Diskuze o čínských skútrech bez rozlišení kubatury.
Odeslat odpověď

Vliv úprav Variátoru

05 úno 2014, 20:28

Ahoj co mě zajímá a koho se ptám? Především vás kteří mají svou 50ccm krasavici/krasavce a už se sami pustily do úprav či překopání variátoru a spojky. Mám na vás pár dotazů a chci odpovědi z vašich zkušeností, protože co je psáno na scotlandu či jinde tak mi přijde že někde se odpovědi různí.
1. Když si koupím klasický variátor a dám do něho jen sportovní válečky bude to mít stejný učinek jako když si koupím celý sportovní variátor?
2.K čemu slouží čep variátoru a proč je třeba ho měnit. a musí se měnit když koupím nový nebo sportovní varec?
3.chci vyměnit spojkovou kontrastní pružinu. někde píšou kupte tvrdší někde kupte měkčí. já našel pružiny kde píšou + 1000ot/min
+ 1500 ot/min + 2000ot/min. selský rozum mi radí kup tu která ti dá nejvíc toček. Ale určitě je někde háček ?
4.stačí když ve spojce vymněním jen spojkové pružinky a dám tvrdší nebo musím kupovat sport spojku? Efekt by měl být stejný ne ?
5. dotaz přímo k válečkům. Někde jsem četl že čím lehčí tím lepší ale že se to musí ozkoušet, někde vycházelo 4,5g někde 5g. Ale s variátorama prodávají válečky o něco težší kolem 5,5g a 6,5g. Tak teď zase nevím co s tou informací? :-D a nechci kupovat sadu válečků kde jsou třepa 3 nebo 5 druhů. a zkoušet to. Nepotřebuju trhat rekordy jen zvýšit výkon a maximálku. za rozumnej peníz. Díky za odpovědi. ;)

Re: Vliv úprav Variátoru

05 úno 2014, 20:40

Tohle prostuduj, i o tuningu si počti. Je to přehledné.

http://www.scootland.cz/scooter-tuning- ... -variator/

Re: Vliv úprav Variátoru

05 úno 2014, 20:51

Chceš tunit Kentoyu 50ccm 4takt ?

1. nevím co jsou "sportovní" válečky. Válečky se jen liší velikostí a hmotností. Pak dle výrobce.
2. na variátoru je čep s kroužkem kvůli omezení rychlosti, takže když budeš dávat "sportovní" nebo jakýkoliv jiný varec tak tam musí být čet bez toho kroužku
3.Tvrdší větší "záběr" = vyšší opotřebení spojky
4. Samozřejmě že lepší je komplet spojka ...
5, Váhu válečků ti nikdo přesně neřekne - to se musí zkoušet a zkoušet a zkoušet

A když vezmeš všechny body dohromady, tak zjistíš že všechno souvisí se vším ....
A pokud chceš zvyšovat "výkon" u Kentoyi (výkon nezvedneš,jen se ti zlepší akcelerace a maximálka) , tak to je podle mě házení peněz z okna, protože když si to spočítáš, tak budeš jezdit o 5km/h víc, ale za investici cca.5000,- ....

Re: Vliv úprav Variátoru

05 úno 2014, 21:00

no tunit :) jen lehce nakopnout a trošku omladit. Děkuji za info do větší míry si vystihl vše co jsem potřeboval vědět děkuji. těmi sportovními válečkami jsem myslel právě ty lehčí. ;) Díky

14.2. edit:
Čute lidi, tak přináším nejnovější informace o tom jaký vliv má na jízdu to že vyměníte variátor.
Jsem strašně zklamanej. Protože jsem vyměnil variator za Naraku Hight speed s válečkami 5.4g a novým čepem, do spojky jsem dal červenou kontra pružinu a nový řemen. A výsledek. spíše horší než lepší. Plynulost řazení se vytratila. skůtr točí do 30 km v hodině. pak už se mu nechce přeřadit. když přeřadí je to znatelné, pak jede do 55 km/hod. víc ani ťuk. Takže zvýšení max rychlosti o cca 2-5 km/hod. Jsem zklamanej. Celkově se jízdní vlastnosti zhoršily. Předtím skůtr sice točil max těch 50km/hod. ale aspoň to bylo plynulé. Teď z toho nevytáhnu ani těch 30 když se mu prostě nechce přeřadit.
Jestli máte někdo Rady a Tipy jak na to, co s tím dál? Poraďte.. Díky.
Naposledy upravil KYBLOS dne 14 úno 2014, 13:24, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou

Re: Vliv úprav Variátoru

14 úno 2014, 12:21

Netunit! Jezdit!

