Volná diskuze o skútrech, která tématicky nespadá do žádné z výše uvedených kategorií.
Odeslat odpověď

Re: Boční nebo hlavní stojan

26 úno 2014, 21:28

Nedůvěra v pevnost bočního stojanu není na místě, výrobci moc dobře vědí, kolik jejich výtvor váží a předpokládají jisté zacházení, např. plně naplněný kufr integrovaný, i dodávaný a i jiné manipulace jako je třeba otáčení stroje na stojanu.

Nemějte furt výrobce za blbce, vědí co dělají a na co to dělají. Samozřejmě bychom mohli opět polemizovat o stojánku na značce a na nějakém Fun-ding-dung výtvoru, ale to snad nebudeme. Já třeba na mašině nemám hlavní stojan a nejsem z toho špatný :wink:

Re: Boční nebo hlavní stojan

26 úno 2014, 22:01

Fido, lépe bych to neřekl! :lol:

Re: Boční nebo hlavní stojan

28 úno 2014, 00:51

Policajt na bočním stojanu je tam proto,aby motor zdech a skútr neběžel nakloněn bez oleje!

Re: Boční nebo hlavní stojan

28 úno 2014, 10:23

Nedá mi to, ale - to myslíš vážně :?: :roll: Není to takhle náhodou kvůli variátoru, z bezpečnostních důvodů aby se stroj samovolně nerozjel, nespadl :?: :idea: Co ty na to ? :wink:

Edit: někteří borci odpojují, jiní jako já se mnohdy diví, že to po nasednutí ne a ne nastartovat :mrgreen:
Naposledy upravil angel2904 dne 28 úno 2014, 10:42, celkově upraveno 1

Re: Boční nebo hlavní stojan

28 úno 2014, 10:30

To bys to pak nesměl naklonit ani do zatáčky :D

Re: Boční nebo hlavní stojan

28 úno 2014, 10:47

Jednou (asi rok 1996) jsem jel na XT 600E s odpojeným nebo nefukčním čidlem bočního stojanu a to by jste nevěřili co je to za šlehu když se nakloníš do zatáčky a vezmeš vyklopeným bočákem o zem... :mrgreen: :mrgreen: to vám byla mrda. Takže za mne odpojovat čidlo bočáku je zhovadilost.

Re: Boční nebo hlavní stojan

28 úno 2014, 12:32

millhi píše:To bys to pak nesměl naklonit ani do zatáčky :D


Říká ti něco pojem "výslednice sil"? :)

Re: Boční nebo hlavní stojan

28 úno 2014, 12:49

Když je moto dlouho nakloněný a běží motor,čerpadlo saje méně oleje a méně to maže,je to otázka co to udělá za delší dobu

Re: Boční nebo hlavní stojan

28 úno 2014, 12:59

Na místě ano, záleží na konstrukci motoru (např. některé travní sekačky nejsou právě proto vhodné do svahů), ale za jízdy, kdy se vyruší odstředivá síla s gravitací, zůstává i v náklonu v zatáčce hladina pořád stejně.

Re: Boční nebo hlavní stojan

28 úno 2014, 13:08

rebel: co píšeš nemám logiku a určitě to tak ani nefunguje. Buď mažeš nebo nemažeš. Nikdy nemažeš jen trochu.. Buď tam máš málo oleje a čerpadlo saje vzduch, sníží se tlak v okruhu a rozsvítí se mazání. Ano, jen hlupák by v tomto okamžiku nechal motor běžet dále. Máš-li oleje dostatek, čerpadlo saje olej, tlak je ok, mazání se nerozsvítí a vše je tak ok.

Re: Boční nebo hlavní stojan

28 úno 2014, 13:12

rebel245 píše:Když je moto dlouho nakloněný a běží motor,čerpadlo saje méně oleje a méně to maže,je to otázka co to udělá za delší dobu

:) :D :lol: O kolik to máš nakloněný na tom bočáku, že by ti to nemazalo?
Čidlo jsem přepojil na ruční brzdu, takže pokud jí mám zataženou, tak můžu vyklopit stojánek s běžícím motorem, jinak to chcípne. 8)

Re: Boční nebo hlavní stojan

28 úno 2014, 15:40

rebel245: Tyjo, to toho skůtra místo stavění na boční stojánek pokládáš na bok rovnou na zem, že se ti dostane sací koš nad hladinu oleje a přestane to mazat, ne? :lol: :lol: :lol:

Vem si případ, že jedeš do hodně prudkýho, nebo z hodně prudkýho kopce. To ti hne s hladinou oleje ještě víc, nebo minimálně stejně tak, jako když to postavíš na boční stojan. Nebo když zvedneš moto na zadní a kus po něm jedeš – to ti hne s hladinou oleje ještě víc. Za předpokladu, že máš dostatek oleje je ale blbost, aby se ti sací koš dostal nad hladinu oleje a přestel cucat olej. Tohle jsou sice případy, kdy se většina oleje v motoru přesune dopředu nebo dozadu, v případě postavení na boční stojan se ti olej v motoru přesune na bok, ale nikdy ne tolik, aby to přestalo mazat.

Uvědom si, že sací koš máš až na dně motoru a hladina oleje je hodně nad ním – v tomhle ohledu motor nějakej náklon bez problému snese a že motor přestane mazat při tak malým náklonu, jako je na bočním stojanu, to bych se vůbec nebál.

Re: Boční nebo hlavní stojan

28 úno 2014, 16:01

Je tam určitý bezpečný hraniční náklon, ale ten například u Majesty hlídá náklonový senzor, a v případě většího náklonu automaticky chcípne motor. Nutno dodat že ten náklon kdy se motor díky čidlu zastaví je vážně hodně velký. P.S. logicky neplatí pro případ náklonu při jízdě kdy výslednice sil je teoreticky přibližně souběžná se svislou osou motocyklu.

Re: Boční nebo hlavní stojan

28 úno 2014, 16:05

Nechce se mi zde ani psát, ale když čtu některé úvahy tak mi to nedá. Když vynechám MOTORKY tak u SKŮTRU by při studeném startu na bočním stojanu díky zrychlenému běhu motoru na SYTIČ skůtr hapal :mrgreen: a řešit náklon versus Olej je úplná blbost, ale to už tady bylo napsáno.

Re: Boční nebo hlavní stojan

28 úno 2014, 16:12

;-)
Odeslat odpověď