TGB Bullet 50

Diskuze o čínských skútrech bez rozlišení kubatury.

TGB Bullet 50

Příspěvekod bajza » 26 kvě 2011, 14:02

Dovolím si založit vlákno s tímto skútrem.Potkávám jich několik.
Takže TGB Bullet 50 (TGB R50X)

Typ motoru Dvoudobý jednoválec
Typ válce Horizontální
Objem motoru 49,3 ccm
Zapalování C.D.I.
Chlazení Vzduchové
Starter Elektrický
Mazání Tlakové / rozstřikovací
Kompresní poměr 8,6
Maximální výkon 4,9 k/7500 ot./m.
Vrtání x zdvih 41 x 37,4 mm
Baterie 12V / 4 Ah
Převodovka C.V.T. - variátor
Přední brzda Kotoučová
Zadní brzda Kotoučová
Přední pneumatika 130/60 ZR-13
Zadní pneumatika 130/60 ZR-13
Délka 1830 mm
Šířka 670 mm
Výška 1155 mm
Suchá hmotnost 95 kg
Objem nádrže 6,8 litrů
Výrobem je Taiwan.Motor je vlastní konstrukce typu Morini.

Mám najeto 2700 km jedinou závadou povolené dva šroubky na pantu otvírání sedačky.Variátor je nastaven lehkými válečky na svižný rozjezd.To trochu omezuje maxi.rychlost.Ta činí na rovině necelých 70km/h.Tachometr přeměřuje asi o 5-10%.
Co jsem sundal je pohotovostní stojánek.Několikrát jsem se o něj praštil a je ho umístění bylo špatně řešené.Překážel tak musel pryč.Spotřeba je trochu vyšší,ale myslím,že by klesla úpravou variátoru.S mým 90 kg.ve velmi kopcovitém terénu na Šumavě na úpatí Kleťe je 3-3,7 l/100km.
Na skútru je řada restrikcí:kroužek ve variátoru,separátní přisávání s výfuku,omezené otáčky v CDI jednotce,zúžení v difuzoru sání,a zřejmě je restrikce i ve výfuku.
Naposledy upravil bajza dne 26 kvě 2011, 23:16, celkově upraveno 2
Uživatelský avatar
bajza

1000+
 
Reputace: 186
Příspěvky: 1108
Registrován: 24 črc 2009, 21:31
Bydliště: Český Krumlov
Skútr / moto: Honda SW-T400, Gilera Nexus 125i (už není)

Re: TGB Bullet 50

Příspěvekod Seti » 26 kvě 2011, 14:42

Jenom k tomu dodám, že existuje i novější desingová verze TGB Bullet RS. Původně jsem do toho chtěl jít, prohlížel jsem si to tady v Plzni několikrát a absolvoval jsem i krátkou projížďku. Nejede to špatně, nicméně prodejce bohužel nebyl schopen nabídnout jinou než bílou nebo antracitovou verzi, za což je odpovědný dovozce do CZ, fa TGB Žebrák u Berouna, viz http://www.tgb-motor.cz/index.htm . Nechápu, proč nakoupili jen tyhle, protože třeba v Německu jsou na běžně trhu i jiné a barevně kombinované verze..
Nakonec jsem to tedy vzdal a zvolil to co jsem zvolil. Ale nelituji toho ani trochu, protože mám přes 100kg a ten Runner se mnou přece jen jezdí o dost líp..
Gilera Runner 50 PureJet FL: Malossi multivar, U24ETR/Malossi Redsponge, 2,7L/100km
Uživatelský avatar
Seti

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 92
Registrován: 11 úno 2011, 12:14
Bydliště: Plzeňsko
Skútr / moto: Gilera Runner 50 PureJet

Re: TGB Bullet 50

Příspěvekod bajza » 26 kvě 2011, 15:43

Škoda,že je to vzducháš vodník by byl zajímavější.Na nový jsem koukal má jinou přístrojovku a jiné přední světlo.Jinak by to mělo být stejné.S barvou jsem měl taky problém.Byli jenom bílý.Ale i tak jsem přes známé sehnal černého.Mnohem zajímavější barvy jsou na http://www.tgb.com.tw/
Uživatelský avatar
bajza

1000+
 
Reputace: 186
Příspěvky: 1108
Registrován: 24 črc 2009, 21:31
Bydliště: Český Krumlov
Skútr / moto: Honda SW-T400, Gilera Nexus 125i (už není)

Re: TGB Bullet 50

Příspěvekod adas25 » 27 kvě 2011, 17:31

Zdarec, též se přidám se svým málem zkuseností. Mám najeto 570 km, po první garanci byl odšputován (restrikce) a lítá pěkně, maximálka po rovině je kolem 65-70Km/h a to veze mejch 115kg, do prudkých kopců není problém 35-40km/h, jedinou závadou jsou u mě též povolené šroubky na pantu otvírání sedačky ( asi nejaká sériová vada :P )
Jinak ve městě je to ďábel, z křižovatek unikám jako první a rychle a svižně proličkuji celé město, spotřeba zatím kolem 3l/100km, resp. na plnou v pohodě 240km. :lol:
Obrázek
TGB 50 Bullet 2T 2010 a YUKI 50 Jet 2T 2010
____________________________________
Adas25
"Hákujte planetu !!!"

