Jestli máš ověřený, že je to závada Tvýho konkrétního skůtra a že jinej skůtr se steným motorem se takhle nechová, zaměřil bych se na tyhle věcy:
1. Jak píšeš, může to bejt krátkým řemenem - při nulový rychlosti by měl bejt ve předu na variátoru skoro dole u kluznýho čepu a vzadu skoro až na vnějším obvodu řemenice. Když je krátkej, může bejt vzadu zařízlej do polořemenice a tím pádem už jeho dýlka nedovolí víc podřadit - jako kdybys jel na horským kole, měl vzadu třeba 7 koleček, ale nemoch bys přehodit na největší 2 kolečka, protože bys měl krátkej řetěz - taky bys nevyjel tak prudkej kopec, jakej bys moch vyjet, kdybys měl správnej řetěz.
2. Pak to může způsobovat širší řemen, než má bejt - mezi pevnou polořemenicí variátoru a variátorem je pro širší řemen malá mezera, řemen pak nemůže při podřazování slýzt na variátoru ještě níž. U Minarelli a Piaggio motrů se to dá doladit těma podložkama, co se dávaj mezi pevnou olořemenici a variátor - tím se udělá větší mezera a řemen pak může slýzt na variátoru níž a vzadu vylýzt vejš - tzn. ještě víc podřadit. S těma podložkama se to ale nesmí přehnat, jinak to omezí maximálku, protože řemen pak nevyleze na variátoru až nahoru. Taky nevim, jestli se daj ty podložky na Tvým motoru aplikovat - rozdělanej jsem ho neviděl, ani jem nikde neviděl ty podložky pro tenhle motor - ale vyrobit se dá všechno, to Ti TUNER určitě potvrdí
3. Pak mě napadá, když se mění variátor za nějakej tuningovej, tak se špatně poskládá a mezi variátorem a pevnou polořemenicí je malá mezera a efekt je stejnej, jako v bodě 2. Třeba já jsem u Multivaru na motor Minarelli měl asi 2-3 různě tlustý podložky, který pasujou mezi pevnou polořemenici a variátor a tím jsem si musel správnou polohu pevný polořemenice vůči variátoru doladit.
Jestli máš seriovej motor bez úprav, určitě bych se zameřil na správnej rozměr řemenu (dýlku i šířku), pak na samotnej variátor, jestli chodí po kluzným čepu volně, správná gramáž a stav válečků, vodítek a samotnýho variátoru, jestli není vyměklá kontrastka a jestli chodí zadní řemenice jak má.
Každopádně tenhle motor neznám, nevím jak je prudkej ten kopec, kterej nevyjedeš, takže těžko soudit, jestli by to tenhle motor s touhle zátěží měl vyjet líp, jsou to jenom tipy, který mě napadaj podle toho, co popisuješ.