Diskuze o čínských skútrech bez rozlišení kubatury.
Odeslat odpověď

Re: Tauris Fiera 125 - variátor Malossi/Naraku?

20 zář 2012, 15:03

Ahoj,
tak jsem ti změřil průměry.Původní varec 107mm,sportovní 114mm.Vnější průměr tisícihranu jsem nezměřil,páč jsem nesehnal utahovačku.Ale vnitřní průměr válečku je 15mm(uvadí se na netu 15,15).Podle těch rozměru by ti tam měl jít :-).

Re: Tauris Fiera 125 - variátor Malossi/Naraku?

20 zář 2012, 15:07

dik, takze kymco ho uz ma zvetsenej od vyroby - docela by me zajimalo kolik ma ten naraku, jestli ho ma vubec cenu kupovat
a tu poloremenici mas ted taky vetsi?

Re: Tauris Fiera 125 - variátor Malossi/Naraku?

20 zář 2012, 15:32

Polořemenici mám těch 114mm a je původní.Jedině zkusit pořádně zagooglit.

26.9. edit:
Universální stahovák na řemenici :lol: :lol: :lol:
DSCF2006.JPG

DSCF2006.JPG

DSCF2007.JPG
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil KYBLOS dne 12 lis 2013, 04:36, celkově upraveno 2
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou

Re: Tauris Fiera 125 - variátor Malossi/Naraku?

26 zář 2012, 19:28

Jojo i takhle se to da:)

Re: Tauris Fiera 125 - variátor Malossi/Naraku?

28 zář 2012, 19:06

Už jsem dal 10g místo 8g válečky,tak uvidíme,jak se to časem projeví.

16.10. edit:
Takže optimální váha cca 9g.Chtěl jsem se zeptat,všimnul jsem si ,že multivar varec ma válečky 20x 17.Kdybych je zkrátil na 18mm a váhu zkorigoval na 9g,docílil bych max sevření na variátoru?Co si o tom myslíte?Těd trochu legrace http://www.youtube.com/watch?v=c_LwHp0F ... re=related .
Naposledy upravil KYBLOS dne 12 lis 2013, 04:36, celkově upraveno 2
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou

Re: Tauris Fiera 125 - variátor Malossi/Naraku?

06 lis 2012, 14:56

Caute,chtel bych se jen zeptat.Mam motor 125 typ 152QMI.Nevi nekdo nahodou kolika gramove valecky se montujou do variatoru primo z vyroby???Silne uvazuji o teto sade NARAKU Maxi Speed.Ale premyslim zda by jen nestacilo vymenit valecky,nebo jestli mi tam ta sada vubec pujde...dik za kazde info :)

Re: Tauris Fiera 125 - variátor Malossi/Naraku?

08 lis 2012, 20:43

Na 152QMI jsou přibližně 13g

Re: Tauris Fiera 125 - variátor Malossi/Naraku?

09 lis 2012, 15:59

lis11 píše:Takže optimální váha cca 9g.Chtěl jsem se zeptat,všimnul jsem si ,že multivar varec ma válečky 20x 17.Kdybych je zkrátil na 18mm a váhu zkorigoval na 9g,docílil bych max sevření na variátoru?Co si o tom myslíte?Těd trochu legrace http://www.youtube.com/watch?v=c_LwHp0F ... re=related .

myslim, ze je to blbost, to bych si radsi koupil dr.pulley
to video jsem kdysi videl, pomoct to teoreticky trochu muze - ty valecky pak mohou dal, ale narusi se tim pevnost variatoru a kdyz se to prezene mohli by vyletet uplne

Re: Tauris Fiera 125 - variátor Malossi/Naraku?

04 pro 2012, 12:27

Caute,pisete ze origo. poloremenice u 152QMI ma prumer 107mm a sportovni sady je maji 114mm.Nevite nekdo zda to neni jen zvetseny prumer samotneho telesa,nebo tim padem jsou v poloremenici delsi i odvalovaci drahy(kanalky) pro valecek??
Ptam se zamerne,protoze kdyby ty valeckove kanalky byly stejne jak u origo.poloremenice tak by stacilo jen vymenit vahove optimalni valecky a bylo by..

Re: Tauris Fiera 125 - variátor Malossi/Naraku?

04 pro 2012, 12:33

Ja tam mam masivnejsi vyztuzeny okraj takze delsi drahy nebudou, ale mohou mit jine stoupani a remen chodi vys.

Re: Tauris Fiera 125 - variátor Malossi/Naraku?

04 pro 2012, 15:30

Ahoj, tak my dáváme na čínské 50 4T místo původního variatoru , NARAKU HS s tím že dáváme lehčí válečky nez je originál a než jsou dodávané s varcem - už jsme jich použili dost ,aby jsme mohli konstatovat, že je to dobrá volba a zatím bez problémů.

Re: Tauris Fiera 125 - variátor Malossi/Naraku?

