Tauris Fiera 125

Diskuze o čínských skútrech bez rozlišení kubatury.

Re: Rieju Tauris Fiera 125

Příspěvekod Rady » 13 bře 2010, 00:34

CSholka píše:Bahnak> Jel jsi kousek kolem prodejny a hodláš hodnotit motorku? Já jela na Trickerovi na trati. Taky mám dost výhrad, ale v životě bych si nedovolila takový hnusně podlý kousek, jaký jsi předvedl ty ke vztahu ke mně. A nakonec sem strčíš test na 250ccm, přičemž ta má totálně jiný motor, i jinou výrobu, než 125, o které mluvíš. Navíc pokud nejsi ten blb, tak sis mohl přečíst, že test byl zkreslený, protože testující je majitelem právě Trickera.

Končím. Nebaví mě tu všelijaká cenzura.
Rady> nečekej ode mě pozdrav na výstavě. Jsi opravdu kamarád velkého formátu.

Nejsem zastance diskuzi, ktere se vedou v podobnem stylu a jsou i v rozporu s pravidly SF. Myslim, ze vetsina lidi svuj nesouhlas dokaze vyjadrit slusnejsi formou.
BMW K1200LT ------->> vice zde 4,6l/100 km
Uživatelský avatar
Rady

2500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2664
Registrován: 21 lis 2006, 13:41
Bydliště: Bánov u Uherského Brodu mob.: 00420 608 882 336
Skútr / moto: jawy,CZ, B400/K4, B650/K4,BMW LT K1200, chrompaket

Re: Rieju Tauris Fiera 125

Příspěvekod Gullwing » 13 bře 2010, 18:35

Jo Jo, takhle u nás doma vypadají diskuze když to tem můj harém má dostat :lol: :lol:
Je to OT a klíďo to smázněte (nebudu se vztekat :evil: )
Jen jsem si to nějak nemohl odpustit :oops:
Uživatelský avatar
Gullwing

1500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1659
Registrován: 24 dub 2007, 14:21
Bydliště: Praha 6
Skútr / moto: Suzuki B400 K8

Re: Rieju Tauris Fiera 125

Příspěvekod Jumbo_CZ » 15 bře 2010, 14:50

te350 píše:Zdar bikeři, máte někdo zkušenost s Rieju Tauris Fiera 125 ? Rady, zkušenosti, tuning. Díky za odpověď Pája Strakonice

Čaukyy, měl jsem tu čest se s Fierami potkat když mi jezdily na garančky. Montujou se sice v číně, ale management je španělskej a kvalita je slušná.
Výkon a jízdní vlastnosti slušný, nevlní se to v zatáčkách, rám má dostatečnou tuhost, na to, že je to 125ccm, tak má kotouč vpředu i vzadu, povedený vzhled.
Nesetkal jsem se u tohohle modelu s žádným problémem - snad jednou se měnil spínač startéru, což je drobnost.

Za necelých 40tis Kč je to hodně muziky za zajímavou cenu. :D
respekt.fr píše:tak nic proti ale rieju je španelska značka ktera viraby kvalitni stoje ! ja vlastním rieju motokrosovu motorku a sem spokojen ! .ale jde oto že rieju neviraby ty scootry ty scooty sou činy a mají jen nazev rieju !!!! proste ty scooty sou činy ale motorky od rieju ne dokonce yamaha dodava motory do motorek rieju !

http://www.riejumoto.cz/at/cz/Rieju/default.htm

Máš pravdu, Reiju jsou španěláci, ale scooty vyrábějí taky, vím to, protože jsem na nich dělal servis - krosky i scooty.. :D
CSholka píše:Rieju nevyrábí skútry. Je to jen blbě přiřazený název, když nějaký mamlas nevěděl kam tu svou věc strčit. Jméno je tedy Tauris Fiera a s Rieju nemá nic společného. Co takhle trochu používat Google?

Bahnak> a kde že si ho viděl? A proč máš takovýto názor? Co takhle trochu podložit své mínění nějakými argumenty? Plácat do větru umí každý blb. Zvlášť hodnotit značku, aniž by znal její sortiment, umí každý blb.

