Taky přemýšlím nad tuningem mého Bulleta. Na scootlandu jsem si vyhlídnul 160 ccm válec Naraku (
http://www.scootland.cz/zbozi/naraku-va ... ku-160ccm/) + variátor Naraku Maxi speed (
http://www.scootland.cz/zbozi/naraku-va ... axi-speed/). Na jiném fóru jsem narazil na borce, který tam ten válec dával a musel měnit ještě vzduchový filtr a trysku karburátoru.
Je potřeba měnit ještě řemen?
Prosím o radu zkušenějších.
Doporučili byste mi tento tuning, nebo je to zbytečné?
Jak je to s nadměrným opotřebením jiných dílů a životností celého skútru po této výměně?
Psal jsem i do Scootlandu, kde bych si nechal tunning udělat (jsem manuální lachtan) a tam mě od toho celkem odrazovali.
Jen pro info přeposílám odpověď ze Scootlandem v Brně:
Dobrý den,
dobrá rada číslo jedna je skútr prodat a koupit si něco laditelného, co má smysl. Tuning činských motorů je většinou cesta do pekel horoucích.
Nicméně, pokud nechcete z jakéhokoliv důvodu tuhle dobrou radu následovat, tak je třeba mrknout, jestli tam vůbec válec půjde. TGB by mělo používat GY6 čínské motory, bohužel jsou ale dvě verze, které se liší pozicí svorníků, kdy jedna varianta je dobrá (válec pasuje) a na druhou variantu nejde sehnat vůbec nic. Tedy, skútr musíme rozdělat a podívat se, poté budeme vědět více. V lepším případě půjde 160ccm, v horším případě pouze sportovní variátor. S výkonem těžko říci, zase u čín je to kus od kusu, většinou se před úpravou pohybujeme okolo 6-7 koní na zadním kole a po úpravě okolo 8 koní. Ale jak píšu, tady u těch skútrů nejde nic říct 100% předem.
Výměna trvá cca 1 den, cena za práci cca 2500-3000,-Kč, dostanete graf z motorové brzdy před a po úpravou. Pokud by válec nepasoval, pak bude cena za práci nižší, cca 1500-1700,-Kč včetně nastavení sport. variátoru na brzdě.
------------
Děkuji za rady.