Volná diskuze o skútrech, která tématicky nespadá do žádné z výše uvedených kategorií.
04 led 2016, 13:40
Tipy na dobrý kauf, informacie ohľadom použitia v našom skútri, ako aj vhodnosti pre naš konkretny skuter. Na úvod zaujimavosť o ktorej som osobne nemal tušenia a to že nie všetke gelove baterie sú vhodne pre naše skutriky, nakoľko nove typy baterii už maju váčšie nároky na výkon -nastavenie reglera ako aj celej el. sústavy, sice nie až tak markantne ale rozdiel by mohol dosť ovplyvniť životnosť baterie. Ine to je bateriami označenimi ako AGM kde to už neplati. Info je v zavere članku
http://auto.idnes.cz/zivotnost-autobate ... 5_pneu_fdv http://auto.idnes.cz/akumulator-autobat ... _testy_fdv-- 04 led 2016, 12:46 --
Akorát som si objednal do Piaggia BV250 novú baterku ale hlavne som chcel uzatvorenú bezúdržbovú v dobrej cene ked už som si zrenovoval zadnú časť po tom čo strelila baterka a vytečený elektrolít tam narobil peknú paseku! Navyše mi na želanie predajca doplni do dokladu o kúpe že bateria je ako založna do PC to kvôli zaúčtovaniu do nákladov,(Podnikaťelia to dozaista dobre poznajú)
takže ho v podstate odporučam hlavne pre výbornu cenu a ústretovosť voči zákazníkovi.
http://www.autosuciastky.biz/kategoria/ ... l-mbtx12u/ http://www.autosuciastky.biz/kategoria/ ... tt/#sort=2 http://www.motobanda.estranky.sk/clanky ... meter.html
12 led 2016, 13:17
Co to je?Každej normální,kdo chce jezdit,tak si koupí doporučenou výrobcem.Origo je origo.Koupil jsem originál,k tomu originál nabíječku.
12 led 2016, 13:58
A každy normalny človek vie že vyrobca tam nikdy neda to maximum ale minimum ake v zaklade dostačuje, plati to vždy a všade. U konkretneho baterioveho boxu ktorý je jednotny pre motory od 125ccm až po 500ccm možem tak použit bateriu od 8Ah až po 14-15Ah mnohokrát v cene lepšej ako za niektore predražene klasiky. Pôvodna bateria už tam nebola ale nejaka noname klasika ktorá z neznamých príčin predošlemu majiteľovi explodovala a následne elektrolitom spôsobila oxidačne škody ktoré stlali nemalo úsilia kým sa to napravilo na stáv nového dielu. Kupil som si maximum čo bolo možne k danym rozmerom bateriboxu a ešte aj z lepším výkonom a cenou. Vždycky je možnosť tak prečo nemať niečo lepšie za rozumnejšiu cenu ako niečo čo mi niekto nadiktuje a vnucuje. Vyrobca nikdy nedava rozmery baterie ale iba kod baterie ktorá je zpravidla o čosi menšia.
12 led 2016, 14:17
S tím souhlasím. Vlastní zkušenost s autem: V Meganu byla turecká baterie noname 36 Ah, která vydržela 7let!!! Pak jsem chtěl koupit zase bezúdržbovou 36 Ah a koukali na mě jako na idiota, do čeho že to chci. A nezávisle ve dvou katalozích našli už nevím jestli minimálně 40 nebo 44 Ah, tak jsem koupil Banner 44Ah. Vydržela 4 roky, jen pro úplnost. Takže souhlas, výrobce dává minimum, které stačí na nové vozidlo s minimálními odpory. V zimě a se starším autem by se pak mohlo ukázat, že už to prostě nestačí.
12 led 2016, 15:23
A když to vezmeš z druhé strany, tak je třeba myslet na to že větší akumulátor potřebuje ke svému nabíjení větší proud a na menším skůtru může být celkově dobíjení "slabší", tzn. že akumulátor se ti nenabije tak jak by měl (pro olověné akumulátory je nejlepší aby byly neustále nabitý na maximum) a tím zkrátíš jeho životnost. Nebo musíš častěji připojovat nabíječku, hlavně pokud jezdíš kratší vzdálenosti a víc startuješ než jezdíš...
12 led 2016, 15:41
čiastočne by som s tebou a súhlasil ale to by rozdiel v kapacite baterie mal byť omnoho väčši ako len 10-20 percent obzvlašť ked vyrobca ma jeden alternator pre 125 aj 300ccm.