Jsem členem a nástěnkářem Skútr Klubu Ústeckého Kraje - http://skuk.ebcz.net
Uživatelský avatar
adas25

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 50
Registrován: 19 dub 2011, 11:29
Bydliště: pohoří nad Litvínovem
Skútr / moto: TGB Bullet 50 RS
Tuning / úpravy: Seriový, odstraněny restrikce :-)

Re: TGB Bullet 50

Příspěvekod bajza » 27 kvě 2011, 19:08

Super tak už jsme tu dva.Plánuješ nějaké úpravy?Škoda že se u nás prodává jen bílé a černé.Na zahraničních stránkách je ještě modrá a červená.Moc se mi líbí originální plexi.Bohužel cena už tak příjemná není.http://www.tgb-motor.cz/prislusenstvi.html
BULLET-COLOR-03.jpg

28.5. edit:
Manuál a rozkreslení dílů zde.http://www.tgb-motor.cz/servis_dokumenty.html
recenze z motoráje.http://www.tgb-motor.cz/recenze/motoraj ... et50rs.pdf
29.5. edit:
A takto vypadá můj mazlík:
DSCF1002.JPG
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil KYBLOS dne 23 srp 2013, 19:24, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny 3 příspěvky pod sebou
Uživatelský avatar
bajza

1000+
 
Reputace: 186
Příspěvky: 1108
Registrován: 24 črc 2009, 21:31
Bydliště: Český Krumlov
Skútr / moto: Honda SW-T400, Gilera Nexus 125i (už není)

Re: TGB Bullet 50

Příspěvekod adas25 » 30 kvě 2011, 00:05

Tady je zase muj mazel po cestě za kamošem do Chotiměře, přes Milešovku :P
....................................
Jinak úpravy zatím neplanuji, leda až se neco vysype :lol:

Mám ještě dotaz na olej, výrobce doporučuje přímo značku Motorex se specifikací JASO FC/ISO-L EGD/API-TC:
..............................
U nás se však nedá sehnat a přes eshop se mi nechce kvůli poštovnému, ve všeobecném motoshopu mi doporučil prodejce tento, který má specifikaci ještě lepší JASO FD, ISO-L-EGD/OEM API-TC:
..............................
Mám pocit, že ten Motorex je syntetika a ten Mogul je polo-syntetika, což by po zajetí nemělo vadit, jen se mi je nechce míchat. Zbytek co mám v nadržce má zelenou barvu a ten Mogul zase modrou. Doufám, že barevná odlišnost je jen věcí výrobce, nerad bych něco podělal.... :?
Naposledy upravil KYBLOS dne 23 srp 2013, 19:34, celkově upraveno 4
Důvod: Odkazy na obrázky jsou již 28.8.2013 nefunkční. Sloučeny dva příspěvky pod sebou.
Obrázek
TGB 50 Bullet 2T 2010 a YUKI 50 Jet 2T 2010
____________________________________
Adas25
"Hákujte planetu !!!"

Jsem členem a nástěnkářem Skútr Klubu Ústeckého Kraje - http://skuk.ebcz.net
Uživatelský avatar
adas25

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 50
Registrován: 19 dub 2011, 11:29
Bydliště: pohoří nad Litvínovem
Skútr / moto: TGB Bullet 50 RS
Tuning / úpravy: Seriový, odstraněny restrikce :-)

Re: TGB Bullet 50

Příspěvekod bajza » 30 kvě 2011, 02:48

Když jsem psal do TGB kvůli oleji,odepsali mi ,že je úplně jaký olej používám pokud má specifikaci JASO FC.(dávám Repsol Scooter).Co jsem zjišťoval tak stačí polosyntetika nebo plná syntetika.Nejdřív jsem používal Denicol 2T s nějakou vůní.Myslím,že je to skoro jedno jen nepoužívat minerální a ten husqrňácký mi taky řekli nepoužívat,prý špiní výfuk a ještě nebrat endurácký.Ten Repsol měl specifikaci JASO FC, a pak změnily obal a už je tam JASO FD.Používám už jenom ten.Jo a to že doporučují motorex už asi neplatí,teď už na strankách doporučují jiný.http://www.tgb-motor.cz/maxima.html
toto dávám já http://www.scootland.cz/zbozi/repsol-ol ... er-1-litr/ ale klidně bych dal ten Mogul.Myslím,že oleje jsou normálně mísitelné.Normálně bych dolil,je to lepší než riskovat zavzdušnění olejového čerpadla.
Uživatelský avatar
bajza

