Diskuze o čínských skútrech bez rozlišení kubatury.
Odeslat odpověď

Re: Vliv úprav Variátoru

16 úno 2014, 22:30

Děkuji moc, to by mi velice pomohlo. Mimo to já mám 68 kg, takže by měla lítat. :) Dneska mám zase trošku přesnější info, jezdil jsem s ní celý den po městě. Takže už mohu podrobněji popsat co to dělá. Nakonec tam mám Variator naraku s válečkami 5.4g myslím, že origo jsou něco kolem 8g, a také mě napadlo, že bych tam měl dát těžší. protože ta motorka nemá takový výkon a točky aby tam byli lehčí válečky. Můj názor.. spojka je origo i pružinky jsou nakonec origo, a i kontrastní pružinu jsem sice dal novou ale origo tvrdost.
Výsledek. potom co to nastartuju se rozjedu a skútr jede v nižších otáčkach než by měl.( dám jen příklad neberte to jako přesné údaje jen můj pocit, jestliže maximální točky jsou 6500 tak v těch nižších točí tak kolem 5000) prostě víc otáček z něho nedám at přidávám jak přidávám furt musím držet plnej aby to trochu jelo a jede max 40 ale to už od těch 30 km/hod se fakt trápí aby těch 40 jel. a to i z kopce, kdy to má stále stejně nízké otáčky i když podle selzkýho rozumu, by se měl trochu rozjet když má menší odpor. Ale ne. prostě si drží svoje otáčky a nic s ním nehne. Po cca 2-3 km při zastavení na křižovatce a následným rozjetí skútr najednou začne točit do vyšších otáček(asi do těch 6500) , vystřelí jak drak a jede svižně, ovšem když povolím plyn, otáčky zase spadnou a drží se v těch nižších zleniví a zase nejede. Poté co jsem zastavil a znova se rozjel a držel plnej, skútr zase vylítl do otáček a dokázal jet 65 km/hod. paráda. takhle jsem ujela si 5 km. na zahradě zastavil. cca 10 minut stál a pak jsem nastartoval a jel dál. Skútr už točil pěkně takže v pohodě. ovšem asi po 1 km začal skútr přeskakovat z nižších do vyšších otáček a jakoby kuckat. jako když se rozjíždí začátečník v autoškole s autem. akorát né tak razantně. a už jsem z něho nevytáhl víc jak 50 km/hod. jako by tam byl omezovač a omezoval rychlost. snaha byla ale pořád to padalo. (omezovač tam není).
Toď můj podrobný a zcela vyčerpávající postřeh z dnešní jízdy,
Děkuji každému kdo to dočte a zbydou mu síly aby dokázal poradit. Díky mooc;)

Re: Vliv úprav Variátoru

16 úno 2014, 23:01

Ty 4litry beru z5, jsem myslel že to je 125 ...

Re: Vliv úprav Variátoru

17 úno 2014, 09:09

Nezbejvá než zopakovat, co už jsem radil:
Vyzkoušej různý gramáže válečků, jak se to bude chovat. Postupuj třeba po půl gramu několik kroků nahoru i dolu, jak se to zhorší nebo zlepší.

Pak mě ještě napadá pár věcí - psal jsi, že máš dávanej novej řemen - co je to za řemen? Mám zkušenost (a nejenom já) z motoru Minarelli, že řemeny Malossi kevlar byly o dost kratší, než byl udávanej rozměr. To pak bylo znát na rozjezdech i na maximálce. Ten řemen byl tak krátkej, že při rozjezdu byl řemen asi v půlce zadní řemenice (ne nahoře, jak by měl bejt) a to způsobovalo špatný rozjezdy - dlouhej převodovej poměr při rozjedu. A při maximálce jeho dýlka nedovolila vylýzt řemenu na váriu až nahoru, takže to omezovalo maximálku - krátkej převodovej poměr při maximálce. Jako kdybys měl auto 5ti kvlat a jezdil jenom 2-3-4.

Sundej dekl variátoru a mrkni jestli je řemen na zadní řemnici až nahoře, nebo jestli je do ní zakouslej, případně jak hodně - kdyžtak sem dej foto stojícího variátoru se spojkou. Pak vem lihovej fix a udělěj si na variátoru čárance (tam co jezdí řemen). Pak to projeď na maximálku, zase sundej delk variátoru a koukni jak vysoko jsou čárance od řemenu vyleštěný - vyfotit a foto sem.

