Yuki Jet 50 2T - zkušenosti, rady atd.

Diskuze o čínských skútrech bez rozlišení kubatury.

Yuki Jet 50 2T - zkušenosti, rady atd.

Příspěvekod adas25 » 04 čer 2011, 19:54

Zdarec, všem možným čtenářům a přispěvovatelům.
Obecné údaje:
délka x šířka x výška (mm) 1850x640x1140
rozvor kol (mm) 1290
typ motoru dvoutaktní jednoválec chlazený vzduchem
vrtání x zdvih (mm) 41 x 37,4
celkový objem (ccm) 49
kompresní poměr 7,4 : 1
maximální kroutící moment (Nm/ot.min) 4,4/6000
maximální výkon (kW/ot/min) 3,0/5500 dle TP 3,0/6000 ot.
maximální rychlost 45km/h
rychlost volnoběhu (ot./min) 1600 ± 100
zapalování CDI
mazání samostatné olejové mazání do paliva
typ motorového oleje Shell Advance ULTRA 2T
palivo (minimum) 95-ti oktanový bezolovnatý benzin
spojka automatická odstředivá
typ převodu klínový řemen
pohotovostní hmotnost (kg) 101
užitečná hmotnost (kg) 150
objem palivové nádrže (l) 6
Spotřeba (l) 3,1-3,5
pneu přední 110/70x12
pneu zadní 110/70x12
tlak pneumatiky 1os. 175/200 (přední/zadní kPa)
brzda přední kotoučová
brzda zadní bubnová
zapalovací svíčka NGK CR7HS

Mé první dojmy při koupi nebyli zrovna optimistické, při dotazu na možnost výběru barevné variace jsem byl upozorněn prodejcem na skutečnost, že vzhledem k akční nabídce (trvající cca 2 měsíce, cena 16900Kč) se spíše budeme bavit o tom jestli ještě je či není? :shock:
To jsem teda valil bulvy :lol: :shock: :lol:
Takže po telefonátu do Prahy do Průhonic, mi prodejce oznámil, že skladem již není, ale možná bude ještě jeden kousek na prodejně, a tak nastalo asi 20min. čekání, jak to se mnou, jako se zájemcem o nový skůtr vlastně dopadne, to bylo nervů na pochodu a náhle zvonění telefonu a hle... jeden kousek byl potvrzen (stříbrný, ale byl, sice poslední, ale je mám ho) :P
Následující den byl prodejcem dovezen z Prahy do motoshopu v Teplicích a při zběžné kontrole bylo zjištěno pár drobných závad:
- elektricky nestartuje: asi vada cívky startéru, nebo slabá baterie, došlo k výměně baterie i startéru za nový v ceně
- prasklý panel ovl.blinků: byl to výstavní kus, tak se s ním hodně hýbalo i neopatrně, výměna za nový v ceně
- rýha na př.blatníku: byla mnou akceptována, jednalo se o centimetrový škrábaneček, čert to vem 8)
- chybějící olej mazání: nádržka byla naplněna na max., samo v ceně
Co mě však nejvíc rozladilo, že po nastartování a přidání plynu okamžitě zdechne a to si myslím že byla závažná závada:
- po přidání plynu motor zdechne: prodejce vypustil z nádrže zbytek benzínu s tím že může být starý, doplnil nový a při kontrole palivové soustavy zjistil přicpané vedení k filtru, proto na volnoběh motor šlapal, ale po přidání plynu zdechl (zadusil se vzduchem), vše vyčištěno.
Tím byl připraven k předání a začalo zajížení...

PS: klobouk dolů, za rychlost a ochotu motoshopu, dokonce, vzhledem k počasí, mi ho dovezli až ke garáži cca 20km. Sídlo a název prozradím v případě zájmu, abych tu nedělal někomu reklamu, ale když jde o pozitivní přístup, proč ne...

