděpodobně španělský produkt, MBK), je to tady často zmiňovaný scoot. Já jsem (jako elektro konstruktér) akorát čučel na to, jak mají hrozně moc věcí do detailů vychytané, to prostě nevymyslíš za chvilku, to je dlouhodobější zkušenost s vývojem. Jak to do sebe všechno parádně zapadá, nic není předimenzované, nic není odfláknuté nebo spíchnuté horkou jehlou... Klobouk dolů.
Asi proto si lidé kupují značky ve svém oboru, jsou prostě vychytané. Fungují.
Poměrně často se tu objevuje názor ostatních uživatelů, že raději jetou značku, než novou čínu, pokud jsi omezená penězi. Já bych s tím obecně hodně souhlasil.
Zároveň musím dodat, že mě bolí, jak skončily (nebo končí) kdysi silné české firmy, LET Kunovice, TATRA Kopřivnice, Zetor Brno a tak... TESLA mě zase tak moc nebolí...
Pokud bys chtěla, mám doma první výtisk přílohy Světa motorů někdy z roku 1953, jsou tam náááádherné články o tehdejším vývoji skůtrů i s nákresy, co bylo připraveno do výroby (vývoj přes válku). Mohu oskenovat a poslat jako PDF.