Pak je možnost, že to máš špatně poslkádaný nebo širší řemen než původní - malá mezera mezi variátorem a pevnou polořemenicí a při rozjezdu je řemen na variátoru už jakoby v půlce cesty nahoru (měl by bejt dole u kluznýho čepu) - to pak způsobuje problémy s rozjezdama klidně i do těch 30-40 km/h, protože převodovej poměr mezi variátorem na klikovce a spojkou je delší, než by měl bejt a spojka pak tím pádem spíná v nižších otáčkách motoru (klikovky), než by měla a motor při rozjezdu nemá takovou sílu - jako kdyby ses rozjížděl na trojku. Opět hodně napoví fotka stojícího variátoru se spojkou, takže foťák do ruky a s fotkama šup sem :wink:

Re: Vliv úprav Variátoru

18 úno 2014, 16:51

Variátor je dobrej koukal jsem na to zkontroloval jsem to řemen je tam jak má být. a je to přesně to co tam bylo. myslím bando 669 x 18, mimo to jsem koukl na karburátor. nerozebíral ho, jen koukl na šroubek k obohacování směsi. byl uplně utažený. takže jsem ho o dvě otáčky povolil, a už začal jezdit pěkně, řekl bych že v tom byl hlavní problém. Ovšem skutřík pořád neřadí tak jak má, a tím správným řešením zcela jistě bude výměna válečku. myslím si že podle mého názoru jsou tam moc lehké. takže tam dám těžší a uvidím. To že mi někteří z vás radí ať postupuju s různými válečky po 0,5g je moc hezká představa, ale nemám na to vyhodit 800 za válečky jen proto abych to vyzkoušel a nakonec tam jedny dal a zbytek sady ležel v garáži.. pokud někdo z vás má zkušební válečky z okolí Budějovic klidně si je půjčím. ale kupovat to nebudu. válečky 16x13mm. Díky ;-)

Re: Vliv úprav Variátoru

18 úno 2014, 20:47

Válečky si můžeš vyrobit a různé závaží v nich měnit. Nebo kup jedny těžší a postupnym odvrtáváním se dostaneš na požadovanou váhu........pokud na to máš aspoň trochu vybavení a šikovnosti.

Re: Vliv úprav Variátoru

19 úno 2014, 20:17

No takže dneska jsem zase zalezl na pár hodin do garáže, vyndal variator, komplet vyčistil nandal zpět. Taky jsem vypustil nádrž a ,,odvodnil´´ a projel. furt stejný. už mě to na*****. šoupl jsem tam zpět origo válečky, a byla to neskutečná změna! Skutr konečně jel jak má. Byl to skvělý pocit. Ovšem to jen dokazuje fakt, že lehký válečky, Jsou do 4T Úplně na ho***!!! ale úplně! Aspoň co se tohodle skútru týká! Potenciál tam ještě je, věřím že ten skútr může jet ještě rychleji. Teď jede se sjetýma válečkama s váhou 8,6g 62km/hod po rovině. Takže super, a hlavně 50km/hod je tam hned. Super odpich a táhne krásně už v nízkých otáčkách.Je to bomba. Souhlasím s tím že pokud někdo chce měnit variátor. Kupte si sadu válečků nejlíp tři sady. jednu tak o 2-3g lehčí jak origo, jednu stejně těžkou jak origo, a jednu ještě těžší ;) to už se dá krásně nakombinovat a doladit:) podle představ;)
Jinak pro info co tam teď mám: Variator naraku high speed, válečky 8,6g, nový řemen 669x18, origo tvrdost kontrasky ve spojce a origo spojkové pružinky, vyčištěný karbec, vyčištěná nádrž a nový palivoví filtr, nový olej v převodovce.
Jezdí krásně od nízkých otáček v zátahu, žadné problémy se starty v zimně, vše OK. Za 6000 Perfektní koupě.

