od bajza » 30 zář 2015, 12:25
Tak malé zhodnocení po ujetí cca 13 000 km.Skútr byl koupen nový v polovině roku 2009,v 500km odstraněna restrikce ve variátoru,později zaslepeno separátní přisávání vzduchu.Závady řešené servisem 2x po zimě a dlouhém odstavení vytékal benzín přepadem karburátoru,jednou údajně vyměněna jehla (myslím že jen vyčistily) po druhé už jen vyčištěn.Toto jsem vyřešil tím že v průběhu zimy skútr nastartuji a lehce projedu,cca jednou měsíčně.Od té doby se již tento problém nevyskytl.Dále vyměněno ložisko předního kola,ale to jsem si způsobil sám projetím propadlého kanálu ve vyšší rychlosti a zřejmě to odnesl i zadní tlumič,který jsem nechal vyměnit zároveň s ložiskem.Dále nefukční tachometr znovu vlastní chybou.Rozjel jsem se se zamčeným předním kolem.Zatím neopraveno.Na skútru jsou stále původní pneu,přičemž hlavně zadní je už totálně sjetá,plánuji po sezoně přezout.Ve 13 000 měněna nakopávačka,je z měkčího materiálu a tak se vymlela v ozubení.Na skútru byl vyměněn v 7000 řemen a válečky.V zimě plánuji druhou výměnu.Posunul jsem ji o dalších 1000 km.Protože po 7000 měli válečky jen minimální plochy a řemen se zdál absolutně v pořádku.Za celých 6 let měněna poze jedna žárovka v zadního světla (hodně pracné hodina práce).Skútr nijak nešetřím,jezdím s ním i po lese i po velmi špatných cestách i necestách.Přesto že se setkávám s názory ohledně kvality a výdrže této značky,myslím že skútr splnil mé očekávání.A že kvalita i výdrž jsou na velmi slušné úrovni.Na závěr plusy odpich od semaforů(variátor je nastaven na odpich na úkor max.rychlosti), kvalita zpracování,dostupnost náhradních dílů,servisní síť,design,spolehlivost,mínusy cena originálních náhradních dílů,některé náhradní díly jsou nesehnatelné v replikách,horší možnosti tuningu,kvalita pneu jsou tvrdé,fungují až při tropických teplotách (30 stupnů a víc)
Naposledy upravil
bajza dne 01 črc 2017, 12:51, celkově upraveno 1