Re: Vliv úprav Variátoru

14 úno 2014, 12:27

Co z toho plyne ? Kdyz tomu nerozumim, tak se do toho nemotam... A kdyz se v tom chci hrabat, tak si nejprv neco nastuduju ..
Takze: vaha valecku, tvrdost kontrastky, pruziny ve spojce. To vse se musi sladit. Cervena konstrastka - asi bude tvrda to je prvni chyba.
A) MODRÁ - RACING + 106%
(V) FIALOVÁ - RACING + 82%
(G) ZELENÁ - RACING + 60%
(R) ČERVENÁ - RACING + 60%
(Y) ŽLUTÁ - SUPER STANDARDNÍ KITOVÁNÍ
(W) BÍLÁ - ZÁKLADNÍ TVRDOST, LEPŠÍ NÁHRADA ZA ORIGINAL

Doporucuji scootland.cz a tam si neco precist o tuningu.

Re: Vliv úprav Variátoru

14 úno 2014, 12:59

Proč jsi tam dával tak nesmyslně trvdou kontrastku? Tvrdší kontrastka se dává proto, aby řemen neprokluzoval, když se zvýší výkon motoru - když už sériová kontrtastka nestačí. Ty jsi s motorem nic nedělal, takže máš furt sériovej výkon. A i kdyby jsi s motorem něco dělal, tak výkon z tohohle motru nedostaneš takovej, aby byla potřeba tvrdší kontrastka. To bys musel mít na tomhle motoru aspoň 80tku kit.

Dej tam bílou od Malossi, ta je jen o fous tvrdší, než série a používá se jako náhrada za originál. Takhle s tou tvrdou kontrastkou ti musí motor běžet v hrozně vysokejch otáčkách, kde už nemá sílu - proto ti to jede hůř než před tím.

Re: Vliv úprav Variátoru

14 úno 2014, 13:05

Kolik já už toho načetl. Skutečnou pravdou je, že pokud to nevyzkoušíš, tak se to nikdy nenaučíš!.
Mimo jiné jsem s tím trochu počítal že červená bude tvrdší, ale zkusil jsem jí. včera jsem to zkoušel s tou původní a taky to bylo naprd:( Hold teď nezbývá nic jiného než opět vlézt do garáže a rozebrat to a dát tam něco mezi. A zkoušet a zkoušet. ještě mám pružinky do spojky. tak zkusím vyměnit i ty. A uvidím. i Když mám pocit že s těma to bude ještě horší. což?
Jinak Děkuji za komenty. každý koment = info navíc;) Díky

Re: Vliv úprav Variátoru

14 úno 2014, 13:09

Tak tam zkus dát těžší válečky....ale jak už bylo psáno....kde nic neni,ani smrt nebere.. ;-)

Re: Vliv úprav Variátoru

14 úno 2014, 13:15

Vyměň tu Kentoyu za nějakou 2T padinu, třeba Aprilii SR, Piaggio NRG, ... To se bude tunit jedna báseň.

Re: Vliv úprav Variátoru

14 úno 2014, 13:23

Tohle jiste slyset nechce.
1. Dej normalni kontrastku
2. Tezsi valecky
3. Mrkni jestli jsi tam nedal uzsi remen nez puvodni.
Naposledy upravil Lubik dne 14 úno 2014, 14:42, celkově upraveno 1

Re: Vliv úprav Variátoru

14 úno 2014, 14:39

Díky kluci, že dokážete rozumně poradit! :lol:

Re: Vliv úprav Variátoru

14 úno 2014, 14:44

Copak se zase nelibi panu kocourovi ? Myslim ze jsme tazatele navedli spravnym smerem, to jest kontrastni pruzina a valecky, plus odkaz na odborne stranky kde se docte jak se ladi variator a spojka.
Kontrastni pruzina je jasna. A valecky nevyjedou ve variatoru nahoru, tudiz se nemeni prevod.
Naposledy upravil Lubik dne 14 úno 2014, 14:52, celkově upraveno 2

Re: Vliv úprav Variátoru

14 úno 2014, 14:48

Hlavně pokud si zpocitaz kolik te vyjde v penězích jeden km/h nebo zrychlení tak zjistis ze se ti to moc nevyplatí jsou to skutečně rakety, podle me pokud chce člověk aby to jezdilo ,,slušné" a nechce investov:-) at vědci peníze je nejlepším způsob udržovat variátor v čistotě čistit karbec a vzduchový filtr,na mých padesatkach to fungovalo lip než ,,levný tuning''

PS: tunim taky a v předchozím burgmanu sem utopil nemalý peníz za tuning ale zkratka musí člověk vědět co chce aby pak nebyl zklamanej ze dal 5000 a skútr mu jede o PET kilometru v hodině vic

Re: Vliv úprav Variátoru

14 úno 2014, 14:53

Tak tuning Kentoyi je 100% nesmysl, ale kdyz uz do toho ty penize vrazil, tak chce aby mu to fungovalo....
Odeslat odpověď