1000+
 
Reputace: 186
Příspěvky: 1108
Registrován: 24 črc 2009, 21:31
Bydliště: Český Krumlov
Skútr / moto: Honda SW-T400, Gilera Nexus 125i (už není)

Re: TGB Bullet 50

Příspěvekod adas25 » 30 kvě 2011, 12:21

Díky, za info, leju tam ten Mogul a vyrážím na projížďku, dnes je fajně... :P
Obrázek
TGB 50 Bullet 2T 2010 a YUKI 50 Jet 2T 2010
____________________________________
Adas25
"Hákujte planetu !!!"

Jsem členem a nástěnkářem Skútr Klubu Ústeckého Kraje - http://skuk.ebcz.net
Uživatelský avatar
adas25

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 50
Registrován: 19 dub 2011, 11:29
Bydliště: pohoří nad Litvínovem
Skútr / moto: TGB Bullet 50 RS
Tuning / úpravy: Seriový, odstraněny restrikce :-)

Re: TGB Bullet 50

Příspěvekod bajza » 01 čer 2011, 17:24

Tak jsem se přiblížil ke 3000 km.Chtěl bych slyšet názor zda jít na garanční prohlídku.Těch kilometrů dosáhnu zhruba za 14 dní.Záruku mám pak už jen necelý měsíc.Mám tam jít,když budou dělat jen toto.
Vyčištění:vzduchový filtr,separátní přisávání (o stejně po záruce odříznu),svíčka
Kontrola a seřízení:karburátor, brzdy (obojí funguje,maximálně malinko přidají na volnoběžných otáčkách)
Kontrola případná výměna:šrouby,filtry atd.
promázání: převodové skříně (olej se měnit nebude)
Tak prosím má cenu jim dávat za toto peníze děkuji za názory.
Uživatelský avatar
bajza

1000+
 
Reputace: 186
Příspěvky: 1108
Registrován: 24 črc 2009, 21:31
Bydliště: Český Krumlov
Skútr / moto: Honda SW-T400, Gilera Nexus 125i (už není)

Re: TGB Bullet 50

Příspěvekod adas25 » 02 čer 2011, 11:29

Mnooo..., ja to kolínko nechal odříznou už pri první garančce (412 km), záruka tím nepadá, doporučil mi to i prodejce při odstraňování restrikcí. I s kontrolou jsem zaplatil 990Kč.
Zručný skůtrař si ty kotroly umí udělat sám, ale servis je servis a ten by ti měl vyměnit i méně opotřebované věci dokud je to v záruce a hlavně zdarma, záleží však na jejich přístupu k zákazníkům. I já znám ochotný a neochotný personál. Za práci pak typuji mezi 350-500Kč. Mě například po první garančce doporučili, abych skůtru začal pomalu dávat na pr.... ať do konce záruky ješte projeví méně zdařilé součástky a můžou vyměnit co jde... 8)
Zatím mám 760km (i když stále zajíždím) ale vše šlape jak má...
Naposledy upravil KYBLOS dne 27 bře 2013, 13:38, celkově upraveno 1
Obrázek
TGB 50 Bullet 2T 2010 a YUKI 50 Jet 2T 2010
____________________________________
Adas25
"Hákujte planetu !!!"

Jsem členem a nástěnkářem Skútr Klubu Ústeckého Kraje - http://skuk.ebcz.net
Uživatelský avatar
adas25

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 50
Registrován: 19 dub 2011, 11:29
Bydliště: pohoří nad Litvínovem
Skútr / moto: TGB Bullet 50 RS
Tuning / úpravy: Seriový, odstraněny restrikce :-)

Re: TGB Bullet 50

Příspěvekod bajza » 02 čer 2011, 20:10

Projevilo se nějak odříznutí separátního přisávání?Přemýšlím,že bych po záruce odfrézoval zůžení ve výfuku.A co myslíš mám na tu garančku jít jde o 14 dní,pak stejně záruka skončí.
Uživatelský avatar
bajza

1000+
 
Reputace: 186
Příspěvky: 1108
Registrován: 24 črc 2009, 21:31
Bydliště: Český Krumlov
Skútr / moto: Honda SW-T400, Gilera Nexus 125i (už není)