Prodejcem my bylo doporučeno, po delším stání (z vlastní zkušenosti, stačí 24hod.), skůtr nejprve prošlapat i bez klíčku, aby se načerpalo palivo do karburátoru a pak buď našlápnout, nebo el.nastartovat. Je to konstrukční problém, nádrž je v podlaze (víčko pod řidítkama, sice zajímavé řešení, ale ke vzteku), motor je tím pádem výš a těsnost podtlakového ventilu není nic moc a tak se palivo při delším stání vrátí zpět do nádrže.
Při prvním startování po týdnu jsem nedbal rady a málem jsem vymlátil baterku, ona totiž vydrží tak 6x 5sec.startování a pak vám dá startér najevo klesajícími otáčkami, že baterie už má dost.
A tak po dobití baterie a úspěšném nastartování jsem nechal skůtr ohřát, též na doporučení prodejce stačí cca 10 min.a to nejen při zajíždění, kdy je to hodně důležité, ale vždy při vytažení z garáže, nebo po celodením stání po zajetí, preci jen chcete, aby vám co nejdéle sloužil, i když záleží na kvalitě součástek. :roll:
Abych tu neopakoval již psané, obecně o zajíždění jsem psal zde: viewtopic.php?f=2&t=1687&start=75
Můj první dojem z tohoto dvoutaktu byl ten, že splňuje očekávání, je nesrovnatelně výkonější něž ctyřtakty ze supermarketů.
S mou superváhou 110kg se mnou při krátkodobém testu maximálky na rovince se rozjede až na 55-60km/h (GPS cca 52km/h) na 2/3 plynu udrží tachometrových 50km/h. Do kopců je to horší, mírný kopeček zvládne kolem 35-40km/h, standartní pak kolem 30km/h a opravdový pruďas ho sice nezastaví, ale rychlost klesne ke 20km/h. Naopak z kopce to rozjede i přes 70km/h a to nemusí být ani moc prudký.
Prvních necelých 300km probíhalo zajíždění bez delších kopců max. 0,5km, jinak více méně jízda ve městě + nějaké rovinky mimo město.
Pak jsem se rozhodl prubnout delší kopec, což na severozápadě Krušných hor není žádný problém, a tak po zahřátí a se stavem cca 283km na tachometru, jsme z kamarádem, který mi s testem pomohl díky jeho menší váze (do 80kg), vyrazili na Dlouhou Louku nad Osek, což je až na nejvyšší bod od křižovatky nad Osekem cca 6-7km. Já ho doprovázel na druhem skůtru. S jeho váhou skůtr vyjížděl táhlý kopec rychlostí 30-35km/h až k vjezdu do vesnice, kde se kopec zmírní a tak i Yukina zvedla svou rychlost až k 45km/h, posledních cca 800m se však kopec přes vesnici zprudčuje a rychlost tím klesala až ke 20km/h a 200m před cílovým místem skůtru padá výkon a kamarád zastavuje, motor prý změnil zvuk a tak ho hned chcípá klíčkem. Dáváme 5min. pauzu, netuším co se stalo, mám podezření na natažený řemen, zadřený válec se nepotvrdil, startujeme a Yukina chytá a má opět výkon, dovyjížíme kopec a dáváme 15min.pauzu na občerstvení v místní restauraci. Po té vyrážíme přes Fláje, Klíny zpět z hor dolů a cesta končí úspěsným zaparkováním v garáži.
Zatím nevím co si o chování Yukiny v kopci mám myslet, mohl to být přehrátý řemen, to by však bylo plynulé, nebo problém s palivem, ten je pravděpodobnější, protože se mi během dalších cca 150km zajíždění, výše zmíněný problém stal ještě 2x a z toho jednou to bylo po 2km co jsem vyjel z garáže, takže řemen byl ještě relativně studený, jsem zvědav co mi zdělí při garančním servisu prodejce.
Jinak Yuki 50 Jet 2T má ještě restrikci (jediná viditelná je slepé koleno na výfukovém potrubí o dalších nevím).
Tachometr hlásí přes 460km, takže za týden mě tedy čeká první garančka, kde nechám odstranit všechny restrikce a zdělím vám všechny nalezené závady a jak to "lítá" bez restrikcí... :P
Naposledy upravil KYBLOS dne 17 říj 2013, 20:27, celkově upraveno 5
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou
Obrázek
TGB 50 Bullet 2T 2010 a YUKI 50 Jet 2T 2010
____________________________________
Adas25
"Hákujte planetu !!!"

Jsem členem a nástěnkářem Skútr Klubu Ústeckého Kraje - http://skuk.ebcz.net
Uživatelský avatar
adas25

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 50
Registrován: 19 dub 2011, 11:29
Bydliště: pohoří nad Litvínovem
Skútr / moto: TGB Bullet 50 RS
Tuning / úpravy: Seriový, odstraněny restrikce :-)

Re: Yuki Jet 50 2T - zkušenosti, rady atd.

Příspěvekod bajza » 04 čer 2011, 22:43

Nedávno jsem někde četl,že Yuki je jen obchodní název.Patří tam ještě (Qingqi,Znen,Shenke,Zhongneng,Megelli,CSR).
Hlavně ta Megelli vypadá velmi zajímavě.Myslím,že už i číňani pochopily,že jen cenou neohromí.A že ve srovnání s před 5 lety,prodělali vývoj k lepšímu.
Uživatelský avatar
bajza

1000+
 
Reputace: 186
Příspěvky: 1108
Registrován: 24 črc 2009, 21:31
Bydliště: Český Krumlov
Skútr / moto: Honda SW-T400, Gilera Nexus 125i (už není)

Re: Yuki Jet 50 2T - zkušenosti, rady atd.

Příspěvekod adas25 » 04 čer 2011, 23:01

...máš recht kus od kusu se kvalita i když pomalu zvedá, vezmi jaká byla nabídka před 1-2 lety a jaká je teď.
Obrázek
TGB 50 Bullet 2T 2010 a YUKI 50 Jet 2T 2010
____________________________________
Adas25
"Hákujte planetu !!!"

Jsem členem a nástěnkářem Skútr Klubu Ústeckého Kraje - http://skuk.ebcz.net
Uživatelský avatar
adas25

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 50
Registrován: 19 dub 2011, 11:29
Bydliště: pohoří nad Litvínovem
Skútr / moto: TGB Bullet 50 RS
Tuning / úpravy: Seriový, odstraněny restrikce :-)

Re: Yuki Jet 50 2T - zkušenosti, rady atd.

Příspěvekod bajza » 04 čer 2011, 23:06

Tohle mě fakt dostalo.Jsem zvědav čemu je to podobné či okopčené.Číňan ale pohledný.(je to taky Yuki)
http://skutry-levne.cz/motocykly-megell ... 125-r.html .
Vyrobeno pod dohledem angličanů.
Uživatelský avatar
bajza

1000+
 
Reputace: 186
Příspěvky: 1108
Registrován: 24 črc 2009, 21:31
Bydliště: Český Krumlov
Skútr / moto: Honda SW-T400, Gilera Nexus 125i (už není)

Re: Yuki Jet 50 2T - zkušenosti, rady atd.

Příspěvekod adas25 » 04 čer 2011, 23:10

Na druhou stranu vypadá obstojně, to se musí nechat.... :)
Obrázek
TGB 50 Bullet 2T 2010 a YUKI 50 Jet 2T 2010
____________________________________
Adas25
"Hákujte planetu !!!"

Jsem členem a nástěnkářem Skútr Klubu Ústeckého Kraje - http://skuk.ebcz.net
Uživatelský avatar
adas25

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 50
Registrován: 19 dub 2011, 11:29
Bydliště: pohoří nad Litvínovem
Skútr / moto: TGB Bullet 50 RS
Tuning / úpravy: Seriový, odstraněny restrikce :-)

Re: Yuki Jet 50 2T - zkušenosti, rady atd.

Příspěvekod klif » 04 čer 2011, 23:32

Do prevodovky ide motorový olej? :idea:
Yuki new speedy s kufríkom AT moto
Uživatelský avatar
klif

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 236
Registrován: 14 zář 2010, 11:05
Bydliště: Zvolen
Skútr / moto: Yuki New Speedy
Tuning / úpravy: Kontra Malosi biela, 5g valčeky,tvrdšie pružinky

Re: Yuki Jet 50 2T - zkušenosti, rady atd.

