Nazdar všichni.
Přispěji se svojí troškou do variátortového mlýna zde.
Mám číňana Jonway 125 De-Luxe. Je to poměrně veliká potvora, vážící sama o sobě bez náplní 130kg.
Je možné ji najít i pod jinými názvy, třeba Jonway Predator, Jonway GT (Pozor, ne GTS!) a jiné.
Po koupi jsem čekal na zajetí motoru cca 1000km a namontoval varec Naraku Maxi speed. Ta změna je prostě neskutečná!
S origo varcem skútr nedal za obrovského řevu vic než 80Km/h. Tato rychlost naprosto nešla udržet, otáčky byly skoro 8000rpm. Cestovní rychlost se dala použít tak max 60 - 65km/h. Prostě malá katastrofa. Samozřejmě se bavím o skutečných rychlostech, ne o tom, co ukazuje ta parodie na tachometr na palubní desce, podle něj jsem hravě překračoval 120km/h!
Po výměně varce chvíli trvalo než si "sednul" (zřejmě to bylo tím, že byl asi něčím namazán kvůli konzervaci) a pak už jen skůtr začal dělat to, proč jsem ho koupil.
Maximálka se vytáhla skoro ke 100km/h ( lehce z kopce a s větrem v zádech) při asi 6700prm.
Běžná cestovní rychlost i do kopce, nebo proti větru je 80 - 85km/h. Ani při vyšších rychlostech nemám špatný pocit z motoru.
I v městském režimu došlo k mírnému zlepšení. 50 - 55km/h po rovině udržuje varec otáčky někde kolem 4500 - 5000rpm.
Pokud vezmu razantně za plyn, motor zabere, otáčky vyletí na něco kolem 6000rpm a skútr i přes svou váhu vyrazí jak vystřelený. Varec dále drží otáčky +- na stejné úrovni až asi do 85kmh, pak se lehce zvýší. Stále to ale není tím, že by řemen došel na konec variátoru, protože mám vyzkoušeno, že i při 90km/h dovede jet s otáčkami kolem 6200rpm. (pouze za určitých příhodných podmínek).
Varec jsem nijak neladil, nechal původní spojku, kontrastku i řemen. Válečky jsou 10,3g. Možná jsem mohl nechat i původní polořemenici, jelikož má PODSTATNĚ větší chladící žebra. Polořemenice z Naraku je stejně velká 114mm, ale chladící lopatky má tak třetinové. Nezkoumal jsem její úhel, ale možná na to ještě kouknu a vrátím původní řemenici, kvůli lepšímu chlazení prostoru varce a spojky.
Na povolení i utažení variátoru jsem použil 12V elektrický rázový utahovák od Conrada. Šlo to bez jakýchkoli jiných pomůcek, jako je blokovač variátoru, nebo spojky. Návodů - postupů, je plný youtube.
Takže pokud máte motor GY6, YY152QMI, neváhejte a jděte do jiného varce, ta změna za to skutečně stojí!
Jinak, když jedu 90km/h, "tachometr" má někdy rafiku zaraženou o kolík na 160km/h...
K otázce na váhu válečků původního origo varce jen tolik, že nápisy na nich už byly setřené, ale po zvážení všech a vydělení jejich počtem, jsem došel k váze 10,3g na váleček. To znamená, že origo válečky jsou stejně těžké, jako válečky v novém varci Naraku Maxi speed...