U variátoru si sednout nemá co, jde o to, jaké byly původní válečky a jaké by v použitém variátoru Malossi byly ve tvém případě nejvhodnější. Tady je o ladění variátoru pár informací
http://www.scootland.cz/scooter-tuning-jaknato/ladime-variator-krok-za-krokem/ . Nedá se zcela vycházet z původní váhy válečků, protože nový variátor má jiné stoupání a celkově funguje jinak, než původní variátor s jiným stoupáním a asi i jinou gramáží válečků. Ale pokud tam jsou po nastartování příliš vysoké otáčky, tak budou zřejmě lehké. Dá se koupit sady na ladění variátoru, kdy lze měnit vnitřek válečků (kovová část), kdy je v sadě více gramáží
http://www.scootland.cz/zbozi/stage6-valecky-s6-15x12-testovaci/ . Navíc lze kombinovat více gramáží najednou, např. 3x5.5 g + 3x6 g. Takže ve výsledku je to 3.75 g. Variant je více, samozřejmě že na chování při rozjezdu nebo jízdě má vliv i řemen, spojka, spojkové pružinky a kontrastní pružina, jejich stav a jak dohromady fungují. Někdy se trefíš napoprvé, někdy je to, bohužel, běh na dlouhou trať. Kontrastní pružina, kterou jsi koupil s variátorem Malossi, může být měkčí, než ta původní, nebo naopak, o dost tvrdší. Takto na dálku to jde jen těžko posoudit. A jen tak na okraj, občas se dá dosáhnout jisté změny vložením podložek pro vypodložení přední polořemenice
http://www.scootland.cz/zbozi/naraku-cep-variatoru-cpi-keeway-16mm/ . Je to jen další z možností, jak si pomoci. Držím palce.
Edit: samozřejmě že zde uvedené zboží je jen jako příklad, jsou jiné, vhodnější pro tvůj typ, nebo takové, které jsou finančně "příjemnější".
https://www.skutry-levne.cz/nahradni-dily-tuning/8975-testovaci-sada-valecku-polini-ruzne-velikosti-a-gramaze.html