Diskuze o čínských skútrech bez rozlišení kubatury.
06 kvě 2012, 17:33
Ahoj mám Bullet má stejný motor.Trochu mi zvedlo maximálku zaslepení druhotné odvodu spalin na výfuku,ale jen tak o 3-5 km/h.Restrikce by měla být ještě před karburátorem v té hadici mezi airboxem a karburátorem(takový zůžení,ale tam pak by si musel nastavit i karbec).Navíc myslím,že i výměna výfuku by pomohla.Je sice hezký vypadá jak tuningový,ale myslím,že jen na efekt.Bude v něm nějaké přiškrcení.Koukni do mého vlákna na Bulleta.Myslím,že jsem tam dával fotky toho výfuku.
viewtopic.php?f=78&t=5811&start=60
10 čer 2012, 21:52
Také mám Tapo.Odblokováno hned při koupi(prsten ve varci). Najeto asi 2500 km.Problémy vcelku jen malé.Po několika týdnech nečinnosti nechce startovat.To se teď snad zlepšilo. No nevím přesně,protože jezdím skoro obden.Také se mi snížila maximálka z 70 na 65 km/h(tacho). Pak začne pracovat omezovač otáček.Na to jsem asi přišel. Rozhodil jsem varec a válečky mají znatelné plošky.Co myslíte může to tím být?Chtěl bych dát asi těžší .Podle Scootlandu jsou origo 6gr snad se jim dá věřit. Jinak tahá strašlivě a to i ve dvou.Jezdím do práce 10km a na to je skvělý. Tady jsem našel servisní manuál (angličtina)http://scootercommunity.com.au/files/folders/tgb/entry5729.aspx
11 čer 2012, 13:33
Ahoj originální válečky v Bulletu mají prý jen 3gr.Mám přes 5000 a válečky originální.Manuál i zde
http://www.tgb-motor.cz/servis_dokumenty.html
11 čer 2012, 22:04
To není "Návod k obsluze" ,ten jsem dostal na CD při koupi. To je" Dílenská příručka" (rozborka sborka motoru ,el.schémata,nastav.karbce,atp.).Prosímtě ty máš Bullet v kolika otáčkách začíná fungovat omezovač (Tapo nemá otáčkoměr). Jak se ti to projevuje. Mě jakoby přestal pálit ,čímž se lehce sníží rychlost. Tu váhu válečků si zjistil kde? Já jsem prolezl internet nahoru dolů a vyjma Scootladu(17x 12, 6g) nikde nic. Zrovna tak rozměr řemenu je věc tajnější než výroba atomovky v Íránu. Myslel jsem že bude přímo na řemenu, zase nic .Je tam jen číslo co je v "Rozpisu součástek".
12 čer 2012, 14:21
Váhu válečků mi napsali se zastoupení.A tvrdí,že 3gr.Omezovač se ozývá při cca.9000ot/min.
12 čer 2012, 21:02
Dík. Při výměně je holt budu muset někde převážit.Chtěl bych zvýšit maximálku,protože po rovině mi zapíná omezovač na čtvrt plynu.Uvažoval jsem o odblok. CDI, ale 9000 ot.je dost.
13.1.2013 edit:Je tu nějak mrtvo. Jako diskuze na rybí schůzi. Tak něco přidám. Přes zimu jsem rozhodil varec. Jak už jsem psal válečky měly plošky. Přeměřil a převážil jsem je a docela mě to překvapilo. Rozměr vcelku atypický 17*13. No a ta váha 8,8g.Až jsem tomu nechtěl věřit. Koupil jsem tedy s nižší váhou 7,5g a zkoušel.Myslel jsem ,že se zvýší akcelerace (vyšší otáčky na nižší převodový poměr),ale opak byl pravdou.Bylo to líný jako cikán v létě(možná i v zimě). Tak jsem šel s váhou vejš. Koupil jsem 9gramů na ty to jede solidně.Jinak válečky jsou od Naraku 17*12. Ten správnej rozměr prostě (asi až na TGB) nikdo nemá. Taky jsem uvažoval o zvýšení maximálky. U kamaráda jsem si na soustruhu nechal utočit čep variátoru (to je trubka na klice co vymezuje vzdálenost mezi přední polořemenicí a přítlačným talířkem) o 1 mm.Tím samozřejmě dostanu řemen výš a tím i vyšší převodový poměr .Protože by řemen nebyl v ose se spojkou(nevím jestli 1 mm je rozhodující, ale jistota je jistota)umístil jsem za přítlačný talířek podložku o síle 0,5mm. No a šlo se zkoušet. Maximálka se mi zvýšila z 65 na 72 až 73 tacho. To si myslím není špatný.Bohužel dneska byla docela zima ,tak jsem to projel jen lehce(5km). Pořádná jízda bude holt až na jaře.