Re: TGB Bullet 50

Příspěvekod adas25 » 04 čer 2011, 16:50

Nemohu hodnotit projevy jen toho přisávání (další restrikce byl kroužek variátoru), ale dle servisu to snižuje celkový výkon. Pravdou je, že i s restrikcemi to bylo živý na objem 50-2t jako blázen a po odstranění jsem si myslel, že se zvedne jen maximálka, ale ona se zvedla i ta živost (odšťuch) a to je znát hlavně v kopcích.
S restrikcí jsem kopec k nám do města zvládal tachometrově tak 42-44km/h a ted 48-50km/h, takže si požitek z jízdy hlavně přes město užívám.
S tou garančkou je to na tobě, pokud tě nic netrápí a vše maká, asi je finančně výhodnější si to zkontrolovat sám, ale pokud máš nějaké podezření na vadu, tak tu vadnou součástku budeš mít na garančce zdarma a novou, jen práci zaplatíš.
PS: po dnešku už mám 890km (když je hezky, tak to rychle přibývá :D )
Obrázek
TGB 50 Bullet 2T 2010 a YUKI 50 Jet 2T 2010
____________________________________
Adas25
"Hákujte planetu !!!"

Jsem členem a nástěnkářem Skútr Klubu Ústeckého Kraje - http://skuk.ebcz.net
Uživatelský avatar
adas25

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 50
Registrován: 19 dub 2011, 11:29
Bydliště: pohoří nad Litvínovem
Skútr / moto: TGB Bullet 50 RS
Tuning / úpravy: Seriový, odstraněny restrikce :-)

Re: TGB Bullet 50

Příspěvekod bajza » 04 čer 2011, 18:56

Já dnes jen deset.Tady docela prší.Pak je chvilku hezky.Ale pořád počasí,že to neriskuji nikam dál.Restrikci v difuzoru si tam nechal?Pravda je že odpich je nadstandartní na 50 ccm,ale je to lehkými válečky.Při výměně zvažuji dát o chlup těžší.Já bych chtěl trochu zvednout výkon do kopce.Tady na šumavě je to třeba.Třeba do práce to mám 5km ale úplnou rovinu mám 800 m.
Uživatelský avatar
bajza

1000+
 
Reputace: 186
Příspěvky: 1108
Registrován: 24 črc 2009, 21:31
Bydliště: Český Krumlov
Skútr / moto: Honda SW-T400, Gilera Nexus 125i (už není)

Re: TGB Bullet 50

Příspěvekod adas25 » 04 čer 2011, 19:07

Tak to jsi me dostal, netuším jestli tu restrikci v difuzoru servisák při garančce vymontoval, bavili jsme se jen o efektu restrikce přisávání a kroužku variátoru.
Pravdou je že při předávání k prohlídce jsme se dohodli obecně o kontrole a odstranění restrikcí. Pokud to nebude nic složitého můžu se na to v garáži podívat, jak to vypadá, je to nějaká omezující vložka?
Jinak s výkonem v kopcích jsem spokojen, mám totiž možnost to porovnávat (sice s čínou) s Yuki 50 Jet 2T, ale i když je to už s restrikcemi nesrovnatelné, tak teď je to jako srovnání 50 a 125ccm. Na té Yukině (bude první garance teď 460km) je sice ještě viditelná restrikce výfuku (slepé koleno o dalších nevím), ale jsem zvědav po odstranění kolik jí to přidá na výkonu.
Obrázek
TGB 50 Bullet 2T 2010 a YUKI 50 Jet 2T 2010
____________________________________
Adas25
"Hákujte planetu !!!"

Jsem členem a nástěnkářem Skútr Klubu Ústeckého Kraje - http://skuk.ebcz.net
Uživatelský avatar
adas25

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 50
Registrován: 19 dub 2011, 11:29
Bydliště: pohoří nad Litvínovem
Skútr / moto: TGB Bullet 50 RS
Tuning / úpravy: Seriový, odstraněny restrikce :-)

Re: TGB Bullet 50

Příspěvekod bajza » 04 čer 2011, 20:03

Po odstranění restrikce v difuzory sání se musí přetryskovat karburátor.Takže je to složitější.Je to takový plíšek z dírkou v té hadici mezi airboxem a karburátorem.Jestli to najdu nechám tu video z youtube,kde to dává pryč.
Uživatelský avatar
bajza

1000+
 
Reputace: 186
Příspěvky: 1108
Registrován: 24 črc 2009, 21:31
Bydliště: Český Krumlov
Skútr / moto: Honda SW-T400, Gilera Nexus 125i (už není)

Další

Zpět na Čínské skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Bing [Bot] a 3 návštevníků

cron