Příspěvekod adas25 » 04 čer 2011, 23:38

...omluva, díky za info, vzal jsem údaje z webu viz: http://www.ms-motors.cz/shop/?11,yuki-jet-50 opravím to 8)

Jen pro informaci kdy a co obnáší první garanční prohlídka:

Povinná prohlídka 500km nebo 6 měsíců od prodeje
Servisní prohlídka, normovaný čas trvání: 90 min.
Motorový olej Kontrola směšovače a doplnění oleje Shell Advance Ultra 2T max. 1 litr
Převodový olej Výměna Shell Advance Gear EP 80 nebo 10W-40 - 0,10 litru
Vzduchový filtr Kontrola, vyčištění, namazání
Palivový filtr a vedení Kontrola
Zapalovací svíčka Kontrola nebo výměna za alternativní Brisk NR14C/NR14S, Denso W22FSR
Brzdy stav kapaliny Kontrola DOT4
Karburátor Kontrola a seřízení, volnoběžné otáčky za tepla 1250-1350 ot/min.
Výfuk, hlava motoru, matice Konrtrola a utažení
Řemen variátoru Kontrola
Pneumatiky Kontrola a dohuštění, přední 185 kPa, zadní 230 kPa
Vidlice přední Kontrola a případná výměna oleje, tlumičový olej 15W - ccá 0,20 litru
Tlumení zadní Kontrola
Krk řízení Kontrola a seřízení
Ložiska kol Kontrola a dotažení P+Z
Akumulátor Kontrola stavu nabití 12,55V a výše dobíjecí proud max 0,5 A / 10h

Kompletní promazání, normovaný čas trvání: 30 min
Bowden zadní brzdy Seřízení a promazání
Bowden náhon tachometru Promazání
Bowden akcelerátoru Seřízení a promazání
Rukojeť akcelerátoru Promazání
Čep páčka P+Z brzdy Seřízení a promazání

Z toho lze vyčíst, že základní servisní prohlídka by neměla trvat déle než 1,5hod (t.j. na počkání někde u kávy).
Když k tomu připočteme demontáž restrickcí, tak se v pohodě vejdeme do dvou hodin, bude-li vám někdo tvrdit, ze to nestíhá tak lže a chce se flákat 8)

5.6. edit:
Takhle vypadá na Yuki 50 Jet 2T restrikce výfuku:

Odkaz na obrázek je již 17.10.2013 nefunkční. Byl tedy smazán. Kyblos.
...vypadá to příšerně, leda na to dát další tlumič, to by bylo prdácký, jako nějaký čtyřválec :P
Naposledy upravil KYBLOS dne 17 říj 2013, 20:31, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou.
Obrázek
TGB 50 Bullet 2T 2010 a YUKI 50 Jet 2T 2010
____________________________________
Adas25
"Hákujte planetu !!!"

Jsem členem a nástěnkářem Skútr Klubu Ústeckého Kraje - http://skuk.ebcz.net
Uživatelský avatar
adas25

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 50
Registrován: 19 dub 2011, 11:29
Bydliště: pohoří nad Litvínovem
Skútr / moto: TGB Bullet 50 RS
Tuning / úpravy: Seriový, odstraněny restrikce :-)

Re: Yuki Jet 50 2T - zkušenosti, rady atd.

Příspěvekod klif » 05 čer 2011, 22:50

nechcem Ťa buzerovať adas, ale v tom prvom príspevku a poslednom príspevku máš chybné označenie prevodového oleja, jeho správne označenie je 80W, to 10W40 je označenie motorového oleja, ktoré má byť o riadok vyššie. 8) Osobne si myslím, že na tie dve kolečka v prevodovke je uplne jedno čo tam naleješ... :wink:
Yuki new speedy s kufríkom AT moto
Uživatelský avatar
klif

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 236
Registrován: 14 zář 2010, 11:05
Bydliště: Zvolen
Skútr / moto: Yuki New Speedy
Tuning / úpravy: Kontra Malosi biela, 5g valčeky,tvrdšie pružinky

Re: Yuki Jet 50 2T - zkušenosti, rady atd.

Příspěvekod Tomáš@125 » 05 čer 2011, 23:01

Tomu co jsem se tady dočetl se mohu opravdu jenom smát :D :D :D :D :D :D :D :D to bych musel svého 10let stareho @125 ( honda) prodávat za 35 tisíc a pořád by vám udělala větší radost a sloužit bude dalších 20 tisíc km bez závad. Proč to kupujete :?: :?: :?: :?:
Honda@125 prodáno po 11 letech :(, Honda SW-T 400 prodáno
Uživatelský avatar
Tomáš@125

750+
 
Reputace: 42
Příspěvky: 896
Registrován: 13 črc 2010, 23:57
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Honda SH 300 / Suzuki Bandit 1250S

Re: Yuki Jet 50 2T - zkušenosti, rady atd.

