TGB Tapo 50 - názory, zkušenosti atd.

Diskuze o čínských skútrech bez rozlišení kubatury.

Re: TGB Tapo 50 - názory, zkušenosti atd.

Příspěvekod bajza » 06 kvě 2012, 17:33

Ahoj mám Bullet má stejný motor.Trochu mi zvedlo maximálku zaslepení druhotné odvodu spalin na výfuku,ale jen tak o 3-5 km/h.Restrikce by měla být ještě před karburátorem v té hadici mezi airboxem a karburátorem(takový zůžení,ale tam pak by si musel nastavit i karbec).Navíc myslím,že i výměna výfuku by pomohla.Je sice hezký vypadá jak tuningový,ale myslím,že jen na efekt.Bude v něm nějaké přiškrcení.Koukni do mého vlákna na Bulleta.Myslím,že jsem tam dával fotky toho výfuku.viewtopic.php?f=78&t=5811&start=60
Uživatelský avatar
bajza

1000+
 
Reputace: 186
Příspěvky: 1108
Registrován: 24 črc 2009, 21:31
Bydliště: Český Krumlov
Skútr / moto: Honda SW-T400, Gilera Nexus 125i (už není)

Re: TGB Tapo 50 - názory, zkušenosti atd.

Příspěvekod vitataka » 10 čer 2012, 21:52

Také mám Tapo.Odblokováno hned při koupi(prsten ve varci). Najeto asi 2500 km.Problémy vcelku jen malé.Po několika týdnech nečinnosti nechce startovat.To se teď snad zlepšilo. No nevím přesně,protože jezdím skoro obden.Také se mi snížila maximálka z 70 na 65 km/h(tacho). Pak začne pracovat omezovač otáček.Na to jsem asi přišel. Rozhodil jsem varec a válečky mají znatelné plošky.Co myslíte může to tím být?Chtěl bych dát asi těžší .Podle Scootlandu jsou origo 6gr snad se jim dá věřit. Jinak tahá strašlivě a to i ve dvou.Jezdím do práce 10km a na to je skvělý. Tady jsem našel servisní manuál (angličtina)http://scootercommunity.com.au/files/folders/tgb/entry5729.aspx
vitataka

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 9
Registrován: 10 čer 2012, 21:09
Skútr / moto: TGB Tapo 50,Honda PCX125,

Re: TGB Tapo 50 - názory, zkušenosti atd.

Příspěvekod bajza » 11 čer 2012, 13:33

Ahoj originální válečky v Bulletu mají prý jen 3gr.Mám přes 5000 a válečky originální.Manuál i zde http://www.tgb-motor.cz/servis_dokumenty.html
Uživatelský avatar
bajza

1000+
 
Reputace: 186
Příspěvky: 1108
Registrován: 24 črc 2009, 21:31
Bydliště: Český Krumlov
Skútr / moto: Honda SW-T400, Gilera Nexus 125i (už není)

Re: TGB Tapo 50 - názory, zkušenosti atd.

Příspěvekod vitataka » 11 čer 2012, 22:04

To není "Návod k obsluze" ,ten jsem dostal na CD při koupi. To je" Dílenská příručka" (rozborka sborka motoru ,el.schémata,nastav.karbce,atp.).Prosímtě ty máš Bullet v kolika otáčkách začíná fungovat omezovač (Tapo nemá otáčkoměr). Jak se ti to projevuje. Mě jakoby přestal pálit ,čímž se lehce sníží rychlost. Tu váhu válečků si zjistil kde? Já jsem prolezl internet nahoru dolů a vyjma Scootladu(17x 12, 6g) nikde nic. Zrovna tak rozměr řemenu je věc tajnější než výroba atomovky v Íránu. Myslel jsem že bude přímo na řemenu, zase nic .Je tam jen číslo co je v "Rozpisu součástek".
vitataka

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 9
Registrován: 10 čer 2012, 21:09
Skútr / moto: TGB Tapo 50,Honda PCX125,

Re: TGB Tapo 50 - názory, zkušenosti atd.

Příspěvekod bajza » 12 čer 2012, 14:21

Váhu válečků mi napsali se zastoupení.A tvrdí,že 3gr.Omezovač se ozývá při cca.9000ot/min.
Uživatelský avatar
bajza

1000+
 
Reputace: 186
Příspěvky: 1108
Registrován: 24 črc 2009, 21:31
Bydliště: Český Krumlov
Skútr / moto: Honda SW-T400, Gilera Nexus 125i (už není)

Re: TGB Tapo 50 - názory, zkušenosti atd.

Příspěvekod vitataka » 12 čer 2012, 21:02

Dík. Při výměně je holt budu muset někde převážit.Chtěl bych zvýšit maximálku,protože po rovině mi zapíná omezovač na čtvrt plynu.Uvažoval jsem o odblok. CDI, ale 9000 ot.je dost.