Všem co mi radily a pomáhali se z toho nepo..t moc děkuji, díky za rady tipy a odkazy na super stránky které mi dál poradily a něco nového zase naučily;) Díky

Re: Vliv úprav Variátoru

19 úno 2014, 20:53

Zajímalo by mě, kolik Ti to bude žrát teď, když to máš líp naladěný. Jestli budeš měřit spotřebu, tak dej pak vědět, jak to s ní hejblo :wink:

Re: Vliv úprav Variátoru

22 úno 2014, 22:04

Hele pochopil jsem správně že delší řemen nabízí větší rozpětí převodových poměrů, tedy že se s ním dosáhne větší rozdíl mezi nejrychlejším a nejpomalejším převodem? Já za boha nemůžu zjistit jak dlouhej řemen správně patří na Kymco Super8 50/4T ale mám dojem, že tam mám asi kratší než je správnej. Každopádně bych potřeboval nějak vyřešit jak snížit rychlost aby to jezdilo líp do velkýho kopce. Někde jsem čet o nějakých podložkách na čep a tady jsem teď našel ještě přímo řemen.

Jezdíme ve dvou s přítelkyní a když je obzvlášť velkej kopec (a takovej je třeba u nás k nádraží), už to pak někdy s ní nejde vyjet. Když to je dobře rozjetý tak to jede ale když se tam nemůžem rozjet a jedem odspoda pomalu (např. když je mokro v zatáčce nebo se před námi plete auto) tak v kopci je poznat jak napřed rychlost klesá a otáčky se drží jenže pak variátor doleze až na nejpomalejší převod a otáčky začnou padat taky - to se stane kolem 20km/h na tachometru. Někdy to se štěstím dojedeme tak 15km/h ale když to spadne ještě níž tak už ne a už jsem tam taky musel pomáhat nohama jinak bysme se zastavili. Pochopitelně když tam jedu sám tak to neudělá a jede to normálně a podstatně rychlejc ale když vezu jí na vlak a jedem to ve dvou už to prostě ten kopec bez pořádnýho rozjezdu dole nedá - asi je moc těžká (dohromady 156kg). Můžu se teda ještě zeptat jaký kopce vlastně jde běžně vyjet na 50cc ve dvou ať mám nějaké srovnání? Po normální silnici to do kopce jezdí všude (pomalu), ale tenhle krpál (serpentýny a kostky) to je dycky boj.

Re: Vliv úprav Variátoru

22 úno 2014, 23:43

Pokud chceš do kopce ve dvou jezdit víc jak 15 km/h,neměl jsi si vybírat 4T 50 ccm..... tam prostě neni výkon a nijak ho tam nevykouzlíš. Každopádně jako základ bych viděl dobře sladit váhu válečků,kontrastku a hlavně mít správný řemen. Dlouhej nebo krátkej je špatně.

Re: Vliv úprav Variátoru

23 úno 2014, 14:42

Jestli máš ověřený, že je to závada Tvýho konkrétního skůtra a že jinej skůtr se steným motorem se takhle nechová, zaměřil bych se na tyhle věcy:

1. Jak píšeš, může to bejt krátkým řemenem - při nulový rychlosti by měl bejt ve předu na variátoru skoro dole u kluznýho čepu a vzadu skoro až na vnějším obvodu řemenice. Když je krátkej, může bejt vzadu zařízlej do polořemenice a tím pádem už jeho dýlka nedovolí víc podřadit - jako kdybys jel na horským kole, měl vzadu třeba 7 koleček, ale nemoch bys přehodit na největší 2 kolečka, protože bys měl krátkej řetěz - taky bys nevyjel tak prudkej kopec, jakej bys moch vyjet, kdybys měl správnej řetěz.

2. Pak to může způsobovat širší řemen, než má bejt - mezi pevnou polořemenicí variátoru a variátorem je pro širší řemen malá mezera, řemen pak nemůže při podřazování slýzt na variátoru ještě níž. U Minarelli a Piaggio motrů se to dá doladit těma podložkama, co se dávaj mezi pevnou olořemenici a variátor - tím se udělá větší mezera a řemen pak může slýzt na variátoru níž a vzadu vylýzt vejš - tzn. ještě víc podřadit. S těma podložkama se to ale nesmí přehnat, jinak to omezí maximálku, protože řemen pak nevyleze na variátoru až nahoru. Taky nevim, jestli se daj ty podložky na Tvým motoru aplikovat - rozdělanej jsem ho neviděl, ani jem nikde neviděl ty podložky pro tenhle motor - ale vyrobit se dá všechno, to Ti TUNER určitě potvrdí :lol:

3. Pak mě napadá, když se mění variátor za nějakej tuningovej, tak se špatně poskládá a mezi variátorem a pevnou polořemenicí je malá mezera a efekt je stejnej, jako v bodě 2. Třeba já jsem u Multivaru na motor Minarelli měl asi 2-3 různě tlustý podložky, který pasujou mezi pevnou polořemenici a variátor a tím jsem si musel správnou polohu pevný polořemenice vůči variátoru doladit.

