Zdarec, všem možným čtenářům a přispěvovatelům.
Obecné údaje:
délka x šířka x výška (mm) 1850x640x1140
rozvor kol (mm) 1290
typ motoru dvoutaktní jednoválec chlazený vzduchem
vrtání x zdvih (mm) 41 x 37,4
celkový objem (ccm) 49
kompresní poměr 7,4 : 1
maximální kroutící moment (Nm/ot.min) 4,4/6000
maximální výkon (kW/ot/min) 3,0/5500 dle TP 3,0/6000 ot.
maximální rychlost 45km/h
rychlost volnoběhu (ot./min) 1600 ± 100
zapalování CDI
mazání samostatné olejové mazání do paliva
typ motorového oleje Shell Advance ULTRA 2T
palivo (minimum) 95-ti oktanový bezolovnatý benzin
spojka automatická odstředivá
typ převodu klínový řemen
pohotovostní hmotnost (kg) 101
užitečná hmotnost (kg) 150
objem palivové nádrže (l) 6
Spotřeba (l) 3,1-3,5
pneu přední 110/70x12
pneu zadní 110/70x12
tlak pneumatiky 1os. 175/200 (přední/zadní kPa)
brzda přední kotoučová
brzda zadní bubnová
zapalovací svíčka NGK CR7HS
Mé první dojmy při koupi nebyli zrovna optimistické, při dotazu na možnost výběru barevné variace jsem byl upozorněn prodejcem na skutečnost, že vzhledem k akční nabídce (trvající cca 2 měsíce, cena 16900Kč) se spíše budeme bavit o tom jestli ještě je či není?
To jsem teda valil bulvy
Takže po telefonátu do Prahy do Průhonic, mi prodejce oznámil, že skladem již není, ale možná bude ještě jeden kousek na prodejně, a tak nastalo asi 20min. čekání, jak to se mnou, jako se zájemcem o nový skůtr vlastně dopadne, to bylo nervů na pochodu a náhle zvonění telefonu a hle... jeden kousek byl potvrzen (stříbrný, ale byl, sice poslední, ale je mám ho)
Následující den byl prodejcem dovezen z Prahy do motoshopu v Teplicích a při zběžné kontrole bylo zjištěno pár drobných závad:
- elektricky nestartuje: asi vada cívky startéru, nebo slabá baterie, došlo k výměně baterie i startéru za nový v ceně
- prasklý panel ovl.blinků: byl to výstavní kus, tak se s ním hodně hýbalo i neopatrně, výměna za nový v ceně
- rýha na př.blatníku: byla mnou akceptována, jednalo se o centimetrový škrábaneček, čert to vem
- chybějící olej mazání: nádržka byla naplněna na max., samo v ceně
Co mě však nejvíc rozladilo, že po nastartování a přidání plynu okamžitě zdechne a to si myslím že byla závažná závada:
- po přidání plynu motor zdechne: prodejce vypustil z nádrže zbytek benzínu s tím že může být starý, doplnil nový a při kontrole palivové soustavy zjistil přicpané vedení k filtru, proto na volnoběh motor šlapal, ale po přidání plynu zdechl (zadusil se vzduchem), vše vyčištěno.
Tím byl připraven k předání a začalo zajížení...
PS: klobouk dolů, za rychlost a ochotu motoshopu, dokonce, vzhledem k počasí, mi ho dovezli až ke garáži cca 20km. Sídlo a název prozradím v případě zájmu, abych tu nedělal někomu reklamu, ale když jde o pozitivní přístup, proč ne...
Prodejcem my bylo doporučeno, po delším stání (z vlastní zkušenosti, stačí 24hod.), skůtr nejprve prošlapat i bez klíčku, aby se načerpalo palivo do karburátoru a pak buď našlápnout, nebo el.nastartovat. Je to konstrukční problém, nádrž je v podlaze (víčko pod řidítkama, sice zajímavé řešení, ale ke vzteku), motor je tím pádem výš a těsnost podtlakového ventilu není nic moc a tak se palivo při delším stání vrátí zpět do nádrže.
Při prvním startování po týdnu jsem nedbal rady a málem jsem vymlátil baterku, ona totiž vydrží tak 6x 5sec.startování a pak vám dá startér najevo klesajícími otáčkami, že baterie už má dost.
A tak po dobití baterie a úspěšném nastartování jsem nechal skůtr ohřát, též na doporučení prodejce stačí cca 10 min.a to nejen při zajíždění, kdy je to hodně důležité, ale vždy při vytažení z garáže, nebo po celodením stání po zajetí, preci jen chcete, aby vám co nejdéle sloužil, i když záleží na kvalitě součástek.
Abych tu neopakoval již psané, obecně o zajíždění jsem psal zde: viewtopic.php?f=2&t=1687&start=75
Můj první dojem z tohoto dvoutaktu byl ten, že splňuje očekávání, je nesrovnatelně výkonější něž ctyřtakty ze supermarketů.
S mou superváhou 110kg se mnou při krátkodobém testu maximálky na rovince se rozjede až na 55-60km/h (GPS cca 52km/h) na 2/3 plynu udrží tachometrových 50km/h. Do kopců je to horší, mírný kopeček zvládne kolem 35-40km/h, standartní pak kolem 30km/h a opravdový pruďas ho sice nezastaví, ale rychlost klesne ke 20km/h. Naopak z kopce to rozjede i přes 70km/h a to nemusí být ani moc prudký.
Prvních necelých 300km probíhalo zajíždění bez delších kopců max. 0,5km, jinak více méně jízda ve městě + nějaké rovinky mimo město.
Pak jsem se rozhodl prubnout delší kopec, což na severozápadě Krušných hor není žádný problém, a tak po zahřátí a se stavem cca 283km na tachometru, jsme z kamarádem, který mi s testem pomohl díky jeho menší váze (do 80kg), vyrazili na Dlouhou Louku nad Osek, což je až na nejvyšší bod od křižovatky nad Osekem cca 6-7km. Já ho doprovázel na druhem skůtru. S jeho váhou skůtr vyjížděl táhlý kopec rychlostí 30-35km/h až k vjezdu do vesnice, kde se kopec zmírní a tak i Yukina zvedla svou rychlost až k 45km/h, posledních cca 800m se však kopec přes vesnici zprudčuje a rychlost tím klesala až ke 20km/h a 200m před cílovým místem skůtru padá výkon a kamarád zastavuje, motor prý změnil zvuk a tak ho hned chcípá klíčkem. Dáváme 5min. pauzu, netuším co se stalo, mám podezření na natažený řemen, zadřený válec se nepotvrdil, startujeme a Yukina chytá a má opět výkon, dovyjížíme kopec a dáváme 15min.pauzu na občerstvení v místní restauraci. Po té vyrážíme přes Fláje, Klíny zpět z hor dolů a cesta končí úspěsným zaparkováním v garáži.
Zatím nevím co si o chování Yukiny v kopci mám myslet, mohl to být přehrátý řemen, to by však bylo plynulé, nebo problém s palivem, ten je pravděpodobnější, protože se mi během dalších cca 150km zajíždění, výše zmíněný problém stal ještě 2x a z toho jednou to bylo po 2km co jsem vyjel z garáže, takže řemen byl ještě relativně studený, jsem zvědav co mi zdělí při garančním servisu prodejce.
Jinak Yuki 50 Jet 2T má ještě restrikci (jediná viditelná je slepé koleno na výfukovém potrubí o dalších nevím).
Tachometr hlásí přes 460km, takže za týden mě tedy čeká první garančka, kde nechám odstranit všechny restrikce a zdělím vám všechny nalezené závady a jak to "lítá" bez restrikcí...