23 srp 2013, 21:37

Nazdar všichni.
Přispěji se svojí troškou do variátortového mlýna zde.
Mám číňana Jonway 125 De-Luxe. Je to poměrně veliká potvora, vážící sama o sobě bez náplní 130kg.
Je možné ji najít i pod jinými názvy, třeba Jonway Predator, Jonway GT (Pozor, ne GTS!) a jiné.
Po koupi jsem čekal na zajetí motoru cca 1000km a namontoval varec Naraku Maxi speed. Ta změna je prostě neskutečná!
S origo varcem skútr nedal za obrovského řevu vic než 80Km/h. Tato rychlost naprosto nešla udržet, otáčky byly skoro 8000rpm. Cestovní rychlost se dala použít tak max 60 - 65km/h. Prostě malá katastrofa. Samozřejmě se bavím o skutečných rychlostech, ne o tom, co ukazuje ta parodie na tachometr na palubní desce, podle něj jsem hravě překračoval 120km/h!
Po výměně varce chvíli trvalo než si "sednul" (zřejmě to bylo tím, že byl asi něčím namazán kvůli konzervaci) a pak už jen skůtr začal dělat to, proč jsem ho koupil.
Maximálka se vytáhla skoro ke 100km/h ( lehce z kopce a s větrem v zádech) při asi 6700prm.
Běžná cestovní rychlost i do kopce, nebo proti větru je 80 - 85km/h. Ani při vyšších rychlostech nemám špatný pocit z motoru.
I v městském režimu došlo k mírnému zlepšení. 50 - 55km/h po rovině udržuje varec otáčky někde kolem 4500 - 5000rpm.
Pokud vezmu razantně za plyn, motor zabere, otáčky vyletí na něco kolem 6000rpm a skútr i přes svou váhu vyrazí jak vystřelený. Varec dále drží otáčky +- na stejné úrovni až asi do 85kmh, pak se lehce zvýší. Stále to ale není tím, že by řemen došel na konec variátoru, protože mám vyzkoušeno, že i při 90km/h dovede jet s otáčkami kolem 6200rpm. (pouze za určitých příhodných podmínek).
Varec jsem nijak neladil, nechal původní spojku, kontrastku i řemen. Válečky jsou 10,3g. Možná jsem mohl nechat i původní polořemenici, jelikož má PODSTATNĚ větší chladící žebra. Polořemenice z Naraku je stejně velká 114mm, ale chladící lopatky má tak třetinové. Nezkoumal jsem její úhel, ale možná na to ještě kouknu a vrátím původní řemenici, kvůli lepšímu chlazení prostoru varce a spojky.
Na povolení i utažení variátoru jsem použil 12V elektrický rázový utahovák od Conrada. Šlo to bez jakýchkoli jiných pomůcek, jako je blokovač variátoru, nebo spojky. Návodů - postupů, je plný youtube.

Takže pokud máte motor GY6, YY152QMI, neváhejte a jděte do jiného varce, ta změna za to skutečně stojí!

Jinak, když jedu 90km/h, "tachometr" má někdy rafiku zaraženou o kolík na 160km/h... :D

K otázce na váhu válečků původního origo varce jen tolik, že nápisy na nich už byly setřené, ale po zvážení všech a vydělení jejich počtem, jsem došel k váze 10,3g na váleček. To znamená, že origo válečky jsou stejně těžké, jako válečky v novém varci Naraku Maxi speed...

Re: Tauris Fiera 125 - variátor Malossi/Naraku?

23 srp 2013, 23:23

kdyby tenhle stroj nemel tak zalostne malo kW, tak bych do nej sel. Vypada moc pekne. Koupil jsem starsi Piaggio X8, taky se peru s maximalkou, je to max. 100-105 km/h. Ale verim, ze od pocatku je tam stary variator a ja pres zimu vymenim za novy, ze se to urcite zlepsi. Jakou rychlost ti drzi do kopecka ? Ja stabilne 70 km/h a kdyz se podari plynem odchytit spravny kroutak tak i 80km/h. Jeste mam vysoke plexi a tomu davam za vinu taky ubytek vykonu, silnejsi poryv vetru stroj dost zpomali.

Re: Tauris Fiera 125 - variátor Malossi/Naraku?

24 srp 2013, 09:28

Tak do kopečka to máme stejný. Jde o to, jak moc do kopečka to je. :-)
Ta moje maximálka kolem 100km/h je ale pouze Z mírného kopečka. (Když jedeš od Olomouce na Litomyšl, tak široká nová před Litomyšlí od Benziny v zatáčce na kopečku, kolem těch dvou větrníkû. A to byl ještě docela brutální boční vítr.
Jinak stroj je to opravdu velice pěkný, ale co ti budu povídat, buď asi rád, že máš Itala.
Číňana si kupují kutilové jako třeba já... ;-)

Re: Tauris Fiera 125 - variátor Malossi/Naraku?

24 srp 2013, 10:13

Zdravím, sice nemám model zde psaný, nýbrž keeway outlook 125 LC. Chtěl jsem se jen optat, který z výše zmiňovaných výrobků je přijatelnější. Cena hraje také trochu roli, ale ne tolik. Kuji za radu.
Odeslat odpověď