13.1.2013 edit:
Je tu nějak mrtvo. Jako diskuze na rybí schůzi. Tak něco přidám. Přes zimu jsem rozhodil varec. Jak už jsem psal válečky měly plošky. Přeměřil a převážil jsem je a docela mě to překvapilo. Rozměr vcelku atypický 17*13. No a ta váha 8,8g.Až jsem tomu nechtěl věřit. Koupil jsem tedy s nižší váhou 7,5g a zkoušel.Myslel jsem ,že se zvýší akcelerace (vyšší otáčky na nižší převodový poměr),ale opak byl pravdou.Bylo to líný jako cikán v létě(možná i v zimě). Tak jsem šel s váhou vejš. Koupil jsem 9gramů na ty to jede solidně.Jinak válečky jsou od Naraku 17*12. Ten správnej rozměr prostě (asi až na TGB) nikdo nemá. Taky jsem uvažoval o zvýšení maximálky. U kamaráda jsem si na soustruhu nechal utočit čep variátoru (to je trubka na klice co vymezuje vzdálenost mezi přední polořemenicí a přítlačným talířkem) o 1 mm.Tím samozřejmě dostanu řemen výš a tím i vyšší převodový poměr .Protože by řemen nebyl v ose se spojkou(nevím jestli 1 mm je rozhodující, ale jistota je jistota)umístil jsem za přítlačný talířek podložku o síle 0,5mm. No a šlo se zkoušet. Maximálka se mi zvýšila z 65 na 72 až 73 tacho. To si myslím není špatný.Bohužel dneska byla docela zima ,tak jsem to projel jen lehce(5km). Pořádná jízda bude holt až na jaře.
Naposledy upravil KYBLOS dne 12 lis 2013, 04:29, celkově upraveno 2
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou
vitataka

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 9
Registrován: 10 čer 2012, 21:09
Skútr / moto: TGB Tapo 50,Honda PCX125,

Re: TGB Tapo 50ccm - názory, zkušenosti atd.

Příspěvekod Alda1965 » 18 kvě 2013, 22:50

Mě to po odstranění restrikce na variátoru jelo maximálně 65 ale po najetí asi 1500 km se maximálka snížila na 60 km a víc z toho prostě nedostanu ono se to chová jako kdyby to chtělo jet ještě víc ale je to jako kdyby se tam zařazoval nějakej omezovač a docela takovým rázným skokem to okamžitě ubere když se chce ručička tachometru přehoupnout přes šedesátku. Je možné že by toto bylo způsobeno taky těma válečkama? A že by se na nich udělaly plošky už po těch 1500 kilometrech? Mám tam najeto celkem už 3500 km ale jak říkám po těch 1500 kilometrech ta maximálka spadla na 60 a víc ani náhodou. U Yuki Matrixu 50 4T je maximálka už třetím rokem pořád stejná při stavu tachometru 4200 km a i když tam je psaná maximálka 45 a žádná restrikce tam nebyla tak to frčí pořád těch 55 km.
Uživatelský avatar
Alda1965

100+
 
Reputace: 14
Příspěvky: 120
Registrován: 05 kvě 2012, 05:34
Bydliště: Křesetice okres Kutná Hora
Skútr / moto: Yuki Matrix, Yuki Fairy 125, TGB Tapo a Bullet 125
Tuning / úpravy: Ne

Re: TGB Tapo 50ccm - názory, zkušenosti atd.

Příspěvekod Vargas » 18 kvě 2013, 23:44

Ahoj. Nemyslím si, že by to omezení rychlosti / výkonu jak popisuješ dělali válečky...
Buďto to máš ještě někde přidušené nobo je pes zakopán jinde.... :?
Kdyby to dělali válečky s těma sjetýma hranama tak bys to poznal tak, že jedeš např.: 40 km/h , akcelerace se spomalí a po překročení 50 km/h to je zase ok a jedeš normálně...

edit:( TGB Bullet 50) Na skútru je řada restrikcí:kroužek ve variátoru,separátní přisávání s výfuku,omezené otáčky v CDI jednotce,zúžení v difuzoru sání,a zřejmě je restrikce i ve výfuku...
Jednou sám vidět je lepší, než stokrát slyšet....
------
Řekni mi a já zapomenu.
Ukaž mi a já si zapamatuji.
Nech mne to dělat, a já pochopím...
-----------------------------------
Obrázek
Uživatelský avatar
Vargas

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 371
Registrován: 26 bře 2011, 12:17
Bydliště: Čáslav, okres Kutná Hora, Středočeský kraj
Skútr / moto: zatím bez skútra
Tuning / úpravy: bez tuningu

Re: TGB Tapo 50ccm - názory, zkušenosti atd.