Příspěvekod klif » 05 čer 2011, 23:16

Zase sa ozvalo jedno korčekové rýpadlo, si v sekcii čínske skútre tak čo tu riešiš.... :?: :?: :?:
Yuki new speedy s kufríkom AT moto
Uživatelský avatar
klif

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 236
Registrován: 14 zář 2010, 11:05
Bydliště: Zvolen
Skútr / moto: Yuki New Speedy
Tuning / úpravy: Kontra Malosi biela, 5g valčeky,tvrdšie pružinky

Re: Yuki Jet 50 2T - zkušenosti, rady atd.

Příspěvekod Tomáš@125 » 05 čer 2011, 23:28

Možná si dejte do hlavičky
danger.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Honda@125 prodáno po 11 letech :(, Honda SW-T 400 prodáno
Uživatelský avatar
Tomáš@125

750+
 
Reputace: 42
Příspěvky: 896
Registrován: 13 črc 2010, 23:57
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Honda SH 300 / Suzuki Bandit 1250S

Re: Yuki Jet 50 2T - zkušenosti, rady atd.

Příspěvekod klif » 05 čer 2011, 23:39

asi sa dnes niekto zle vyspal... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Yuki new speedy s kufríkom AT moto
Uživatelský avatar
klif

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 236
Registrován: 14 zář 2010, 11:05
Bydliště: Zvolen
Skútr / moto: Yuki New Speedy
Tuning / úpravy: Kontra Malosi biela, 5g valčeky,tvrdšie pružinky

Re: Yuki Jet 50 2T - zkušenosti, rady atd.

Příspěvekod TUNER » 06 čer 2011, 06:38

klif píše:nechcem Ťa buzerovať adas, ale v tom prvom príspevku a poslednom príspevku máš chybné označenie prevodového oleja, jeho správne označenie je 80W, to 10W40 je označenie motorového oleja, ktoré má byť o riadok vyššie. 8) Osobne si myslím, že na tie dve kolečka v prevodovke je uplne jedno čo tam naleješ... :wink:

10W-40 je sice označení motorového oleje,ale do 4T motoru.....nevim kam by jsi ho chtěl u 2T nalejt......
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Re: Yuki Jet 50 2T - zkušenosti, rady atd.

Příspěvekod klif » 06 čer 2011, 09:01

:lol: :lol: :lol: bolo to pravdepodobne neskorou nočnou hodinou, asi som už driemal, máš recht :oops:
Yuki new speedy s kufríkom AT moto
Uživatelský avatar
klif

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 236
Registrován: 14 zář 2010, 11:05
Bydliště: Zvolen
Skútr / moto: Yuki New Speedy
Tuning / úpravy: Kontra Malosi biela, 5g valčeky,tvrdšie pružinky

Re: Yuki Jet 50 2T - zkušenosti, rady atd.

Příspěvekod adas25 » 06 čer 2011, 19:37

4klif a 4TUNER ...oprava, díky za upřesnění ani mě to netrklo 8)
4Tomáš@125 ...nevyzvihuji tu nějaký typ nad ostatní, jen zde textově nechávám zkušenosti s provozem právě tohoto typu, jelikož při jeho provozu mohu být osobně přítomen, sám jezdím na jiném.
Obrázek
TGB 50 Bullet 2T 2010 a YUKI 50 Jet 2T 2010
____________________________________
Adas25
"Hákujte planetu !!!"

Jsem členem a nástěnkářem Skútr Klubu Ústeckého Kraje - http://skuk.ebcz.net
Uživatelský avatar
adas25

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 50
Registrován: 19 dub 2011, 11:29
Bydliště: pohoří nad Litvínovem
Skútr / moto: TGB Bullet 50 RS
Tuning / úpravy: Seriový, odstraněny restrikce :-)

Další

Zpět na Čínské skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků

cron