Jestli máš seriovej motor bez úprav, určitě bych se zameřil na správnej rozměr řemenu (dýlku i šířku), pak na samotnej variátor, jestli chodí po kluzným čepu volně, správná gramáž a stav válečků, vodítek a samotnýho variátoru, jestli není vyměklá kontrastka a jestli chodí zadní řemenice jak má.

Každopádně tenhle motor neznám, nevím jak je prudkej ten kopec, kterej nevyjedeš, takže těžko soudit, jestli by to tenhle motor s touhle zátěží měl vyjet líp, jsou to jenom tipy, který mě napadaj podle toho, co popisuješ.

Re: Vliv úprav Variátoru

24 úno 2014, 18:28

Je to motor GY6 anebo QMB136. K čertu je to, že NIKDE (ani fakt nikde a ani v servisním manuálu) není uvedena jedna jediná a platná délka řemene. Je tam jen Kymco číslo a to je k prdu. Někde se pak dá dočíst že tam patří 736mm, někde že 743mm a někde dokonce 729mm dlouhej řemen. Šířka je myslím 18mm protože tohle už v manuálu je a je tam že se mění při 16.5mm. Takže spornej parametr je délka (a pak ještě úhel - ten má tady každej jinak)

Já si myslím že motor běhá normálně - že je to zátěží ale kdyby běžel ještě do lehčího převodu že by mu to hodně pomohlo. Občas někdo napíše že ve dvou jezdí do kopce kolem 10-15km/h a to je rychlost kterou já jet nemůžu - variátor mě na takhle malou rychlost nepustí resp. pustí ale až na dorazu a v šíleně nízkejch otáčkách motoru (a to už nemá výkon). Takže když je to kopec takovej že potřebuje jet kolem těch 15km/h tak mám problém. A semtam se určitě takovej najde kde to funí takhle pomalu - a tam já končím na dorazu variátoru a ztrácím otáčky. Pokud si vzpomínám dobře tak řemen co tam je teď je ten nejkratší - 729mm. Jeho dýlka se při nákupu nějak odvozovala z roztečí řemenic kdysi mi to někdo radil protože najít ten co tam má bejt správně je nemožný. Takže je asi krátkej. Jenže jednou tam byl zas jkinej (asi zas naopak dlouhej) a jezdilo to rychle jak čert až do chvíle než si to vybrousilo šlic zvrchu od kola startéru (takovej nějakej baňatej náboj tam je) a prdnul. Pak to mělo 20.000ot/min a nejelo to vůbec a v tu vteřinu jsem si myslel že se motor rozskočí...

Re: Vliv úprav Variátoru

24 úno 2014, 20:12

Už tu ten názor někdo napsal, "netunit jezdit" někdy je námaha odměněna 5 KM vyšší rychlostí, ale může to být tak, že i nižší. Holt někteří hoši touží po montování, ale někdy to končí neslavně. Fabrika to zkonstruovala asi dobře a ne tak abychom to po ní "opravovali" Každé zvyšování výkonu je na úkor trvanlivosti

Re: Vliv úprav Variátoru

24 úno 2014, 20:42

karelsr: On to asi antilop nechtěl tunit. Jestli jsem to správně pochopil, tak prostě omylem koupil krátkej řemen, protože nevěděl, jaká dýlka tam patří a originál se mu asni nechtěl kupovat kvůli ceně, ne?

antilop: Sundej dekl variátoru a podívej se, jak je hodně při nulový rychlosti řemen zařízlej do zadní řemenice. Pak zkus pohledat na netu nějakou fotku nebo video variátoru stejnýho motoru a porovnej, jestli to máš stejně. Že by se dýlka řemenu dala nějak odvodit z roztečí řemenic, to slyším poprvý. Nejjistější je samoržejmě koupit originál u autorizovanýho prodejce. Jak se to chovalo při podřazování s tím dlouhým řemenem, než prdnul?

