Volná diskuze o skútrech, která tématicky nespadá do žádné z výše uvedených kategorií.
28 srp 2014, 10:49
Dostal jsem doporučení na používání olověného aditiva do bezolovnatého benzínu, který běžně tankujeme. I přes modernost paliv to má stále smysl na ochranu ventilů, sedel, a celkově pohyblivých částí spalovacího prostoru. U oktanového čísla 100 a více to již prý smysl nemá, ale každý toto palivo stále netankuje. Vhodné i pro moderní motory se vstřikováním a katalyzátory.
Jedná se o tyto přípravky : VIF Benadit, Castrol TBE, Sheron PB Aditiv, Wynn´s PB aditiv
To jen tak, kdyby někdo chtěl svému mazlikovi dopřát trochu více té ochrany.
28 srp 2014, 11:11
Dostal jsem doporučení
Můžeš prozradit od koho ??
28 srp 2014, 11:30
Od člověka, který se zabývá stavbou motorů, výrobou dílů pro motorky a závodní speciály (převodovky, hřídele, písty, ventily, vačky), repasí a renovací veteránů atd. Veřejně ho zde jmenovat nebudu...
Proč se ptáš?
28 srp 2014, 12:10
Není to tím, že bych Tě podezíral z procent z prodeje.
Jen osobní zvědavost, zda je používání aditiv jen placebo, či ověřeno praxí.
28 srp 2014, 12:30
Nic z toho nemám
Bylo mi to doporučeno do soutěžáku, na kterém jezdím motokros kvůli otáčkám, teplotám a právě s tím spojenou zvýšenou ochranou ventilů a sedel. Sice tam jsou titanové, ale i tak. Mají to na každé benzínce, cena kolem 100,-Kč a nejběžnější balení 250ml je na 250 litrů benzínu.
28 srp 2014, 12:54
Myslím si, že každý skůtr to klidně snese to co píše vraťas, 125 ky jsou sekačky na trávu a myslím is, že při konstrukci motorů do skůtrů se jistě počítá s tím, že to nebude jezdit jen na bezolovnatý benzín případně i na 100 oktanů a tak, ale spíše na nějaký někde natankovaný v pralese na cestě co okolo benzínu jen jelo, takže bych se toho nebál a vyzkouším :
Koukal jsem na ten VIF : Přísada do bezolovnatého benzinu, která umožňuje používání bezolovnatého benzinu i v automobilech, které byly konstruovány výlučně pro benziny olovnaté. Dokonale ochrání sedla ventilů a nemá negativní vliv na míru opotřebení žádného dílu zážehového motoru, ani negativně nepůsobní na žádné parametry v průběhu jeho provozu. Přísada nemá negativní vliv na životnost a správnou funkci katalyzátorů výfukových plynů. Doporučené dávkování: Benedit BA 0.25l - 1:1000 Do nádrže nejdříve nalijete aditiv v doporučeném poměru a poté natankujete. Dojde tak k rovnoměrnému promíchání přípravku
28 srp 2014, 13:15
Takže až se pojede třeba skútršňůra, tak všichni zase budeme žrát olovo.
28 srp 2014, 13:21
To je fakt, lepší je modrý oblak a smrad oleje po 2T strojích, obzvláště, při seřazování se na parkovišti
Kdyby to bylo nějak "extra" škodlivé, tak by to vůbec neprodávali nebo nedovolili výrobu. Nicméně každého věc, zda si to tam dá nebo nedá.
28 srp 2014, 13:23
Za tento tvůj názor bych ti dal okamžitě palec dolů, ale máte to nastavené tak, že to u mě není možné.
28 srp 2014, 13:27
Ach jo, doufám, že tady zase bude hádka na pět stránek. Netušil jsem, že to někoho pobouří. Dal jsem to sem v dobrém úmyslu bez očekávání dohadů, neboť je to běžně a legálně dostupná věc.
Edit : Při přečtení vlastností toho přípravku zjistíš, že je to přípravek nahrazující olovo a jeho vlastnosti. Takže taková ta klasická mňamka se již nekoná.
28 srp 2014, 13:55
No já se hádat nebudu.Tvá informace mi stačí. Asi jsem se neměl ptát.
28 srp 2014, 14:01
Jo, může za to Karelbrezky
A může se to lít i do čínských skůtrů
28 srp 2014, 14:09
Nikdo tady za nic nemůže. Buď to někomu přijde užitečné a použije to nebo to nepoužije. Toť za mě vše.
28 srp 2014, 14:41
Proč u 100 a více oktanů to nemá smysl lít ? Teda ne, že by to pro mě a moje popojíždění vůbec mělo nějaký smysl. Soutěžáka nemám a tech pár km za rok co najedu pořeším ohnivou vodou od značkové pumpy (myšleno ne ze stojanu na statku v Horní Dolní).. Ale rozhodně souhlasím s pozitivními vlastnostmi přípravku. Bohužel všechno má dvě stránky, tak souhlasím tak trochu i s fidem: "takže až se pojede třeba skútršňůra, tak všichni zase budeme žrát olovo.." Všechno má svoje
Naposledy upravil
angel2904 dne 28 srp 2014, 14:41, celkově upraveno 1
28 srp 2014, 14:44
Vím ! Nerozumím tvé informaci