Příspěvekod Alda1965 » 19 kvě 2013, 19:55

Díky moc za radu, o těch různých restrikcích a omezovačích sem tady hodně četl ale myslím že to asi nijak řešit nebudu, válečky budou jak říkáš v pořádku a jinak s tím žádnej sebemenší problém nemám těch šedesát si myslím na padesátku bohatě stačí a je důležitý že to dost dobře drží rychlost i do kopců a pokud budu chtít jet rychleji tak budu muset přesedlat na Fairy 125 který sem dnes poprvé vytáhl a tam se kupodivu rychlost velice svižně vyšplhala až na 105 tachometrových takže docela milé překvapení a velké nadšení.
Uživatelský avatar
Alda1965

100+
 
Reputace: 14
Příspěvky: 120
Registrován: 05 kvě 2012, 05:34
Bydliště: Křesetice okres Kutná Hora
Skútr / moto: Yuki Matrix, Yuki Fairy 125, TGB Tapo a Bullet 125
Tuning / úpravy: Ne

Re: TGB Tapo 50ccm - názory, zkušenosti atd.

Příspěvekod Vargas » 19 kvě 2013, 20:48

Další možnost je ta, že bys to dal někomu kdo dělá skůtry (servis, známí) ať se ti na to mrkne...

ještě mě napadá... Máš 2T nebo 4T(pokud´se dělají i ve 4t) ??? 4T jsou docela líní :wink:
Jednou sám vidět je lepší, než stokrát slyšet....
------
Řekni mi a já zapomenu.
Ukaž mi a já si zapamatuji.
Nech mne to dělat, a já pochopím...
-----------------------------------
Obrázek
Uživatelský avatar
Vargas

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 371
Registrován: 26 bře 2011, 12:17
Bydliště: Čáslav, okres Kutná Hora, Středočeský kraj
Skútr / moto: zatím bez skútra
Tuning / úpravy: bez tuningu

Re: TGB Tapo 50ccm - názory, zkušenosti atd.

Příspěvekod Alda1965 » 19 kvě 2013, 21:02

Je to dvoutakt, ve čtyřtaktu se myslím nedělaj.
Uživatelský avatar
Alda1965

100+
 
Reputace: 14
Příspěvky: 120
Registrován: 05 kvě 2012, 05:34
Bydliště: Křesetice okres Kutná Hora
Skútr / moto: Yuki Matrix, Yuki Fairy 125, TGB Tapo a Bullet 125
Tuning / úpravy: Ne

Re: TGB Tapo 50ccm - názory, zkušenosti atd.

Příspěvekod vitataka » 24 kvě 2013, 21:19

To zpomalení při 60 km/h je způsobené omezovačem otáček v CDI.Jze koupit jiné bez omezení,ale nedoporučuji to.Motoru tak vysoké otáčky nesvědčí.Za snížení rychlosti z 65 na 60km/h můžou opravdu válečky.Jak jsem psal výše ,válečky měly plošky po 2500 km.Když jsem je vyměnil rychlost se zýšila.
vitataka

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 9
Registrován: 10 čer 2012, 21:09
Skútr / moto: TGB Tapo 50,Honda PCX125,

TGB Tapo 50

Příspěvekod honzaraska » 30 črc 2013, 17:36

Ahoj chtěl jsem se zeptat je mi 15 a skutr mi jezdí max.50km/h po 500km jedu na servisku a nevím jestli si ho mám nechat otevřít, pak by jezdil až 70km/h. Díky jinak TGB je velmi dobrá značka !! Na skutru jezdim ani né týden a mám najeto 200km ;) zatím bez potíží
Naposledy upravil KYBLOS dne 30 črc 2013, 17:43, celkově upraveno 1
Důvod: Nové téma bylo sloučeno s již existujícím tématem
TGB Tapo 50 - ujeto 600 km
honzaraska

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 37
Registrován: 30 črc 2013, 17:27
Bydliště: Nymburk
Skútr / moto: TGB Tapo 50

Re: TGB Tapo 50 - názory, zkušenosti atd.

Příspěvekod Alda1965 » 30 črc 2013, 20:59

Ahoj určitě si skutr nech otevřít a v těch 500 km je to nejvhodnější protože je již dostatečně zajetej. Vyndají ti jen kroužek z variátoru a hnedle pojedeš rychleji. Mě to tedy 70 nejelo ale 65 jsem z toho dostal a to je potom jízda docela o něčem jiném. Mám TGB od loňska a dnes mám na něm již najeto 4000 km bez sebemenšího problému. TGB je opravdu dobrá značka za rozumnou cenu. Přeji mnoho šťastných kilometrů.
Uživatelský avatar
Alda1965

100+
 
Reputace: 14
Příspěvky: 120
Registrován: 05 kvě 2012, 05:34
Bydliště: Křesetice okres Kutná Hora
Skútr / moto: Yuki Matrix, Yuki Fairy 125, TGB Tapo a Bullet 125
Tuning / úpravy: Ne

Re: TGB Tapo 50 - názory, zkušenosti atd.

Příspěvekod honzaraska » 31 črc 2013, 09:07

diky za radu
TGB Tapo 50 - ujeto 600 km
honzaraska

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 37
Registrován: 30 črc 2013, 17:27
Bydliště: Nymburk
Skútr / moto: TGB Tapo 50

PředchozíDalší

Zpět na Čínské skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron