Volná diskuze o skútrech, která tématicky nespadá do žádné z výše uvedených kategorií.
Odeslat odpověď

Re: Český skútr

05 říj 2009, 14:58

tak myslím, že nejmladším byl simson skutr

Re: Český skútr

05 říj 2009, 15:30

pro popo: samo že se musí nějak živit.To nikdo nikomu nebere.Jen mně přijde rozdíl cen výrobce -zákazník nějak moc velkej.Příklady tady nebudu vyjmenovávat,jistě si každej ze svého okolí nějakej najde,zemědělstvím počínaje a jánevím čím konče.Pokud je rozdíl cen v jednotlivých obchodech v řádech desítek procent /a ten nejlevnější Ti řekne že mu to bohatě stačí/tak v čem to je?

Re: Český skútr

06 říj 2009, 22:43

Tom_F: Simson byli vychodni nemci pokud se nepletu.

Re: Český skútr

06 říj 2009, 23:06

jj, Durynsko, město Suhl

Re: Český skútr

07 říj 2009, 06:55

Vitas píše:Tom_F: Simson byli vychodni nemci pokud se nepletu.


jj ale od dob manetů snad jediný i když ne český

Re: Český skútr

07 říj 2009, 09:41

Tak to tady čtu a řeknu vám že to je máslo na můj chléb.
Jak je zde známo většinou se snažím ( pokud je čas ) občas poradit, protože se vcelku dlouhou dobu o skútry zajímám a co je i důležité, je to můj koníček. Nejlepší je samozřejmě když tě koníček začne i živit, což sice v tomto oboru není nic moc, ale zatím to jde :roll: Abych se ale dostal k věci..
Český skútr by byl samozřejmě fajn, několikráte jsem o tom přemýšlel a vůbec nechápu proč se toho ještě nikdo nechopil?
Vím že to není nijak jednoduché, vytvořit koncept, design, kostru, plasty, motor a nepočítaje prostory na výrobu financování a to už neříkám o probojování se na náš trh a konkurenčním boji Čínského skútru. na druhou stranu ale dnešní výrobní trendy docela napomáhají při výrobě takového produktu a realizovat výrobu Českého skútra by asi nebylo zas tak složité jak se zdá ( alespoň jak to vidím já ). Podívejte na Blatu, tomu říkám golden ček hende :wink: Jsem tak trochu taky vlastenec a není mi zrovna jedno jak se zabíjí České výrobky kšuntama z východu ( nemyslím skútr ) a nikdo tady s tím nebojuje, viz i příspěvek s nějakou klikou na Kentoyu kde jasně vidíte pohled na věc člověka, který asi nikdy nepodnikal a neprodával.. Ano je to tak, další ternd Čecha je totálně ničit ceny, hledat levno na různých webech u prodejců co ani nemají žádnou prodejnu, nikomu neručí, a nemají náklady na nájem, zaměstnance aj. Jak to může dopadnout? jednoduše, nebude žádný shop, lidi budou nakupovat pouze u nejlevnějších on-line prodejců, leckdy i za směšnou cenu Čínských výrobců a to ve špičkové kvalitě :lol: A to je průšvih, konec ekonomiky státu ( jako že tu stejně žádná není ) a začátek hladu..
Trochu jsem se nechal unést pohledem, sorry už se vracím k tématu...
Czech skútr - začátek...
Vidím to takhle.
Firma, která má chuť a peníze...
Vysokoškolská soutěž o nejlepší koncept třeba i elektroskútru..
Vývoj rámu
Překup motorů 2t - 4t a elektromotoru
Překup nebo prozatím zadání výroby ovládacích komponentů a doplňků
První montáže a testy
A následné představení a prodej..
Myslím si že pro začátek bych vše směřoval k Českému jménu, koncepci a designu, tím že budou použity další komponenty jako např agregát Minarelli, nebo Čínský čtyrtaktní motor není až tak moc důležité, hlavní je aby zákazník měl v použitý materiál důvěru.
Prostě je hlavní že to bude Český výrobek, montovaný v Čechách, vyroben za účasti chytrých Čechů a za České peníze.
Otázkou je jak dlouho bude trvat než ho nějaký Český chytrý blb dostane do nákupního centra za 15000,- a vše tím pohřbí...

Moc by se mi zamlouvalo prodávat takový Český skútr a to si myslím že nebudu asi sám. Je otázkou jestli jen tak nesníme...

Re: Český skútr

07 říj 2009, 09:50

otázkou je vždycky cena... Jawa 555 je Česko-Čínská produkce alá jak píšeš.A jak se na to dívaj zákazníci?

Re: Český skútr

07 říj 2009, 10:05

jel.en píše:otázkou je vždycky cena... Jawa 555 je Česko-Čínská produkce alá jak píšeš.A jak se na to dívaj zákazníci?


No jak, vždicky přijdou s tou blbostí že je to Česká motorka, protože to má JAWA znak a vypadá to taky tak. Dle mého názoru už jen to že JAWA podvolila své logo na něco takového je její konec, no konec, oni už skončili dávno a je to velká škoda, fak velká, Vemte si co JAWA znamenala za první republiky? Kde byla? Japonci byly amatéři... Ale já vám něco řeknu, za to můžou komunisti!
Nehledě na to že jsem měl tu čest vidět pár vysokoškolských konceptů na JAWU a říkám že to byla síla, fakt dost dobrý.. A co vyrábějí? paskvil co ani pořádně nejede a po designové stránce je to hnus, prostě tady není něco v pořádku..

Vzkaz pro pány z JAWY - zaklepte si hlavou soudruzi, už je 21 století!!!!

Re: Český skútr

07 říj 2009, 10:53

Pavle, řekl bych, že to první bude největší problém :/. Jinak to zní krásně.

Re: Český skútr

07 říj 2009, 11:48

Já bych zanechal nostalgickejch vzpomínek na to co bejvalo :( :? Prostě si přiznejme že Jawa jako taková je mrtvá značka.Je to škoda protože to byl tradiční výrobce motorek.Udělat motorku horší kvality nejni zas až takovej problém.Jenže dostat jí až na trh to chce peníze. A Když firma nemá pomalu ani na vejplaty tak logicky nebude mít ani na vývoj.Podle toho taky Jawa vypadá :cry:
Dnešní motorky i scooty jsou už na takové úrovni že je potřeba hóóódně dobrej nápad a vyspělou technologii výroby (přesnost zpracování,odlitků,elektroniky...) A to bohužel něco stojí.Takže můj názor je že pokud by Jawa měla přežít, musí jí koupit nějakej silnej investor kterej má zájem o udržení tradiční značky(jako před lety vw škodovku), nebo sama Jawa musí přijít na trh s něčim novim, neokoukanym a pokud možno převratnym.
Pavle je hezký že studenti VŠ nakreslej koncept na papír, ale nikdo už to nedotáhne do konceptu kterej by šel vůbec vyrobyt.Ono je to totiž ve většině případů téměř nemožný :mrgreen:

Co se týče scootů.Pokud se sem budou dodávat střepy za 16000,- je někdo, kdo se pokusí udělat "domácí scoot" bez šance.Výrobnim nákladem se pod 20000,- nedostane ani kdyby to dělal v garáži po večerech :cry:

Re: Český skútr

07 říj 2009, 11:53

pěkné počtení, ale realita nesplnitelná :evil:

Re: Český skútr

07 říj 2009, 11:58

a to mě na tom nejvíc s..e

Re: Český skútr

07 říj 2009, 12:02

jel.en píše:Já bych zanechal nostalgickejch vzpomínek na to co bejvalo :( :? Prostě si přiznejme že Jawa jako taková je mrtvá značka.Je to škoda protože to byl tradiční výrobce motorek.Udělat motorku horší kvality nejni zas až takovej problém.Jenže dostat jí až na trh to chce peníze. A Když firma nemá pomalu ani na vejplaty tak logicky nebude mít ani na vývoj.Podle toho taky Jawa vypadá :cry:
Dnešní motorky i scooty jsou už na takové úrovni že je potřeba hóóódně dobrej nápad a vyspělou technologii výroby (přesnost zpracování,odlitků,elektroniky...) A to bohužel něco stojí.Takže můj názor je že pokud by Jawa měla přežít, musí jí koupit nějakej silnej investor kterej má zájem o udržení tradiční značky(jako před lety vw škodovku), nebo sama Jawa musí přijít na trh s něčim novim, neokoukanym a pokud možno převratnym.
Pavle je hezký že studenti VŠ nakreslej koncept na papír, ale nikdo už to nedotáhne do konceptu kterej by šel vůbec vyrobyt.Ono je to totiž ve většině případů téměř nemožný :mrgreen:

Co se týče scootů.Pokud se sem budou dodávat střepy za 16000,- je někdo, kdo se pokusí udělat "domácí scoot" bez šance.Výrobnim nákladem se pod 20000,- nedostane ani kdyby to dělal v garáži po večerech :cry:


Je to jasný že některé návrhy vysokoškol... jsou nereálné, to se nepřu, ale některé jsou i pěkně reálné, ale je to přesně o penězích. Já si ale osobně myslím že se složením přestavenstva JAWKY to stejně nepovede k lepšímu. Jen se podívej na Blatu, je to zdárný příklad toho jak se dělá pořádná práce, a to bez debat!! Jináč si nemyslím že by se prachy nenašli, pořád se cpou státní peníze do nesmyslů, poslanci se cpou páč jsou nenažraný, zadlužují každého v tomto státě až hanba a nenašel by se nějaký ten groš na záchranu takové celosvětově známé značky? Já jsem přesvědčen že by se ještě vyráběli stroje...

Re: Český skútr

07 říj 2009, 12:58

Tak mě napadá, před pár lety přišel nějaký Čech s podomácku vyráběným motorem naprosto unikátním, nízká spotřeba, fungoval nějak zvláštně, už si to nepamatuji, něco s trojúhelníkem. Ukazovali to jako převratnou věc, on to měl v podomácku vyráběné motorce a jezdil s tím. Nevíte co se s ním stalo? Od té doby, co byl jednou ve zprávách jsem o něm, ani jeho výtvoru, neslyšel.

Re: Český skútr

07 říj 2009, 14:15

Morx: To byla nejaka variace na Wankeluv motor ni? Ale nejaka lepsi no.. tam je, pokud si spravne pamatuju, problem zivotnost.

Jawy je skoda, urcite bych si radsi par tisic priplatil s koupil Jawku.. jenze to by to muselo byt fakt par tisic a ne desitky. Je to cele smutne, minulost je za nami, ted jde o to abychom si uvedomili, ze je jina doba a podle toho se zachovali. Typicky priklad uspesneho kamenneho obchodu vidim v Alfa-computer.. zacinali tak zvlastne, ale dneska je zna snad kazdy z Ostravy, maji ceny temer na urovni netovych obchodu a nekdy i nizsi, ale zato maji 5 kamennych prodejen a poskytuji vse, co od takoveho obchodu cekate - zadny problem s reklamacemi, komunikuji pres net, telefon, osobne. Pritom maji na vsem malou marži, ale zato obrovský obrat = spokojený zákazník i prodejce. Ne nechci jim delat reklamu, jen sem chtel upozornit na to, ze nahodit si 50% marži a poskytovat dobry servis fakt neni umeni a takoveto obchody, ty netove obchody brzy pohltí - a to myslím obecne ve vsem. Ale drzet velmi nizke marze a pritom zajistit veskere vyhody a servis kamennych obchodu, to je umeni.
Odeslat odpověď