Micky: no dyť jo, na názorný ukázce sice není vidět že se válečky odvalují, ale když se na to zadíváš technicky tak zjistíš že se odvalovat po obou površích současně prostě nemůžou. A vzhledem k tomu že jeden je rovnej a druhej křivej, pravděpodobně se nebudou ani čistě smýkat, nýbrž po jednom z nich nějak valit a po druhém nějak smýkat. Koneckonců vyrřené plošky to evidentně povtvrzují, při plném odvalování vznikat nikdy nemůžou. A to že jich je několik a jedna finální je ta největší asi může být tím, že dokud je váleček kulatý tak se v té kleci různě náhodně pootáčí, tj. plošky vznikají z vícero stran. A jakmile se obrousí natolik, že velikost té plošky mu znemožní další byť částečné odvalování, začne být v kontaktu s povrchem po kterém se smýká právě jen v této jedné poloze, čímž se finální plocha vydře ze všech nejvíc.
Každopádně jsem víc a víc ujištěn že vazelína do tohoto místa je správná volba a proč se tam nedává je jen zřejmě proto, že to vyžaduje větší než žádný cit a ten pokud chybí, nadělá tam víc škody jak užitku. Když tam naopak není žádná a uvedená sestava se prohlásí za spotřební díl, celkem nic se nestane
Jinak můj prapůvodní dotaz o kopcích směřoval k následujícímu - motoru jako takovému je asi jedno jestli pojede po rovině nebo do kopce, tohle za něj vyřeší variátor. Jemu záleží zejména na tom, zdali množství vzduchu které do něj fouká stačí k uchlazení toho tepla, které on produkuje. Čili když to domyslím, tak pokud bych zanedbal působení vnějšího vzduchu proudícího jízdou, bude asi bezpředmětný rozlišovat zdali jet na plnej plyn po rovině a do krpálu dycky motor topí stejně a dycky vrtule fouká stejně. Jediný co je jiný jsou 2 aspekty - zdali skutečně se při konstrukci nějak nepočítá s přirozeným ofukem a tedy zdali chlazení vrtulí řeší vše a motor nemusí jet v proudu vzduchu vůbec a stejně to bude to OK a za druhý, při jízdě po rovině můžeš ten plyn povolit, pokud ale na padině vezeš do krpálu dva, tak holt motor pojede co umí do tý doby než s tím vyjede až nahoru. A protože to dost často jede tak s bídou 20km/h, může to trvat i dost dlouho
Nicméně zatím to všude vyjelo, i když je fakt že už jsme zažili i kopeček kde to lezlo tak 15. Ale vím že auta maj vanu s olejem dole pod motorem v proudu vzduchu pod autem a chladěj olej tak (starý škodovky dokonce žebrovanou), tenhle motor nemá nikde nic...