tak z dnešní "třešničky na dortu" v podobě instalace brzd se stala noční můra, která skončila zhruba před hodinkou...
ráno kolem 10 jsme upevnili nalakované třmeny a začalo odvzdušňování... přední brzda docela OK, kolem 11 už jsme se po předobědové kávičce vrhali na zadní... po třech a půl hodinách (převažně strávené klením) už jsem v čirém zoufalství volal pro rady Pavla do Scootershopu, protože na trase "nádobka -> odvzdušňovák" vzniklo něco jako černá díra, kde z nádobky mizela kapalina kvapem, nicméně z odvzdušňováku nešlo zhola nic. tento pro mě zvláštní úkaz byl po krátké konzultaci vyřešen a skútr začal dokonce i brzdit
inu zadeklovalo se, co zadeklováno ještě nebylo a s plnou parádou se nastartovalo... od této chvíle bylo čím dál jasnější, že do zítra skútr provozuschopného stavu nebude... nejdřív funkci vypověděly spínače brzdových světel - bez zjevné příčiny, jak už to tak bývá... takže demontáž předku, kontrola - všechno ok. tak jem asi blázen? opět nastrojení - zkouška - a nic. opět demontáž a kontrola - opět ok. opět montáž a kontrola - a světe div se, brzdovka svítí...

nemám sílu už řešit možnou příčinu a svádím chybu na matrix...
kolem 18:00 už skútr opět vítězoslavně stojí před garáží a - poněkud divně - přede na volnoběh... tohle není dobrý, říkám si. vemu za plyn - nic. tedy skútr se jal do pohybu, ale stačí se zapřít nohama a skútr už se ani nehne... tohle nebude síla 8 koní co má tahla sněhurka mít pod sedlem... hodinové laborování s nastavením karburátoru nepřineslo žádné ovoce a co hůř, Pavel nezvedá telefon...
začínám se pomalu loučit s účastí na šňůře a uklízím garáž... tříměsíční martirium s "ozdobením" skútříka (doma již zásadně přezdívaního "střep") pomocí dílů rozličných tvarů i barev rozložených v několika krabicích bude mít, zdá se, smutné finalé. je něco po půl osmé, sedím na lavičce před garaží a tupě zírám na kompletně nastrojený skútr, který měl být touto dobou již naložený v dodavce a připraven na zítřejší transport do Prahy...
snažím se myslet na něco jiného než na fakt, že čtvrtroční snaha o zprovoznění SRka je ta tam, když tu zazvoní telefon - volá Pavel... "no jo, to je jasný, máš tam málo vzduchu - ten novej airbox co si kupoval má v sobě dusítko, to dej do háje a bude zas dobře"... je to možný? je možný, že dusítko, který se hodlám vyndat už ve chvíli, kdy si nový airbox teprve objednávám na e-shopu, jsem tam nechal

? po již rutinní demontáži několika plastů bylo jasné, že to možné je... i mistr tesař se občas utne, a co teprve takový "učedník", co má do mistra daleko...
je skoro půl desaté večer a skútr má opět sílu jako při prvních testech v dubnu. v ten samý moment přijíždí kamarád s dodávkou, přidáváme SRko k jeho X8ce a oba se těšíme na zítrejší sraz...