Diskuze o čínských skútrech bez rozlišení kubatury.
Odeslat odpověď

Re: ŘEMEN - výměna

09 říj 2009, 20:23

Cis Fis pánové a dámy.. :wink: .Mám dotaz ohledně výměny řemene.Můj původní má najeto cca 2800km.Řekl bych,že je stále v dobrém stavu.Jen se chci zeptat zkušenějších - má smysl na 50 tce,s neblokovaným CDI a Malossi Multivar jít do nějakého jiného?Pomůže mi to v něčem?Akcelerace,větší rychlost... :| .Co třeba Malossi řemen X KEVLAR a X SPECIAL - MHR MALOSSI HYPER RACING,DAYCO Racing power plus,nebo jaký by jste volili?Nějaký značkový - Hebo,Polini,Malossi,Dayco,nebo raději zůstat u origo dodávaného?Omlouvám se,že se pořád jen vyptávám,ale sám radit nemohu,neb toho moc o skútrech nevím.Dík.

Re: ŘEMEN - výměna

09 říj 2009, 23:10

No u toho kevlaroveho mozna mensi zmena. Ale dokud je origo OK, tak bych to nemenil. No a ty MHR a racing verze uz vubec ne. :wink:

Re: ŘEMEN - výměna

22 lis 2010, 16:29

Chtěl bych radu ohledně rozměru řemene, neboť v servisní knížce je pouze napsáno, že do 10tis. ujetých km se na mém nýnějším skútru má jen kontrolovat, ale o jaký přesný typ/číslo se jedná, není napsána nikde ani čárka. Rád bych ale v případě prasknutí u prostřed sezóny předešel tomu nekonečnému čekání na nový a tak jsem si chtěl objednat nový. Jen na na jednom e-shopu po vložení mého typu skútru mi vyskočí že potřebuji 18 x 9 x 743 - 30stupňů a druhý 18 x 736 a na úplně jiném shopu mi zase doporučují 17 x 736. A tak teď teda nevím :roll: .Může mi někdo vysvětlit rozdíl mezi těmito jednotlivými řemeny?

Re: ŘEMEN - výměna

22 lis 2010, 16:48

Pokud vím, tak každej řemen má nějaký číslo, nebo v nejhorším oměřit. Napadá mě hříšná myšlenka. Když dřív šlo dát silonky jako provizorní klíňák do auta,, šlo by to i do variátoru?
A jeden dovětek, nějaké Fiaty panda měly ve staré verzi automatickou variátorovou převodovku tzv Sisley,, a tam byl převod z ocelových článků.

Re: ŘEMEN - výměna

22 lis 2010, 17:17

zdarec, silonky sa dávali na nemenný prevod vacsinou na alternator a cerpadlo na nudzovy dojazd, v premenlivom prevode by im asi chybala adhezna zlozka klasického klinaku alebo variatoroveho remena, tj. asi by si sa pohyboval len malou rychlostou co vsak na nudzove dojetí stačí.. 8)
to jakatarra: presný rozmer zistíš iba v sevisnom manuále, e-shopy sis tým velký problém nerobia . česť výnimkám... :wink:

Re: ŘEMEN - výměna

22 lis 2010, 20:26

to. Jakattara Označení řemenů šířka x výška x délka. Výška se většinou neuvádí a úhel 30 stupňů běžný u řemenů pro variátory taky ne.

Re: ŘEMEN - výměna

22 lis 2010, 21:31

Moc děkuji. Stejně se chci kouknout na válečky, tak jak už se psalo, mrknu na stávající řemen a snad tam ten rozměr bude.... Jen nevím, proč mi jeden nabídl délku 736 a druhý 743 :roll: . Co by se stalo, kdybych teď měl ten 736 a já tam nasadil ten delší?

Re: ŘEMEN - výměna

22 lis 2010, 21:59

Řemen

Řemen je ta část převodového systému, která zapříčiňuje největší ztráty na výkonu.
Tření a vlastní pohyb vytváří velké množství tepla, které vede ke ztrátě výkonu. Proto je žádoucí držet tření na nejnižší možné hodnotě. Samozřejmě ale musí být vyvinuta takovová síla, která zabrání prokluzu řemene a zajistí rovnoměrné zrychlení.
Opět je důležíté shrnout si fakta o vzájemném ovlivnění pružiny a řemenu - síla zadní pružiny má velký význam na prokluz. Pružina by měla být dost silná, aby zabránila prokluzu řemene. Při rozhodování, jakou pružinu pořídit berte v úvahu jak hmotnost řidiče, tak i podmínky, ve kterých je skútr nejčastěji provozován. Síla pružiny by měla být vybrána velmi pečlivě, protože podmínky během závodu se málokdy mění. Pro běžné použití zvažte, jestli jezdíte často se spolujezdcem, nebo do prudkých kopců - pak je doporučena silnější pružina.

Někteří výrobci nabízejí kevlarové řemeny, které jsou o dost pevnější a více odolné proti teplotě a prokluzu, než řemeny standardní. Nepatří k nejlevnějším, ale jsou doporučeny pro použití v upravovaných motorech. Někteří výrobci nabízí tzv overrange kity, což je variátor v kombinaci s delším řemenem. Když je instalován delší řemen, zvětší se rozsah celého převodového systému, například pokud delší řemen běží na menším průměru na jedné řemenici, logicky může dosáhnout průměru většího na řemenici opačné. To je hodí zejména pro rychlejší akceleraci z klidu a také zvýšení maximální rychlosti.

článek je ze stránek scootlandu jak na to, doporučuji pročist všechno a dozvíš se spoustu dobrých rad

Re: ŘEMEN - výměna

22 lis 2010, 22:06

Opět dík. Vyhledám a přečtu. :wink:
Odeslat odpověď