Jj, je to tak nějak jak píšeš.. Je to tak, že hoří déle, ale výfuk ventil, u motoru, který není na vyšší okt.č. určený, otevírá brzo a právě nedohořené palivo o vyšší teplotě pak letí přes sedlo ventilu ven a to z dlouhodobějšího hlediska způsobí poškození sedel.. nejenom..
Takže když se vysokoktanové benzíny (navíc bez biolihu- který méně topí) dávají do motoru s nižší kompresí, motor to na práci pístu stejně nedokáže využít, protože se „příliš“ brzo otevře výfukový ventil, a vysoká teplota spalin poškozuje právě třeba výfukové ventily a lambdu.. To je myslím taky dobrý tak nějak mít na paměti..
Myslím že by bylo vhodné, aby se nebalamutili uživatelé kteří se v této problematice neorientují a spoléhají se na sílu odborného fóra.

Nechci nikoho urážet, nebo snižovat, ale uvítal bych, kdyby pánové svá tvrzení doložili nějakými výsledky, testy, nebo dobrozdáním nějaké kapacity. Nějaký odborný článek, ne Blesk nebo novinky.cz.
Podle mě to je vše blbost. Nejdříve musím napsat že mám na našem autě (P308, 1600ccm, 110kW) najeto na 100 oktanovém benzínu OMV, 100 tisíc kilometrů. A oproti lidem kteří používají na stejném motoru klasiku 95 jsem neměl jediný problém. A že tam problémy jsou. Můj nejlepší kamarád je přejímací technik u firmy Peugeot, probíráme toto téma i několikrát za měsíc. On, i na základě informací od svých nadřízených v Praze a Paříži, tento benzín naopak doporučuje. Naše auto které tam dodnes jezdí na pravidelné garanční prohlídky je všem zářným příkladem. Od stovky benzínu neočekávám a ani nepotřebuji nějaké zvýšené výkony. Používám jej proto že na něj mám a že vím že motoru neuškodí, naopak pomůže.
Na 100vku OMV jedu i skůtříky čtvrtým rokem, dokonce tím krmím i motorovou pilu. Byl jsem nedávno vlezený u výfukových ventilů, měřil teplotu, sledoval opotřebení a vše v normálu...
A můj názor. Jak zde již bylo na více místech řečeno, oktanové číslo určuje odolnost benzínu proti detonačnímu hoření. Co to je, detonační hoření?
Rychlost standardního hoření směsi je udávána cca 30 m/s a šíří se od zdroje (svíčka) v takových jakoby vlnách. Při detonačním hoření smě v určitých místech spalovacího prostoru "bafne" naráz a shoří rychlostí 3000 m/s.
NIKDE v průběhu studia ani v odborné literatuře jsem se nedočetl, že by u motoru s použitím vyššího oktanového čísla, docházelo k natolik velkému zpomalení hoření, že by hořelo ještě při otevřeném výfukovém ventilu. Kde jste prosím tuhle informaci získali? To je podle mě totální nesmysl a pokud mě navedete na nějaký odborný článek který to popisuje, hluboce se vám omluvím. Motor u skůtra se ve své konstrukci ničím neliší od motoru auta. Myšleno vodou chlazený čtyřtakt, karbec nebo stříkačka. Sání - komprese - expanze - výfuk. Nic víc, nic míň.
Na pomalé nebo rychlé hoření, potažmo střílení do sání nebo výfuku má daleko větší vliv bohatost směsi. To víme, moc bohatá směs hoří pomalu, moc chudá směs hoří rychle. S tím jsme coby kluci laborovali a při podřazení nám škodovečky na hlavní křižovatce krááásně střílely.