Diskuze o čínských skútrech bez rozlišení kubatury.
26 říj 2011, 10:18
Zdar,
skútra mám chvíli a co mě překvapilo, že aby jel, tak se musí otevřít plyn, vyhnat do otáček a pak už si jenom variátor přehazuje řemen. Otáčky jsou takřka konstantní a dle zátěže to prostě zrychluje. Je to dvoutaktní Yuki 50.
No prostě přijde mi to jako týrání toho motůrku. Kámoš povídá, že u skútra je to normální. A že je pro něj zdravější jezdit na plnej plyn - tomu se mi zas tak věřit nechce. Určitě je rozdíl, jestli jedu na půl plynu 45, nebo když ho budu drtit pořád 70.
No prostě chci aby mi motor dlouho vydržel a myslím, že bude i menší spotřeba, když se budu pohybovat kolem rychlosti 50mk/h. Nebo to žere stejně jestli jede napůl, nebo na plno?
Na motorce s převodovkou člověk nakope nejvyšší kvalt a sníží otáčky - nechá motor jen tak si brumlat a ví, že si ho šetří. Jenže ten skůtr na malý otáčky prostě nejede.
Jakej je tedy správný šetrný způsob jízdy?
26 říj 2011, 10:24
no když se dejme tonu rozjedes na 50 tak ho vytociš a pak ubereš plyn tak variator dokáže do určitě míry podržet řemen nahoře i když jsou nižší otáčky takže to po rovině pojede cca furt stejně. Ale to se liší záleží jestli je to 2t nebo 4t...
26 říj 2011, 11:47
Motoru vysoké otáčky nevadí, počítá se s tím. Spotřeba pak závisí na tom, kolik dáš plynu.
26 říj 2011, 12:57
Drtit to furt naplno je blbost. Kvůli motoru i kvůli spotřebě. To poznáš sám, kdy motor běží volně a vyšších otáček se u dvoutaktu bát nemusíš. Je to lepší než trápit motor v nízkých (i když to u motorky s variátorem snad ani nejde), pak se blbě vyplachuje a nedělá mu to dobře.
26 říj 2011, 18:07
Právě díky variátoru by měl motor běžet v optimálních otáčkách, tj. ne v maximu, ale tak aby měl ideální výkon, otáčky a spotřebu (samozřejmě v rámci možností). To všechno se dá vyzkoumat a případně poladit výměnou válečků, pružiny a tak. Ale řekl bych že pro běžné použití je skůtr vyhovující už z výroby.
Takže rozjezd s otevřeným plynem a po rozjetí trošku ubrat aby se ustálila rychlost a otáčky. Obecně pak platí, že dvoutakt líp pracuje ve vyšších otáčkách, čtyřtakt v nižších.
Snad jsem to napsal dobře, takhle mě to učili a takhle to chápu.
26 říj 2011, 19:29
asi tak no... ale hned jak budeš chtít zrychlit tak se motor hned vytočí protože potřebuje otáčky na vytlečení řemenu a na zrychlování.