Diskuze o čínských skútrech bez rozlišení kubatury.
Odeslat odpověď

Yuki Matrix 50 2T - tuning

29 kvě 2012, 23:11

Vážení všichni,
mám starší Yuki Matrix 50 2T. Je to už zaběhané a na rovince to jde až na konec tachometru. Ovšem kopce .... Mám 90kg a frčím do kopce dle tacháče tak 25-30 a jsem rád, že jedu. Rozjezdy jsou taktéž katastrofa. Zařve to a pak se to snaží rozjet. Chvilku nic a pak se teda rozjede.
Pročetl jsem už kde co. Někdo doporučuje rovnou jinej skutr -papíry mám, takže není problém. Ale do toho se mi nechce. Mám ten svůj v lásce. Takže
1. buď jen vyměnit variátor za mutlival malosi keeway a prý to bude lepší.
bohužel je, ale prý třeba vyměnit i výfuk, aby to bylo lepší. Tak nevím ........

2. vyměnit tedy variátor za zmiňovaný a nacpat tam i výfuk, ale nemá se tedy měnit tím pádem i tryska atd. ???????

3. vyměnit rovnou válec za 70, ale tím pádem vyměnit i variátor, výfuk, trysky a já nevím co ještě......

Nevím jestli začít krokem 1 nebo rovou 3. Pokud tam dám ted sadu variátor, pružina a nebude to dobré tak to bude chtít vyměnit válec a tím pádem za variátor vyhozené peníze, protože tam již ten novejna 50 nebude k 70 pasovat. Sakra. Tak teď fakt nevím.

Navíc nevím jestli do toho cpát velké peníze. Je to sice fajn stroj a nikdy mne nikde nenechal, ale přece jen čína. Najeto 3000 a tlaky dle měření jsou již také jinde než na začátku.

Další dotaz je ke svíčce. Je tam origo čína. Vyměnit ? Je to rozdíl ?
Moc otázek, ale budu doufat, že se někdo zkušenější rozhodne odpovědět. Takže moc díky předem za názory, rady a pomoc. Díky Goty

Re: Yuki Matrix 50 2T - tuning

30 kvě 2012, 06:41

Příště bych mrknul a zkusil vpravo nahoře kolonku hledej.....Yuki Matrix tady určitě bude založenej a je zbytečný a nepřehledný tady mít více témat se stejnym názvem. ;-)

Variátor můžeš vyměnit vždycky a je vhodnej jak pro 50 ccm tak pro 70 ccm - tím nic nezkazíš a s variátorem není potřeba měnit i výfuk. Každopádně tvuj problém bude nejspíš v měké kontrastní pružině,tu ale dostaneš k variátoru,takže tím by se měl problém vyřešit. S laděným výfukem je potřeba větší tryska,lehčí válečky a tvrdší spojkové pružinky - je znatelný nárůst výkonu,ale i hluku a spotřeby.

Svíčku bych vyměnil,na výkonu to sice nepoznáš,ale NGKčko stojí stovku a je na ně spoleh.

Jaký krok úprav zvolíš je na tobě,kolik do stroje hodláš investovat. Pokud máš papíry na větší moto,dojezdil bych to,maximálně s tím variátorem a časem až nebude stroj stačit potřebam,koupil bych něco kvalitnějšího s vyším obsahem.....

Re: Yuki Matrix 50 2T - tuning

30 kvě 2012, 08:47

Tuner má ve všem pravdu.
Avšak mě ještě napadlo jaké máš úpravy (jak jsi docílil toho, že ti to tak jede)?
A dále jestli tento problém vznikl z ničeho nic, nebo po nějaké úpravě?

Re: Yuki Matrix 50 2T - tuning

30 kvě 2012, 12:31

No, žádná úprava tam není. Jen tam leju vervu 100 od benziny a navíc jsem zjistil, že mi špatně těsní výfuk v místě kde to dosedá k motoru. Tak to je asi vše. Jinak vůbec nic. Jezdit do kopce se tomu nechtělo i dříve, ale teď jsem to asi začal nějak sledovat a řešit. Asi tam nacpu tu variator sadu a budu doufat, že se to zlepší. Navíc vyndám restrikci a uvidíme

Re: Yuki Matrix 50 2T - tuning

30 kvě 2012, 14:16

Jakou tam máš restrikci ? To mělo být první co mělo letět do koše.

Re: Yuki Matrix 50 2T - tuning

30 kvě 2012, 15:28

ještě nevím. Já do toho ještě nesahal. Zatím je to jen ve fázi teorie. Jak do toho polezu tak tam chci rovnou měnit celej variátor a kontrastní pružinu. vše v sadě multivar malossi keeway. Ono to na rovině jede fakt poměrně dobře. Jen ty kopce a rozjezdy....... Takže restrikci jsem zatím nezkoumal. Proč ten dotaz ?
Naposledy upravil KYBLOS dne 06 říj 2013, 22:12, celkově upraveno 2
Důvod: Citace posledního příspěvku

Re: Yuki Matrix 50 2T - tuning

30 kvě 2012, 15:44

Kontrastní pružina přiložená k multivaru je měkká a tudíž na prd. Nejdřív odstraň restrikce , odzkoušej to bez nich a pak uvidíš co dál. :wink:

Re: Yuki Matrix 50 2T - tuning

30 kvě 2012, 15:51

restrikce je první věc,která se má odstranit,je tam pouze pro homologaci daného skůtru!!takže šup s ní pryč,a pak teprve bych řešil dál :) http://www.scootland.cz/scooter-tuning- ... restrikce/