edit: Na netu jsem toho moc o motoru QMB136 nenašel, ale měl by to bejt motor z "rodiny" GY6 a to je i 139QMB, takže budu předpokládat, že je to stejnej motor, jenom s nějakejma drobnejma změnama. A ve variátoru 139QMB (a vlastně obecně ve všech variátorech) to má vypadat nějak takhle:
http://www.youtube.com/watch?v=g7dH0hBzwcg
http://www.youtube.com/watch?v=FFqCIoiJc8U

Re: Vliv úprav Variátoru

25 úno 2014, 15:37

Pochopeno zcela správně - nechci nic tunit, chci najít díl který tam patří. Původní řemen z fabriky se rozšmelcoval natolik že z něj nešlo nic opsat a stejně mám za to že tam číslo svojí délky v mm nikde neměl - preparace zbytků nepomohla. Pak tam bylo několik různých řemenů se střídavým úspěchem. Co si pamatuju tak delší řemen odřazuje lépe (to koresponduje s doměnkou že tenhle je skutečně kratší než správný) a že to vydrželo ve stabilních otáčkách do cca 10-12km/h. Je velikej průser tu rychlost říct přesně protože to má šíleně tlumenej tachometr (když zprudka zastavím ještě 5s ukazuje než doleze na 0) takže jestli se otáčky hnou při 20 nebo 14 nebo 10km/h moc nejde říct protože obvykle je takhle prudkej kopec někde jakoby "kousek" takže do toho člověk přijede a až tam šíleně zpomaluje, případně nevyjede. Současný sledování tlumeného tachometru tak nedá moc věrnej obraz při který rychlosti se to utrhne. A aby bylo pozorování relevantní mělo by se jezdit na stejnej (tj. plnej) plyn aby motor měl stejnej moment tj. chovalo se to souměřitelně. Takže lze udělat jedině pokus stylem naložit potřebné závaží aby to nešlo vyjet a namontovat řemen A a vyrazit na kopec kde je doměnka že se už zastavíme. Pokud ano tak sjet dolů vyměnit za řemen B a vyrazit znova. Následně vyhodnotit chování. Obyčejně ale řemeny s větší délkou které lépe řadily odcházely na krátkou životnost z důvodu profrézování drážky z vrchní strany od náboje startéru.

Na tom prvním videu je přesně můj motor. Omlouvám se za QMB136 je to 139QMB a je to ten co tam je vidět. Včetně toho že řemen má označení že je pro 139QMB a délka je 729mm jak jsem avizoval že sám dnes mám. A dále tam je vidět profrézovaná drážka od kola starteru jako by i tenhle snad byl dlouhý??? To snad ne... Takže tz podložky na přední řemenici a omezit jeho vylezení až do startéru? Třeba se tím zmenší současně i převodový poměr na druhým konci, když třeba teď nemůže vepředu až dolů (na malý kolo). Třeba je tam malá škvíra i při plně oddáleném talíři variátoru a všecky problémy jsou tím - tím myslím jak to že nevyvezu ženskou do krpálu tak to že probrousím řemen a ten prdne a současně i to že ta jediná správná délka je 729mm ale včetně toho že tam patří podložka. Třeba chybí jen 0.5mm. Podložky jsem viděl prodávat po 0.1mm.

http://www.skutry-malsice.cz/baotian/po ... ml#content

Re: Vliv úprav Variátoru

25 úno 2014, 20:16

Ajooo, vidíš to, původně jsem si ani nevšimnul, že v tom prvním videu ukazuje, jak je řemen odřenej, až teď když jsem si to video pustil celý :lol: V tom případě bych určitě zkusil ty podložky, tím docílíš toho, že ten řemen spadne na variátoru níž (za předpokladu, že ještě bude mík kam) a taky toho, že při maximálním otevření vária nevyleze tak vysoko (trochu to asi omezí maximálku, ale nezkurvíš řemen).

edit: jseš si jistej, že ten Tvůj řemen má 729mm? Psal jsi, že tam máš ten nejkratší, ale co vidím na scootlandu, tak nejkratší pro tenhle skůtr je 669mm - to by bylo o 6 cm míň.
Odeslat odpověď