Yuki Matrix 50 2T - tuning

Diskuze o čínských skútrech bez rozlišení kubatury.

Yuki Matrix 50 2T - tuning

Příspěvekod goty77 » 29 kvě 2012, 23:11

Vážení všichni,
mám starší Yuki Matrix 50 2T. Je to už zaběhané a na rovince to jde až na konec tachometru. Ovšem kopce .... Mám 90kg a frčím do kopce dle tacháče tak 25-30 a jsem rád, že jedu. Rozjezdy jsou taktéž katastrofa. Zařve to a pak se to snaží rozjet. Chvilku nic a pak se teda rozjede.
Pročetl jsem už kde co. Někdo doporučuje rovnou jinej skutr -papíry mám, takže není problém. Ale do toho se mi nechce. Mám ten svůj v lásce. Takže
1. buď jen vyměnit variátor za mutlival malosi keeway a prý to bude lepší.
bohužel je, ale prý třeba vyměnit i výfuk, aby to bylo lepší. Tak nevím ........

2. vyměnit tedy variátor za zmiňovaný a nacpat tam i výfuk, ale nemá se tedy měnit tím pádem i tryska atd. ???????

3. vyměnit rovnou válec za 70, ale tím pádem vyměnit i variátor, výfuk, trysky a já nevím co ještě......

Nevím jestli začít krokem 1 nebo rovou 3. Pokud tam dám ted sadu variátor, pružina a nebude to dobré tak to bude chtít vyměnit válec a tím pádem za variátor vyhozené peníze, protože tam již ten novejna 50 nebude k 70 pasovat. Sakra. Tak teď fakt nevím.

Navíc nevím jestli do toho cpát velké peníze. Je to sice fajn stroj a nikdy mne nikde nenechal, ale přece jen čína. Najeto 3000 a tlaky dle měření jsou již také jinde než na začátku.

Další dotaz je ke svíčce. Je tam origo čína. Vyměnit ? Je to rozdíl ?
Moc otázek, ale budu doufat, že se někdo zkušenější rozhodne odpovědět. Takže moc díky předem za názory, rady a pomoc. Díky Goty
goty77

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 11
Registrován: 29 kvě 2012, 22:50
Bydliště: Praha
Skútr / moto: yuki matrix 50 2T
Tuning / úpravy: vůbec žádné

Re: Yuki Matrix 50 2T - tuning

Příspěvekod TUNER » 30 kvě 2012, 06:41

Příště bych mrknul a zkusil vpravo nahoře kolonku hledej.....Yuki Matrix tady určitě bude založenej a je zbytečný a nepřehledný tady mít více témat se stejnym názvem. ;-)

Variátor můžeš vyměnit vždycky a je vhodnej jak pro 50 ccm tak pro 70 ccm - tím nic nezkazíš a s variátorem není potřeba měnit i výfuk. Každopádně tvuj problém bude nejspíš v měké kontrastní pružině,tu ale dostaneš k variátoru,takže tím by se měl problém vyřešit. S laděným výfukem je potřeba větší tryska,lehčí válečky a tvrdší spojkové pružinky - je znatelný nárůst výkonu,ale i hluku a spotřeby.

Svíčku bych vyměnil,na výkonu to sice nepoznáš,ale NGKčko stojí stovku a je na ně spoleh.

Jaký krok úprav zvolíš je na tobě,kolik do stroje hodláš investovat. Pokud máš papíry na větší moto,dojezdil bych to,maximálně s tím variátorem a časem až nebude stroj stačit potřebam,koupil bych něco kvalitnějšího s vyším obsahem.....
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Re: Yuki Matrix 50 2T - tuning

Příspěvekod Strmal » 30 kvě 2012, 08:47

Tuner má ve všem pravdu.
Avšak mě ještě napadlo jaké máš úpravy (jak jsi docílil toho, že ti to tak jede)?
A dále jestli tento problém vznikl z ničeho nic, nebo po nějaké úpravě?
Malaguti Madison 200 Blak Rider

Dříve bylo - Malaguti F15 Firefox
___________________________________
http://skutrkyjov.webnode.cz/
Uživatelský avatar
Strmal

250+
 
Reputace: 10
Příspěvky: 319
Registrován: 12 kvě 2008, 13:07
Bydliště: Kyjov / Brno
Skútr / moto: Malaguti Madison S200 Black Rider
Tuning / úpravy: Multivárek, LeoVince GranTurismo

Re: Yuki Matrix 50 2T - tuning

Příspěvekod goty77 » 30 kvě 2012, 12:31

No, žádná úprava tam není. Jen tam leju vervu 100 od benziny a navíc jsem zjistil, že mi špatně těsní výfuk v místě kde to dosedá k motoru. Tak to je asi vše. Jinak vůbec nic. Jezdit do kopce se tomu nechtělo i dříve, ale teď jsem to asi začal nějak sledovat a řešit. Asi tam nacpu tu variator sadu a budu doufat, že se to zlepší. Navíc vyndám restrikci a uvidíme
goty77

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 11
Registrován: 29 kvě 2012, 22:50
Bydliště: Praha
Skútr / moto: yuki matrix 50 2T
Tuning / úpravy: vůbec žádné

Re: Yuki Matrix 50 2T - tuning

Příspěvekod TUNER » 30 kvě 2012, 14:16

Jakou tam máš restrikci ? To mělo být první co mělo letět do koše.
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Re: Yuki Matrix 50 2T - tuning

Příspěvekod goty77 » 30 kvě 2012, 15:28

ještě nevím. Já do toho ještě nesahal. Zatím je to jen ve fázi teorie. Jak do toho polezu tak tam chci rovnou měnit celej variátor a kontrastní pružinu. vše v sadě multivar malossi keeway. Ono to na rovině jede fakt poměrně dobře. Jen ty kopce a rozjezdy....... Takže restrikci jsem zatím nezkoumal. Proč ten dotaz ?
Naposledy upravil KYBLOS dne 06 říj 2013, 22:12, celkově upraveno 2
Důvod: Citace posledního příspěvku
goty77

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 11
Registrován: 29 kvě 2012, 22:50
Bydliště: Praha
Skútr / moto: yuki matrix 50 2T
Tuning / úpravy: vůbec žádné

Re: Yuki Matrix 50 2T - tuning

Příspěvekod PROOF » 30 kvě 2012, 15:44

Kontrastní pružina přiložená k multivaru je měkká a tudíž na prd. Nejdřív odstraň restrikce , odzkoušej to bez nich a pak uvidíš co dál. :wink:
Uživatelský avatar
PROOF

250+
 
Reputace: -1
Příspěvky: 295
Registrován: 20 črc 2009, 10:44
Skútr / moto: CPI Oliver
Tuning / úpravy: Odblokován, řemen Malossi X-Kevlar,výfuk Leo Vince TT,variátor Malossi Multivar

Re: Yuki Matrix 50 2T - tuning

Příspěvekod láďa » 30 kvě 2012, 15:51

restrikce je první věc,která se má odstranit,je tam pouze pro homologaci daného skůtru!!takže šup s ní pryč,a pak teprve bych řešil dál :) http://www.scootland.cz/scooter-tuning- ... restrikce/
Uživatelský avatar
láďa

1000+
 
Reputace: 30
Příspěvky: 1352
Registrován: 06 čer 2009, 09:55
Bydliště: Praha 9-Černý Most II , 723524604
Skútr / moto: Suzuki GSR 600
Tuning / úpravy: iridiové svíčky,KN filtr,laděné výfuky,xenon

Re: Yuki Matrix 50 2T - tuning

Příspěvekod goty77 » 30 kvě 2012, 17:19

jasne jasne. to skutr ovsem pouze rozjede do rychlosti.. ale co rozjezdy ? a co ty kopce ? to dle meho nazoru proste chce minimalne nove valeckx a pruzinu. jinak zlepseni v teho strance nebude. proc je ta pruzina slaba ? dodada se to v sade,takze by to snad melo byt vyladene,ne ? jinak jakej je rozdil mezi varistorem malosi a origu ? nebo staci vymenit jen valecky a pruzinu ? tak nevim. ta restrikce je uplne jasna. to bez debat. ale chci poradnej rozjezd
a taky ty kopce. takze jak ? ten vari mi prijde logickej. ale ted diky te slabe pruzine vaham. nejsem odbornik,takze sladit pruzinu a valecky je pro mne problem. tak jak na to ? variator je jasne samozrejmost.
Naposledy upravil KYBLOS dne 06 říj 2013, 22:12, celkově upraveno 2
Důvod: Citace posledního příspěvku
goty77

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 11
Registrován: 29 kvě 2012, 22:50
Bydliště: Praha
Skútr / moto: yuki matrix 50 2T
Tuning / úpravy: vůbec žádné

Re: Yuki Matrix 50 2T - tuning

Příspěvekod MilosVee » 30 kvě 2012, 18:27

Prvně si pořádně nastuduj tohle . http://www.scootland.cz/scooter-tuning-jaknato/ , a pak začni vymejšlet :D
Babetta 210-najeto 500km-prodáno
MP Korado Via 50 2T-najeto 3000km-prodáno.
Piaggio X9 500 EVO ´06-najeto 14 000km-prodáno

Nyní SUZUKI DL 650 V-STROM


Objem ničím nenahradíš (zvlášť ne tuzingem:-))
Uživatelský avatar
MilosVee

500+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 584
Registrován: 31 kvě 2010, 21:05
Bydliště: Třebíč-venkov
Skútr / moto: Yamaha FZ6 FAZER

Re: Yuki Matrix 50 2T - tuning

Příspěvekod goty77 » 30 kvě 2012, 19:45

Tak tohle mám pročtené několikrát dokola, abych pochopil. A je snad dle těchto článků jasné, že restrikce omezuje rychlost skůtru. Odstraněním restrikce se rychlost zvyšuje. Chápu. Bohužel tady je řeč hlavně o zrychlení při rozjedu a do kopce. Tady je pak restrikce věcí druhotnou. Tady je důležitá váha válečků a síla pružiny ve spojce. Navíc to bude asi také způsobeno ne zrovna kvalitním řemenem, který se zahříváním trošku napíná.
Takže protože nevím jak sesouladit váhu válečků a sílu pružiny, abych to nemusel dokupovat jako pako po stále novém a novém testování tak jsem chtěl vědět jestli je tedy lepší koupit hotovou sadu nebo to poskládat. V sadě je prý moc měká pružina. Dle recenzí lidí co to tam mají je to v poho a spokojenost. Takže jsem zavrhnul
1, výměnu válce za větší
2, výměnu zbytečně drahého výfuku.
a teď řeším jestli tam dát sadu nebo to poskládat. Jen to chce prostě trošku rychlešjí rozjed. Chápu dle výše doporučeného, že pružina ve spojce není dost tuhá a válečky variátoru jsou asi dost lehké. Tím pádem se válečky rychle rozjedou. Řemen vyletí na vnější okraj a navíc mu pružina ve spojce moc neklade odpor. Takže to prostě v rozjezdu moc nejede a do kopce se domnívám je situace stejná. Pokud tam dám blbou pružinu tak to bude buď moc tuhé nebo naopak a navíc by snad pružině měli odpovídat válečky a naopak.

