[quote="pajapaja"][/quote]
Nechce se mi věřit, že forma na vagónek stojí 500000. Dnes v době 3D softwaru a nerotačních obráběcích NC strojů a různých vstřikovacích strojů. No nevím, možná tak vývoj celého vagónku, kdo se tím živí tak díky úspoře z rozsahu to má určitě levnější. Navíc právě tohle může spolupráce s VŠ zlevnit a je určitě i hodně firem, které tohle řeší jako subdodavatelé pro automobilový průmysl nebo vyrábí kapotáže jako neznačkové díly pro různá moto. Zajisté, že např. forma na vypečení něčeho z karbonu levná není. Navíc proč jít cestou plastu a kapotáží ? Co se týče úvahy, že se každý radějí pustí do vývoje motorky - tak to má zase jinačí nevýhody - co třeba převodovka, rám není z obyč trubek, ale často z lehkých materiálů. Jo v ČR se semtam někdo raději pustí do vývoje motorky, ale to spíš kvůli tomu, že skútry u nás nejsou zatím tak hodně populární jako jinde a nabídka je zdánlivě dostatečná.
No můj děda měl bizona nějakého asi starýho a ten vážně létal. Nové Jawy nesleduji, ale Dakar a Classic to je něco otřesného. Já to ještě neviděl ani na silnici. Je to jak laciný tuzing. Style je na tom o něco lépe.
Ten návrh toho skútru vypadá zajímavě.
Ať výroba ano ne. Na prvním místě bych řekl, že to bude popularizace skútrů v ČR a jedno jestli vozítko pro zábavu, cestování nebo jako laciný dopravní prostředek.