Volná diskuze o skútrech, která tématicky nespadá do žádné z výše uvedených kategorií.
15 říj 2009, 12:22
jel.en píše:jo veště něco.Když už se rozhodneš pro kubaturu tak musíš definovat jesli spíš cestovní nebo sportovní scoot.Podle toho musíš taky nadefinovat velikost scoota
Díky, doplnil jsem to tam .)
15 říj 2009, 23:29
Psal jsem soutěž v designu a tady se už debatuje 250 nebo 800 nebo sportovní atd. Tím bych to nadšení mírnil. Co tam chcete dávat na nějaké ty webovky ? Soutěž v designu je z toho důvodu aby byl jistý širší konsensus - prostě aby to většina hned nezavrhla jako nepovedený pokus a aby se většina cítila alespoň tím kliknutím při nějaké anketě co je nejlepší na papíře nějak vtažena do děje. Tohle musí někdo zastřešit a to jak finančně, tak i svým jménem. To není jen tak.
Spolupráce s VŠ byla myšlena jako druhá možnost, tj. někam zajedu pozestám řeknu že z 50% budu spolufinancovat nějaký základní konstrukční návrh včetně designu skútru a uvidí se - a škola řekne ... na to nemáme peníze a grant na to nedostaneme, tj. design + základní konstrukční návrh - to by měl být nějaký nový skútr třeba s nějakým alternativním pohonem na elektro apod. - na to existuje jistá šance dostat grant a snížit si náklady. Příprava něčeho podobného přes různé úředníky a než se vytvoří kontakty trvá min rok. Zase je to i o penězích.
Zajisté pokud budu chtít dělat skútr, tak si mohu vše zaplatit a je to - no to asi nebude případ nikoho z nás.
Soutěž nesoutež já si trochu zamodeluju a možná tak do vánoc sem nějaký výtvor hodím.
16 říj 2009, 06:49
novaka : ale já ti zase musim oponovat.Když už chceš dělat soutěž v desingu tak musíš definovat nějaký parametry. Určitě bude jinej návrh na 50ccm jinej na 250ccm a úplně jinej na 650ccm

( jen co se velikosti scoota týče)
16 říj 2009, 13:12
Přesně jak říká jel.en, pro tén návrh je kubatura podstatná. A co se webovek týče, myslel jsem to pro nás jako tvůrce toho projektu. Jak jsi řekl, bude toho potřeba udělat kupa, je to na dlouho a není to asi práce pro jednoho člověka. A ve chvíli, kdy se do toho dáme, tak si musíme nějak roztřídit povinnosti, dát tomu systém - co, kdo, kdy, s kým a jak. A to musíme někde sdílet, někam si psát poznatky atp. A nejsem si jist, že pokud se to více rozjede, tak to všechno chceme dělat v tomto fóru v tomto tématu. Navíc věci jako plán a rozdělení úkolů by měli viset někde nahoře, dostupně a snadno upravitelně. Takže web byl prostě míněn jako interní záležitost.
Co se týče zaštítění a zafinancování, pokusím se na něčem zapracovat ve svém okolí.
21 říj 2009, 13:41
Nějak nám to tu umlklo, takže si dovolím připomenout otázku. Jaké kubatury by měli nové skútry být? Zatím jsou na pořadu 50 a 250. Souhlasíte? Jiné návrhy. Nějaké reakce a odpovědi prosím

. A dále zda (a který) sportovní a nebo cestovní ^^.
21 říj 2009, 14:11
Jestli mohu uvahu...
Prvni uvaha prece musi byt ekonomicka a to ne kolik bude stat projekt, ale pro jakou skupinu to bude.
Je jasne, ze se nejvic proda padesatek a to hned z nekolika duvodu..jednak vstupni cena, spotreba a v neposledni rade take ridicske opravneni.
Vsimnete si, ze v teto kategorii se trh obmenuje nejcasteji, aby nikdo neztratil podil na trhu.
Takze pokud bych doporucil tak obsah 50cm3 na zacatek.
Jinak k tomu projektu, navrh vyssi kubatury bude stat jen o neco malo vic nez navrh 50cm3. Neb nejvic stoji cas jak pri navrhu tak pri vlastnim sestaveni.
21 říj 2009, 14:17
já osobně bych byl pro kubaturu 400 - 500 ccm a vyloženě sportovní scoot. Bylo by to píchnutí do vosího hnízda

Konkurenti pouze NEXUS a T-MAX

ve dvou základních provedení do 25kW a nad 25kW
21 říj 2009, 16:22
nejmíň ,a to je fakt minimum je litr.Když českej skůtr ,tak největší.
21 říj 2009, 20:55
jel.en píše:novaka : ale já ti zase musim oponovat.Když už chceš dělat soutěž v desingu tak musíš definovat nějaký parametry. Určitě bude jinej návrh na 50ccm jinej na 250ccm a úplně jinej na 650ccm

( jen co se velikosti scoota týče)
Určitě nějaké kategorie být musí. Není ale jen obsah.
21 říj 2009, 20:58
S tou kubaturou - jsou skútru do kterých jde dát motor od 125 do 300 viz. Leonardo nebo od 50 do 180 atd. Chce to nejuniverzálnější, toť můj názor. Sám to vidím do 250 a spíš 50 až 180 a něco hodně sportovního.
23 říj 2009, 12:23
přesně tak, rám takový, aby byl použitelný pro vícero motorů, to ušetří hodně peněz a přitom dokáže v krátkém čase naplnit trh a uspokojit zákazníky že téměř najednou vyleze na trh nejen 50ccm ale i 125ccm a třeba ostrá 200ccm. a pokud změna, řešit to třeba kotouč vzdadu u 200ccm, jiné odpružení bude mít i 200ccm oproti 50ccm . Něčím upoutat a odlišit jednotlivé modely, přestože základ je prakticky stejný nebo je postaven na stejném rámu.
23 říj 2009, 13:40
ještě takovej dotaz. A co je to vlastně ČESKÝ SKÚTR? Když sem nad tim tak přemejšlel co by se dalo dělat tady a co by se muselo koupit z dovozu tak mi to vychází tak půl na půl
23 říj 2009, 13:51
jinak by to asi opravdu nešlo. I když jako fantazie fajn, vše z čech. jenže kdo by to kupoval a kdo by vymýšlel vymyšlené a hlavně proč.
23 říj 2009, 19:02
Ono vyrábět uplně všechno sami by mělo taky tu nevýhodu se servisy. Pak by pro koncové uživatele vznikl problém s náhradními díly, že.
16 lis 2010, 11:12
Tak ten jsem nedávno prodal s papírama pojízdnej za 8čku.Už se mi to nechce vejít do chlupy.