Diskuze o čínských skútrech bez rozlišení kubatury.
06 bře 2016, 08:44
Ahoj chlapi,
potřeboval bych se zeptat, jakým způsobem funguje a je zapojen otačkoměr na čínských skůtrech. Případně pokud někdo víte jak to měří, byl bych v děčný za každou odpověď.
PS: Připravuji přestavbu budíků na LCD s pomocí arduina.
Díky Petr
06 bře 2016, 09:46
Nevím jak u čínských skůtrů,ale u dětských čínských 4kolek vedou do otáčkoměru jen dva dráty, takže měřit obyčejným voltmetrem.
Jenže bude problém převedení hodnot z U na ot/min do Arduino, protože nevíš kolik V je otáček/min. Takže budeš převádět analogovou hodnotu na digitální podobu, třeba jako u PT100 převádíš teplotu na ohmy.
Když se dává "přídavný" otáčkoměr, tak cituji "snímání otáček je pomocí vodiče, který se přichytí ke kabelu svíčky".
A myslíš že Arduino je vhodné vozit na skůtru, který má stálé otřesy ? To ti brzo Arduino odejde do věčných lovišť.
Ps: Není lepší koupit již hotový tachometr s otáčkoměrem z číny ? Nebo značkový od KOSO nebo Stage6, což je cena od 1000-6000,-Kč ?
Na 4kole mám KOSO, kulatý otáčkoměr + teploměr a byl za nějakých 1500,-Kč
06 bře 2016, 10:35
Ahoj, předem díky za odpověď. Ještě mě napadlo snímat počet otaček se snímače pro CDI.Což by nebylo na škodu..Co se týče toho arduina.Tak máš pravdu,ale né tak docela. Pokud se celé spracování uděla pořádně, tak by neměl být problém.Samozřejmě, že koncept musí být takový, aby celá sestava byla odolná vůči otřesům. Není to nic složítého jen to pořádně promyslet..Osobně předělávám komplet celou přístrojovku, kde bude TFT display (místo tachometru) a vše bude řízeno malým arduinem mini. Pár věci jsem již postavil na této platformě a je plně funkčních. Nejduležitější je fixace vodiču a samotného arduina...Ale nemusím chodit daleko..stačí si pořádně prohlédnout některé motorky, které již takovou podobnou elektronikou disponují.
06 bře 2016, 10:42
Mas dve moznosti, snimat zvlnenie U z alternatora pred usmernenim. Tym ziskas frekvenciu umernu otackam alebo snimat impulzi pre zapalovanie cdi co za mi zda jednoduchšie.
06 bře 2016, 10:44
V práci jich mám pár na stole, takže když je čas tak s tím dělám "různé" blbosti od průtokoměrů až po GSM, prostě krávoviny, je to zábava za pár korun.
A teď mě napadlo udělat GPS+GSM lokátor s pokročilou funkcí online sledováni skůtru. Za pár kaček lepší než ty čínské GPS lokátory.
Snad víš o tomhle shopu (ps:nedělám reklamu)
http://arduino-shop.cz/ , tam nakupuji pravidelně.
Dej vědět jak budeš pokračovat, zajímá mě to, hlavně jak to uděláš proti otřesové, protože jinak to nemá smysl vyrábět.
Ale tacho+otáčkoměr bych koupil už hotový
06 bře 2016, 11:20
Není to nic složitého. Jinak co se týče toho shopu, tak ten znám,ale raději si objednávám z aliexpres. Stejnak to tam kupujou
06 bře 2016, 11:30
Riešim podobnu dilemu ale pre zmenu u P.k a to v prípade karbecu m.2007 ako aj striekačky z obdobného roku. Neviete ako to ty Italsky borci majú v týchto prípadoch vyriečene? Ospravedlnenie petrikovi332 za nasačkovanie sa mu do jeho vlakna !
06 bře 2016, 21:25
Přídavný otáčkoměr se připojuje na vstup indukční cívky. Jen je důležité mít otáčkoměr pro správný motor. Záleží na počtu válců, jinak bude ukazovat nesmysly.
06 bře 2016, 22:40
Jaksi moc nechápem prečo je to ovplyvnené počtom valcov ked čidlo otáčok a jeho impulz k otáčke motora je vždy len jeden, ved predsa či je to jednoválec alebo viac valec tak o tom rozhoduje RJ motora ktorá posiela presne nastavene impulzy pre vstrek a zážeh paliva, alebo mi niečo unika?
U klasického automobilového motora sa tiež napríklad otáčky vypočitavajú z impulzov čidla kľukovky alebo nie? Berko presne to čo si napisal ty som čítal otázkach a odpovediach k zapojeniu otáčkomera na istom českom shope a nemal som pocit ze predávajúci vedel čo na identickú otázku odpovedal ked odpovedal skoro presne ako ty!
06 bře 2016, 23:20
jednoduché zapojení bude využit snímače pro CDI a připojit pararelně k andruidu...pokud budu chtít ato jeětě nevím...využít origo otačkoměr, tak výstup arduina bude na něj....takže srhnuto...arduino bude číst impulsy, a následně mi bude dávat na výstupu uměrné napět na analogový otaškoměr.... napsat program je docela jednoduché...Momentalně čekám na součástky,ale mám doma arduino mini a 16x2 display, tak se pokusím zatím napsat na program na zobrazeni na tomto display..
PS: Arduino by perfektně nahradilo CDI. Byla by tam možnost měnit průběh apd. ale to až jindy...
06 bře 2016, 23:28
Pokud použiješ originál otáčkoměr, tak tam nemusí být Arduino
06 bře 2016, 23:31
to máš pravdu,ale ještě jsem se nerozhodnul. nic méně, chtěl bych to případně i zobrazit na TFT display....
07 bře 2016, 06:33
JRM66 píše:Jaksi moc nechápem prečo je to ovplyvnené počtom valcov ked čidlo otáčok a jeho impulz k otáčke motora je vždy len jeden, ved predsa či je to jednoválec alebo viac valec tak o tom rozhoduje RJ motora ktorá posiela presne nastavene impulzy pre vstrek a zážeh paliva, alebo mi niečo unika?
U klasického automobilového motora sa tiež napríklad otáčky vypočitavajú z impulzov čidla kľukovky alebo nie? Berko presne to čo si napisal ty som čítal otázkach a odpovediach k zapojeniu otáčkomera na istom českom shope a nemal som pocit ze predávajúci vedel čo na identickú otázku odpovedal ked odpovedal skoro presne ako ty!
Protože u jednovalce máš jeden zážeh (impuls) na jednu otáčku klikové hřídele, ale u dvouválce máš dva zážehy (impulsy) na jednu otáčku klikové hřídele. Jedna cívka může obsluhovat 2 válce.
07 bře 2016, 11:18
Majitel by nám měl říct, kolik válců má Yuki Arrow
07 bře 2016, 11:30
Dovolím si opravit... Jednoválcový motor ma jeden zážeh na DVE otáčky a dvouválec a na kazdou otáčku jeden zážeh... 2T motor ma jeden zážeh na otočku. Ale to gy6 neni.
Sent from mTalk, L950XL, W10m