Takže teď otázka podstatná: Sadu multivar cpi nebo jinou. Nebo to slátat ze zvlášť koupených kusů ? hm. Babo teď raď. Jsem amatér a učím se. Tak bych prosil o radu z praxe. díííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííík :shock: :shock: :shock: :idea: :idea:
Naposledy upravil KYBLOS dne 06 říj 2013, 22:12, celkově upraveno 2
Důvod: Citace posledního příspěvku
goty77

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 11
Registrován: 29 kvě 2012, 22:50
Bydliště: Praha
Skútr / moto: yuki matrix 50 2T
Tuning / úpravy: vůbec žádné

Re: Yuki Matrix 50 2T - tuning

Příspěvekod Vratas » 30 kvě 2012, 20:11

Kup si sadu Multivar, konstrastní pružinu Malossi minimálně žlutou a pružinky do spojky, třeba naraku a dej si tak o 1000 otáček víc na rozjezd a bude se to rozjíždět určitě lépe.
Motocykl je pro dvě osoby pouze schválen, ale nikoliv určen...

Nadává-li Moravák na Pražáka, nadává v podstatě sám na sebe...
Uživatelský avatar
Vratas

Moderátor
 
Reputace: 283
Příspěvky: 1525
Registrován: 10 srp 2011, 10:48
Bydliště: Praha - jinde to nejde
Skútr / moto: Honda CB900F Hornet

Re: Yuki Matrix 50 2T - tuning

Příspěvekod goty77 » 30 kvě 2012, 20:39

No to je konečně slovo k věci. Dík testnu to a budu doufat, že zo bude fungovat.
Naposledy upravil KYBLOS dne 06 říj 2013, 22:13, celkově upraveno 2
Důvod: Citace posledního příspěvku
goty77

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 11
Registrován: 29 kvě 2012, 22:50
Bydliště: Praha
Skútr / moto: yuki matrix 50 2T
Tuning / úpravy: vůbec žádné

Re: Yuki Matrix 50 2T - tuning

Příspěvekod Vratas » 30 kvě 2012, 20:42

Jinak prosimtě, je to jedinný co bych na tenhle skútr dával - nemá smysl na tento typ skútru cpát válce, výfuky karburátory atd. Ten Multivar by tě mohl potěšit docela dost. Kdybys něco potřeboval, tak písni dále.
Motocykl je pro dvě osoby pouze schválen, ale nikoliv určen...

Nadává-li Moravák na Pražáka, nadává v podstatě sám na sebe...
Uživatelský avatar
Vratas

Moderátor
 
Reputace: 283
Příspěvky: 1525
Registrován: 10 srp 2011, 10:48
Bydliště: Praha - jinde to nejde
Skútr / moto: Honda CB900F Hornet

Re: Yuki Matrix 50 2T - tuning

Příspěvekod goty77 » 30 kvě 2012, 21:16

Bezva. Já si nakonec myslel, že to tak nějak dopadne. Jen se zeptám ještě ke kontrastní pružině. Nedává malossi k sadě keway focus 50 - malossi multivar cpi tu kontrasní pružinu žlutou ? všude na netu je sice vyfocená bílá, ale někde jsem četl, že je tam žlutá. No a další dotaz. Co to provede s tou sadou, když se tam nacpe místo žluté - do té sestavené sady ta žlutá. A ještě poslední dotázek. V sadě jsou myslím 2 sady válečků. Tak jak vybrat ty správné ? Pokus omyl ? Nebo jen zvážit ty staré a dát tam ty víc těžší ? PS ale možná tam je jen jedna sada ???????, Jinak je pravda, že jsem trošku navýšil otáčky kvůli volnoběhu na 2000 a něco málo a líp se to rozjíždí.
Naposledy upravil KYBLOS dne 06 říj 2013, 22:13, celkově upraveno 2
Důvod: Citace posledního příspěvku
goty77

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 11
Registrován: 29 kvě 2012, 22:50
Bydliště: Praha
Skútr / moto: yuki matrix 50 2T
Tuning / úpravy: vůbec žádné

Další

Zpět na Čínské skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků

cron