Dík Milane,
tohle je Achillova pata čínských draků a hadů. Až to bude na chalupě, tak si s tím vyhraju, Ostatně nekoupil jsem to proto, abych na tom jezdil
Na to mám auto, autobus, vlak a přítelkyni
Zaujala ještě jedna zvláštnost. V technické specifikaci na webu YUKI a v TP jsou rozporné informace - a to dost zásadní.
Objem motoru 120 ccm nebo 124,6 ccm
Objem nádrže 3,8 l nebo 5 litrů
Která informace je správná?
Kolik se vejde paliva, zjistím provozem. Ale do motoru nevidím...
7.2. edit:S yukinou se seznamuji a jsou to chvíle plné překvapení.
Tedy mechanikovi se ji podařilo zprovoznit. Stále však blafání motoru a volnoběh nebyly na sto proc. Odstraněné problémy - výměna starého benzínu a demontáž pojistky u pohotov. stojánku. Výměna orig. svíčky.
První kilometry
Až se nám společně podaří zvládnout jízdu poloautomatem (má obrácené řazení, pomalu klesající otáčky po ubrání plynu), bude to paráda. Výkon motoru sice není značkový, ale má sílu a pro jednu osobu na svižnou jízdu stačí. Po záběhu ukáže víc.
Dojezd
Krátká výjižďka skončila značným randálem. Uvolnil se výfuk, odešlo těsnění. To vysvětluje problém s volnoběhem. Oprava by měla být snadná.
První závěry
Celkově skvělá osvědčená koncepce Honda Cub. Solidní produkt čínské provenience, který ale vykazuje zbytečné chyby.
a.
Svíčka se ihned odporoučela. Nahrazena nejprve Briskem (asi nevhodný typ, motor prskal), potom zn. AWINA - doporučuji.
b.
Uvolněný a ztracený šroub od "policajta", problém s pojistkou startování. Pojistka šla pryč!
c.
Po několika km se uvonil výfuk. Šroubek na 1. straně chybí, matice na 2. straně uvolněná, těsnicí kroužek buď deformován nebo ztracen.
Je otázka, kdo za tyto problémy může. Jsem přesvědčen, že je to práce českých (ukrajinských???) rukou při kompletaci motorky v ČR. Ty sem chodí v bednách lodí. Nebo se mýlím? Takže kromě čínské svíčky, kterou doporučuji použít jako orientální těžítko, bych to spíš viděl na nedbalost a lhostejnost předpodejního servisu v ČR.
Další poznatky dodám pozděj
20:52 edit:Snake má naprosto přesný tachometr, resp. ukazatel rychlosti. Ale jenom za předpokladu, že ho správně ocejchujete.
Po prvním cejchování vypadá takto:
Rychloměr 60 km/h
Skutečnost 50 km/h (dle obec. radaru).
Otáčkoměr jsem dosud necejchoval, i když mám stopky. Ale tak rychle prostě neumím počítat ani s kalkulačkou. Nicméně si myslím, že i tady je otáčkoměr naprosto přesný, pokud se započítá odchylka od skutečnosti. Odchylka X je zatím neznámá.
10.2. edit:Tak dnes jsem se Snakem poprvé naprosto spokojen. Došlo těsnění k výfuku. Vyměnil jsem, našlápl a motor přede tak jak má. Už se těším, až vyjedu na další výlet.
Pokud to někoho zajímá:
Skútr je báječný, ale má několik zbytečných chyb, který jsou zdrojem možných i skutečných problémů.
Těsnění výfuku snad Číňani dělají ze staniolu. Když se k tomu přičte notoricky známá kvalita spojovacího materiálu, průser je na světě. Uvolněné výf. koleno, motor nasává falešný vzduch, k tomu mizerná svíčka, starý benzín, možná i vadná pojistka stojánku - a nenastartujete!
Vúbec se nedivím, že tyto banality dovedou pokazit dobrý pocit z jinak solidního výrobku a dávají munici vtipálkům, kterým jsou čínské skútry solí v očích. Pro ty, kteří prošli školou Jawa/ČZ (v mém případě ČZ 150, Stadion S11, Jawa 250 kývačka), je to však příležitost vrátit se do mladých let a opět se trochu v motorce hrabat. Mě to bude bavit, pořád jezdit se stejně nedá, je třeba štelovat, vylepšovat, občas napravovat stroji hlavu.
Takže Snake se probral ze zimního spánku a se zvyšujícími teplotami ukáže svou sílu.
24.2. edit:Dnes se yukina přesunula na chalupu, projela šťastně Prahou a najela prvních sto km (celkem má přes 160 km). Točím 5 - 7000 otáček, z kopce až 8000. Snad to není na škodu, zabíhám motor a neměl bych překročit 60 km/h, ale jel jsem i 70 (80 km/h podle tacho). Předpokládám, že sto kiláků šedesátkou max. se ani jet nedá. Ať mi motor odpustí.
Motor teď lépe chytá studený než teplý.