Volná diskuze o skútrech, která tématicky nespadá do žádné z výše uvedených kategorií.
Odeslat odpověď

Re: Český skútr

15 říj 2009, 12:22

jel.en píše:jo veště něco.Když už se rozhodneš pro kubaturu tak musíš definovat jesli spíš cestovní nebo sportovní scoot.Podle toho musíš taky nadefinovat velikost scoota

Díky, doplnil jsem to tam .)

Re: Český skútr

15 říj 2009, 23:29

Psal jsem soutěž v designu a tady se už debatuje 250 nebo 800 nebo sportovní atd. Tím bych to nadšení mírnil. Co tam chcete dávat na nějaké ty webovky ? Soutěž v designu je z toho důvodu aby byl jistý širší konsensus - prostě aby to většina hned nezavrhla jako nepovedený pokus a aby se většina cítila alespoň tím kliknutím při nějaké anketě co je nejlepší na papíře nějak vtažena do děje. Tohle musí někdo zastřešit a to jak finančně, tak i svým jménem. To není jen tak.

Spolupráce s VŠ byla myšlena jako druhá možnost, tj. někam zajedu pozestám řeknu že z 50% budu spolufinancovat nějaký základní konstrukční návrh včetně designu skútru a uvidí se - a škola řekne ... na to nemáme peníze a grant na to nedostaneme, tj. design + základní konstrukční návrh - to by měl být nějaký nový skútr třeba s nějakým alternativním pohonem na elektro apod. - na to existuje jistá šance dostat grant a snížit si náklady. Příprava něčeho podobného přes různé úředníky a než se vytvoří kontakty trvá min rok. Zase je to i o penězích.

Zajisté pokud budu chtít dělat skútr, tak si mohu vše zaplatit a je to - no to asi nebude případ nikoho z nás.

Soutěž nesoutež já si trochu zamodeluju a možná tak do vánoc sem nějaký výtvor hodím.

Re: Český skútr

16 říj 2009, 06:49

novaka : ale já ti zase musim oponovat.Když už chceš dělat soutěž v desingu tak musíš definovat nějaký parametry. Určitě bude jinej návrh na 50ccm jinej na 250ccm a úplně jinej na 650ccm :wink: ( jen co se velikosti scoota týče)

Re: Český skútr

16 říj 2009, 13:12

Přesně jak říká jel.en, pro tén návrh je kubatura podstatná. A co se webovek týče, myslel jsem to pro nás jako tvůrce toho projektu. Jak jsi řekl, bude toho potřeba udělat kupa, je to na dlouho a není to asi práce pro jednoho člověka. A ve chvíli, kdy se do toho dáme, tak si musíme nějak roztřídit povinnosti, dát tomu systém - co, kdo, kdy, s kým a jak. A to musíme někde sdílet, někam si psát poznatky atp. A nejsem si jist, že pokud se to více rozjede, tak to všechno chceme dělat v tomto fóru v tomto tématu. Navíc věci jako plán a rozdělení úkolů by měli viset někde nahoře, dostupně a snadno upravitelně. Takže web byl prostě míněn jako interní záležitost.
Co se týče zaštítění a zafinancování, pokusím se na něčem zapracovat ve svém okolí.

Re: Český skútr

21 říj 2009, 13:41

Nějak nám to tu umlklo, takže si dovolím připomenout otázku. Jaké kubatury by měli nové skútry být? Zatím jsou na pořadu 50 a 250. Souhlasíte? Jiné návrhy. Nějaké reakce a odpovědi prosím ;). A dále zda (a který) sportovní a nebo cestovní ^^.

Re: Český skútr

21 říj 2009, 14:11

Jestli mohu uvahu...

Prvni uvaha prece musi byt ekonomicka a to ne kolik bude stat projekt, ale pro jakou skupinu to bude.
Je jasne, ze se nejvic proda padesatek a to hned z nekolika duvodu..jednak vstupni cena, spotreba a v neposledni rade take ridicske opravneni.
Vsimnete si, ze v teto kategorii se trh obmenuje nejcasteji, aby nikdo neztratil podil na trhu.
Takze pokud bych doporucil tak obsah 50cm3 na zacatek.
Jinak k tomu projektu, navrh vyssi kubatury bude stat jen o neco malo vic nez navrh 50cm3. Neb nejvic stoji cas jak pri navrhu tak pri vlastnim sestaveni.

Re: Český skútr

21 říj 2009, 14:17

já osobně bych byl pro kubaturu 400 - 500 ccm a vyloženě sportovní scoot. Bylo by to píchnutí do vosího hnízda :idea: Konkurenti pouze NEXUS a T-MAX :?: ve dvou základních provedení do 25kW a nad 25kW :twisted:

Re: Český skútr

21 říj 2009, 16:22

nejmíň ,a to je fakt minimum je litr.Když českej skůtr ,tak největší. :mrgreen:

Re: Český skútr

21 říj 2009, 20:55

jel.en píše:novaka : ale já ti zase musim oponovat.Když už chceš dělat soutěž v desingu tak musíš definovat nějaký parametry. Určitě bude jinej návrh na 50ccm jinej na 250ccm a úplně jinej na 650ccm :wink: ( jen co se velikosti scoota týče)


Určitě nějaké kategorie být musí. Není ale jen obsah.

Re: Český skútr

21 říj 2009, 20:58

S tou kubaturou - jsou skútru do kterých jde dát motor od 125 do 300 viz. Leonardo nebo od 50 do 180 atd. Chce to nejuniverzálnější, toť můj názor. Sám to vidím do 250 a spíš 50 až 180 a něco hodně sportovního.

Re: Český skútr

23 říj 2009, 12:23

přesně tak, rám takový, aby byl použitelný pro vícero motorů, to ušetří hodně peněz a přitom dokáže v krátkém čase naplnit trh a uspokojit zákazníky že téměř najednou vyleze na trh nejen 50ccm ale i 125ccm a třeba ostrá 200ccm. a pokud změna, řešit to třeba kotouč vzdadu u 200ccm, jiné odpružení bude mít i 200ccm oproti 50ccm . Něčím upoutat a odlišit jednotlivé modely, přestože základ je prakticky stejný nebo je postaven na stejném rámu.

Re: Český skútr

23 říj 2009, 13:40

ještě takovej dotaz. A co je to vlastně ČESKÝ SKÚTR? Když sem nad tim tak přemejšlel co by se dalo dělat tady a co by se muselo koupit z dovozu tak mi to vychází tak půl na půl :evil: :cry:

Re: Český skútr

23 říj 2009, 13:51

jinak by to asi opravdu nešlo. I když jako fantazie fajn, vše z čech. jenže kdo by to kupoval a kdo by vymýšlel vymyšlené a hlavně proč.

Re: Český skútr

23 říj 2009, 19:02

Ono vyrábět uplně všechno sami by mělo taky tu nevýhodu se servisy. Pak by pro koncové uživatele vznikl problém s náhradními díly, že.

Re: Český skútr

16 lis 2010, 11:12

falonso píše:jo měli jsme se narodit o pár desítek let dříve a mohli jsme si pořídit tento nádherný český skútr :lol: :lol: :lol:
http://www.press.sk/sub/press.sk/images ... Cezeta.jpg

Tak ten jsem nedávno prodal s papírama pojízdnej za 8čku.Už se mi to nechce vejít do chlupy.
Odeslat odpověď