ano, v praxi:
težší válečky = nižší otáčky při akceleraci
lehčí válečky = vyšší otáčky při akceleraci
to je jasný.
nicméně stále nechápu ten efekt snížení rychlosti při použití lehčích válečků (při ot.
do 8000). Zvýší se otáčky, ale převodový poměr na řemenu je přeci stejný? nebo ne?
resp. nesmím to s tím snižovaním přepísknout až tak, že ten motor budu přetáčet.. např. k 9000-10 000ot/min, kdy už výkon nejspíš zase padá. Neznám ale výkonovou křivku, jen údaj výrobce že max. výkon je v 7500 resp. až v 8000ot/min.
dle otáčkoměru(za předpokladu, že teda ukazuje správně) se teď dostanu na max. 7200ot/min. Vmax je cca 100km/h, válečky 11g. Jako nejsem nespokojenej:) dle výrobce je ale max výkon až 7500-8000ot/min. Abych se na ně byl schopen vůbec dostat, dám teda lehčí válečky. Řekněme že se tím dostanu na těch 8000ot/min. V ten moment přeci není důvod aby šla max. rychlost dolu ne? Motor se přeci konečně dostane na svůj max. výkon.
Pokud tedy onen otáčkoměr ukazuje teď opravdu realný hodnoty a ne třeba o 2tis ot. míň:)
Proto jsem se ptal kolik to komu točí.. jesi někdo točí i nad 7500. Trochu o tom totiž pochybuju....
Tady kolega popisuje, že dal 8g válečky a motor se stejně nedostal přes 7500ot/min. To skoro zavání nějakým omezovačem otáček. CDI?
"Z křižovatky vyrazím závodním stylem. Pade je tam, šede je tam……šedesát jedna…….dva….tři…..dva….šedesát…a dál ani prd kamarádi.
Motor točí sedm a půl a plazíme se jak šneci. Uberu půl plynu a jedu pořád šede. Přidám na plnej a jedu pořád šede, jen to víc ječí.
Více na:
http://www.motorkari.cz/clanky/ojete-mo ... 31208.htmlCopyright © Motorkari.cz"