Volná diskuze o skútrech, která tématicky nespadá do žádné z výše uvedených kategorií.
23 bře 2013, 20:46
Některé skůtry se dělají se dvěma ventily, jiné udělají kolem tří ventilů marketingové haló a třetí dělá běžně ve vší tichosti čtyřventilové jednoválce...Co si z toho odnesu jako uživatel? Dá se z počtu ventilů na jednoválcovém motoru vyvodit nějaký předběžný závěr?
23 bře 2013, 21:01
Je to hlavně o přesnosti a kvalitě plnění válce. 4V se bude lépe/přesněji plnit (lepší kontrola nad směsí/emisemi).
S tím souvisejí i některé druhotné detaily jako třeba nepatně nižší spotřeba a klidnější chod.
23 bře 2013, 21:27
Zase ale zatěžuješ rozvody další vačkovou hřídelí a celkově složitější konstrukcí. A je zajímavý, že Honda jde cestou snižovat počet dílů motoru...
23 bře 2013, 21:52
Tak to záleží jaký rozvod si výrobce zvolí. Né vždy to musí bejt DOHC jako má třeba Suzuki.
I 4V může mít jenom jednu vačku. Drtivá většina 3V/4V jednoválců 125ccm jsou stejně SOHC.