od vlastak » 22 lis 2010, 21:59
Řemen
Řemen je ta část převodového systému, která zapříčiňuje největší ztráty na výkonu.
Tření a vlastní pohyb vytváří velké množství tepla, které vede ke ztrátě výkonu. Proto je žádoucí držet tření na nejnižší možné hodnotě. Samozřejmě ale musí být vyvinuta takovová síla, která zabrání prokluzu řemene a zajistí rovnoměrné zrychlení.
Opět je důležíté shrnout si fakta o vzájemném ovlivnění pružiny a řemenu - síla zadní pružiny má velký význam na prokluz. Pružina by měla být dost silná, aby zabránila prokluzu řemene. Při rozhodování, jakou pružinu pořídit berte v úvahu jak hmotnost řidiče, tak i podmínky, ve kterých je skútr nejčastěji provozován. Síla pružiny by měla být vybrána velmi pečlivě, protože podmínky během závodu se málokdy mění. Pro běžné použití zvažte, jestli jezdíte často se spolujezdcem, nebo do prudkých kopců - pak je doporučena silnější pružina.
Někteří výrobci nabízejí kevlarové řemeny, které jsou o dost pevnější a více odolné proti teplotě a prokluzu, než řemeny standardní. Nepatří k nejlevnějším, ale jsou doporučeny pro použití v upravovaných motorech. Někteří výrobci nabízí tzv overrange kity, což je variátor v kombinaci s delším řemenem. Když je instalován delší řemen, zvětší se rozsah celého převodového systému, například pokud delší řemen běží na menším průměru na jedné řemenici, logicky může dosáhnout průměru většího na řemenici opačné. To je hodí zejména pro rychlejší akceleraci z klidu a také zvýšení maximální rychlosti.
článek je ze stránek scootlandu jak na to, doporučuji pročist všechno a dozvíš se spoustu dobrých rad