Naposledy upravil
KYBLOS dne 12 lis 2013, 04:29, celkově upraveno 2
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou
18 kvě 2013, 22:50
Mě to po odstranění restrikce na variátoru jelo maximálně 65 ale po najetí asi 1500 km se maximálka snížila na 60 km a víc z toho prostě nedostanu ono se to chová jako kdyby to chtělo jet ještě víc ale je to jako kdyby se tam zařazoval nějakej omezovač a docela takovým rázným skokem to okamžitě ubere když se chce ručička tachometru přehoupnout přes šedesátku. Je možné že by toto bylo způsobeno taky těma válečkama? A že by se na nich udělaly plošky už po těch 1500 kilometrech? Mám tam najeto celkem už 3500 km ale jak říkám po těch 1500 kilometrech ta maximálka spadla na 60 a víc ani náhodou. U Yuki Matrixu 50 4T je maximálka už třetím rokem pořád stejná při stavu tachometru 4200 km a i když tam je psaná maximálka 45 a žádná restrikce tam nebyla tak to frčí pořád těch 55 km.
18 kvě 2013, 23:44
Ahoj. Nemyslím si, že by to omezení rychlosti / výkonu jak popisuješ dělali válečky...
Buďto to máš ještě někde přidušené nobo je pes zakopán jinde....
Kdyby to dělali válečky s těma sjetýma hranama tak bys to poznal tak, že jedeš např.: 40 km/h , akcelerace se spomalí a po překročení 50 km/h to je zase ok a jedeš normálně...
edit:( TGB Bullet 50) Na skútru je řada restrikcí:kroužek ve variátoru,separátní přisávání s výfuku,omezené otáčky v CDI jednotce,zúžení v difuzoru sání,a zřejmě je restrikce i ve výfuku...
19 kvě 2013, 19:55
Díky moc za radu, o těch různých restrikcích a omezovačích sem tady hodně četl ale myslím že to asi nijak řešit nebudu, válečky budou jak říkáš v pořádku a jinak s tím žádnej sebemenší problém nemám těch šedesát si myslím na padesátku bohatě stačí a je důležitý že to dost dobře drží rychlost i do kopců a pokud budu chtít jet rychleji tak budu muset přesedlat na Fairy 125 který sem dnes poprvé vytáhl a tam se kupodivu rychlost velice svižně vyšplhala až na 105 tachometrových takže docela milé překvapení a velké nadšení.
19 kvě 2013, 20:48
Další možnost je ta, že bys to dal někomu kdo dělá skůtry (servis, známí) ať se ti na to mrkne...
ještě mě napadá... Máš 2T nebo 4T(pokud´se dělají i ve 4t) ??? 4T jsou docela líní
19 kvě 2013, 21:02
Je to dvoutakt, ve čtyřtaktu se myslím nedělaj.
24 kvě 2013, 21:19
To zpomalení při 60 km/h je způsobené omezovačem otáček v CDI.Jze koupit jiné bez omezení,ale nedoporučuji to.Motoru tak vysoké otáčky nesvědčí.Za snížení rychlosti z 65 na 60km/h můžou opravdu válečky.Jak jsem psal výše ,válečky měly plošky po 2500 km.Když jsem je vyměnil rychlost se zýšila.
30 črc 2013, 17:36
Ahoj chtěl jsem se zeptat je mi 15 a skutr mi jezdí max.50km/h po 500km jedu na servisku a nevím jestli si ho mám nechat otevřít, pak by jezdil až 70km/h. Díky jinak TGB je velmi dobrá značka !! Na skutru jezdim ani né týden a mám najeto 200km
zatím bez potíží
Naposledy upravil
KYBLOS dne 30 črc 2013, 17:43, celkově upraveno 1
Důvod: Nové téma bylo sloučeno s již existujícím tématem
30 črc 2013, 20:59
Ahoj určitě si skutr nech otevřít a v těch 500 km je to nejvhodnější protože je již dostatečně zajetej. Vyndají ti jen kroužek z variátoru a hnedle pojedeš rychleji. Mě to tedy 70 nejelo ale 65 jsem z toho dostal a to je potom jízda docela o něčem jiném. Mám TGB od loňska a dnes mám na něm již najeto 4000 km bez sebemenšího problému. TGB je opravdu dobrá značka za rozumnou cenu. Přeji mnoho šťastných kilometrů.
31 črc 2013, 09:07
diky za radu