Diskuze o čínských skútrech bez rozlišení kubatury.
14 dub 2011, 16:05
Zdravím,mám 50 skutra ve 4T (Čína),nemám žádnej problém,jezdí opravdu parádně,má novou technickou,najeto 7000,na Čínana opravdu paráda,no prostě jsi nemuzu stěžovat.Mám dotaz,nedávno jsem měl skutra v servisu,nebyl to přímo pro tyhle stroje,jen chlápek,kterej opravduje všechno (auto,motorky ...) a ptal jsem se ho jak se mám o skutra starat aby se mu dobře jezdilo,on my řekl,ať mu nedávám za studena,kontroluju olej a jednou za čas mu vyčistit karbec,tak jsem řekl OK a jel,pak mi ale došlo,že to je docela málo,mám takovej pocit,že když ho umeju,vyčistim mu karburátor,skotroluju olej,kouknu na brzdy a každejch 1000km mu vyměnim olej,občas jsi sundám sedačku a celej motor vyblejskám do čista,tak mi to přijde málo,ale třeba,ne nevím,proto se ptám jestli nemám dělat ještě nějaký věci (garáž mám,nařadí taky,zručnej jsem taky),prosím a jakoukoliv odpověd , předem díky. (jen bych prostě chtěl,aby za to jak my hezky slouží a jede,tak mu to nějak oplatit )
PS:ale třeba mu tahle udržba stačí... fakt netušim
14 dub 2011, 16:10
myslím, že pokud mu dáš vše v pravidelných intervalech můžeš lítat ještě několik let. pravidelně, olej, výměna filtrů, svíčka apod. jsou lidi co třeba tvrdí že kolikrát stačí vzd. filtr profouknout a ještě pojezdit, nebo opucovat svíčku apod. podle mě je to za pár korun, po předepsaných intervalech vyměním a jen jezdím. asi bych to tolik neřešil, jasně jsou lidi, kteří mají skútr jako leštěnku, proč ne. Ale co když jezdím v jakém koliv počasí od března do listopadu, to bych pak nedělal nic jiného než stál vedle s hadrem
14 dub 2011, 16:21
No ja bych kazdopadne venoval pozornost i variatoru a spojce a take brzdam. Jeste muzes pridat za dobre sluzby pohlazeni
14 dub 2011, 19:33
Jako základní údržba to opravdu stačí, skůtr je nenáročný dopravní prostředek, ostatně spousta lidí nedělá ani to
olej, vzduchový filtr, karburátor, brzdy, kontrola vůlí a případné nastavení/dotažení to je základ
variátor / spojka už zde byla zmíněna
pokud skůtříku chceš dopřát tak dost se podceňuje odpružení - předpokládám, že olej v přední vidlici nikdo nikdy neměnil a minimálně jednou za čas to chce vyměnit, uvidíš sám co z toho pak teče za humus
často se také zapomíná na mazací místa - tj. minimálně mechanický náhon tachometru je na to docela citlivý
jednou za dva roky se taky hodí vyměnit brzdovku, opět plno lidí to nedělá a na skůtru asi nepoznáš snížený bod varu (ale raději bych to neriskoval
) ale pohlcováním vody a zhoršováním vlastností se brzdový systém zbytečně ničí
pokud chce mít člověk jistotu spolehlivého provozu tak je také dobré jednou za čas projít konektory a zapojení / ukostření elektriky, to jsou pak docela záludné chyby jednou to jde a jednou ne, prostě očistit a dotáhnout
24 zář 2014, 23:51
Zdravím, a po kolika kilometrech je nutno měnit svíčku? Olej se mi zase zdá po 1000 km zbytečně brzo, prvních 500 km samozřejmě ale potom po 3000 km. Dávám tam jiný než je předepsán výrobcem a měnim ho raději po 2000 km. V servisu chtějí za výměnu oleje 950 kč a pokud si ho vyměním sám tak to přijde na 350 kč. A co třeba když ho vyměním skoro na konci sezony najedu na něj jen 500 km a skutr pak do jara stojí, je nutno zase měnit olej? Myslím si že je to zbytečné a měnim až zase po 2000 km.
25 zář 2014, 06:22
Sa ti zda ze netreba menit alebo si ho dal na rozbor a preto netreba menit. Ono vyrobca vie najlepsie kedy treba menit a aky olej.
27 zář 2014, 13:33
Pokud má olej stejné parametry tak je jedno jestli je to Repsol nebo Shell. Dávám tam Motul což si myslím že není o nic horší a pokud se vymění dříve než udává výrobce je to jedině dobře. Yuki nejprve doporučovali Shell a nyní k modelům Fairy Repsol. Servisák říkal že je to uplně jedno a doporučují takový olej s jehož výrobcem mají zrovna smlouvu je to jen vzájemný obchod.