Re: Yuki Matrix 50 2T - tuning

30 kvě 2012, 17:19

jasne jasne. to skutr ovsem pouze rozjede do rychlosti.. ale co rozjezdy ? a co ty kopce ? to dle meho nazoru proste chce minimalne nove valeckx a pruzinu. jinak zlepseni v teho strance nebude. proc je ta pruzina slaba ? dodada se to v sade,takze by to snad melo byt vyladene,ne ? jinak jakej je rozdil mezi varistorem malosi a origu ? nebo staci vymenit jen valecky a pruzinu ? tak nevim. ta restrikce je uplne jasna. to bez debat. ale chci poradnej rozjezd
a taky ty kopce. takze jak ? ten vari mi prijde logickej. ale ted diky te slabe pruzine vaham. nejsem odbornik,takze sladit pruzinu a valecky je pro mne problem. tak jak na to ? variator je jasne samozrejmost.
Naposledy upravil KYBLOS dne 06 říj 2013, 22:12, celkově upraveno 2
Důvod: Citace posledního příspěvku

Re: Yuki Matrix 50 2T - tuning

30 kvě 2012, 18:27

Prvně si pořádně nastuduj tohle . http://www.scootland.cz/scooter-tuning-jaknato/ , a pak začni vymejšlet :D

Re: Yuki Matrix 50 2T - tuning

30 kvě 2012, 19:45

Tak tohle mám pročtené několikrát dokola, abych pochopil. A je snad dle těchto článků jasné, že restrikce omezuje rychlost skůtru. Odstraněním restrikce se rychlost zvyšuje. Chápu. Bohužel tady je řeč hlavně o zrychlení při rozjedu a do kopce. Tady je pak restrikce věcí druhotnou. Tady je důležitá váha válečků a síla pružiny ve spojce. Navíc to bude asi také způsobeno ne zrovna kvalitním řemenem, který se zahříváním trošku napíná.
Takže protože nevím jak sesouladit váhu válečků a sílu pružiny, abych to nemusel dokupovat jako pako po stále novém a novém testování tak jsem chtěl vědět jestli je tedy lepší koupit hotovou sadu nebo to poskládat. V sadě je prý moc měká pružina. Dle recenzí lidí co to tam mají je to v poho a spokojenost. Takže jsem zavrhnul
1, výměnu válce za větší
2, výměnu zbytečně drahého výfuku.
a teď řeším jestli tam dát sadu nebo to poskládat. Jen to chce prostě trošku rychlešjí rozjed. Chápu dle výše doporučeného, že pružina ve spojce není dost tuhá a válečky variátoru jsou asi dost lehké. Tím pádem se válečky rychle rozjedou. Řemen vyletí na vnější okraj a navíc mu pružina ve spojce moc neklade odpor. Takže to prostě v rozjezdu moc nejede a do kopce se domnívám je situace stejná. Pokud tam dám blbou pružinu tak to bude buď moc tuhé nebo naopak a navíc by snad pružině měli odpovídat válečky a naopak.

Takže teď otázka podstatná: Sadu multivar cpi nebo jinou. Nebo to slátat ze zvlášť koupených kusů ? hm. Babo teď raď. Jsem amatér a učím se. Tak bych prosil o radu z praxe. díííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííík :shock: :shock: :shock: :idea: :idea:
Naposledy upravil KYBLOS dne 06 říj 2013, 22:12, celkově upraveno 2
Důvod: Citace posledního příspěvku

Re: Yuki Matrix 50 2T - tuning

30 kvě 2012, 20:11

Kup si sadu Multivar, konstrastní pružinu Malossi minimálně žlutou a pružinky do spojky, třeba naraku a dej si tak o 1000 otáček víc na rozjezd a bude se to rozjíždět určitě lépe.

Re: Yuki Matrix 50 2T - tuning

30 kvě 2012, 20:39

No to je konečně slovo k věci. Dík testnu to a budu doufat, že zo bude fungovat.
Naposledy upravil KYBLOS dne 06 říj 2013, 22:13, celkově upraveno 2
Důvod: Citace posledního příspěvku

Re: Yuki Matrix 50 2T - tuning

30 kvě 2012, 20:42

Jinak prosimtě, je to jedinný co bych na tenhle skútr dával - nemá smysl na tento typ skútru cpát válce, výfuky karburátory atd. Ten Multivar by tě mohl potěšit docela dost. Kdybys něco potřeboval, tak písni dále.

Re: Yuki Matrix 50 2T - tuning

30 kvě 2012, 21:16

Bezva. Já si nakonec myslel, že to tak nějak dopadne. Jen se zeptám ještě ke kontrastní pružině. Nedává malossi k sadě keway focus 50 - malossi multivar cpi tu kontrasní pružinu žlutou ? všude na netu je sice vyfocená bílá, ale někde jsem četl, že je tam žlutá. No a další dotaz. Co to provede s tou sadou, když se tam nacpe místo žluté - do té sestavené sady ta žlutá. A ještě poslední dotázek. V sadě jsou myslím 2 sady válečků. Tak jak vybrat ty správné ? Pokus omyl ? Nebo jen zvážit ty staré a dát tam ty víc těžší ? PS ale možná tam je jen jedna sada ???????, Jinak je pravda, že jsem trošku navýšil otáčky kvůli volnoběhu na 2000 a něco málo a líp se to rozjíždí.
Naposledy upravil KYBLOS dne 06 říj 2013, 22:13, celkově upraveno 2
Důvod: Citace posledního příspěvku
Odeslat odpověď