Není to špatně přiřazený název, je to opravdu jedna a tatáž značka jak motorek tak scootrů, dělám v servisu, kde se servisují kromě jiných všechny stroje Rieju.

Nenech se zmást, třeba scootrový motory do obsahu 125ccm se vyrábí v jedný motorárně Kymco na Tchaiwanu. Pak se to montuje do Aprilí, Piaggií a možná i do Peugeotů...
Naposledy upravil KYBLOS dne 17 lis 2013, 13:05, celkově upraveno 2
Důvod: Sloučeny tři příspěvky pod sebou
Jumbo_CZ
Jumbo_CZ

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 10
Registrován: 15 bře 2010, 12:06
Skútr / moto: KLE500

Re: Rieju Tauris Fiera 125

Příspěvekod micky » 15 bře 2010, 17:26

Jumbo CZ: nechci se hádat, ale po prostudování těchto stránek http://www.tauris-moto.cz/ a http://www.riejumoto.cz/at/cz/Rieju/default.htm jsem nabyl rovněž dojmu, že p. Bayer je pouze prodejcem těchto značek, tudíž má shodné stránky, ale jinak se opravdu o dvě rozdílné značky a jde jen o to, aby zákazník nabyl dojmu, že místo Rieju kupuje Tauris. Věřím, že máš své zkušenosti ze servisu, a taky nemůžu posoudit kvalitu a spolehlivost těchto skútrů, ale HOLKA CS měla asi pravdu, ikdyž to nakonec dopadlo trochu blbě. Je to trochu podobný, když jeden autosalon prodává Škodovku a WV na stejné ploše a tvrdil by ti, že je to vlastně jedno, co kupuješ, protže je to jeden koncern. Tolik můj názor, ale mýlit se je lidské :P
Uživatelský avatar
micky

100+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 112
Registrován: 15 čer 2009, 17:31
Bydliště: Brno(na kraji)
Skútr / moto: Honda CBF 600 S
Tuning / úpravy: ne

Re: Rieju Tauris Fiera 125

Příspěvekod Jumbo_CZ » 16 bře 2010, 13:20

micky: Na tom webu to vypadá, že Tauris je vedlejší zančkou Rieju, ale v oficiálním katalogu modelů Rieju jsou jak krosky označené Rieju, tak scootry označené Tauris. Co k tomu výrobce vede namam tušení. S tím koncernem máš asi pravdu, třeba motory se pro všechny Rieju vyrábí v číně, jenom se pro některé modely kompletují ve španělsku a jiné rovnou v číně. :o)

Myslím, že pro zákazníka je stejně nejdůležitější fakt, že značky Kymco, Rieju a Sym se dají pořídit za zajímavou cenu, mají 100% ní dostupnost náhradních dílů a kvalitativně bych je seřadil takhle: Sym - nejkvalitnější, pak Kymco, a Rieju. Rozdíly mezi nimi nejsou moc velké a o proti třeba keeway a kentoye je to kvalitou úplně jinde.
Jumbo_CZ
Jumbo_CZ

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 10
Registrován: 15 bře 2010, 12:06
Skútr / moto: KLE500

Re: Rieju Tauris Fiera 125

Příspěvekod joko » 16 bře 2010, 13:32

myslim si že to muze honda a jiny vyrobci zabalit když jsou tak perfekni tyto značky jak každy piše :lol: :lol:
Uživatelský avatar
joko

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 356
Registrován: 08 úno 2010, 20:17
Bydliště: praha
Skútr / moto: burgman an 650 2007,uvažuji 2012

Re: Rieju Tauris Fiera 125

Příspěvekod respekt.fr » 16 bře 2010, 13:40

bože rieju žadne scooty neviraby jinak motory pro rieju dodava yamaha a morini ! a rieju je kvalitni značka asi vím diš od nich doma mam moto :wink:
fuk stage6 proleprika chrom.spojka stage6 torque.variator motoforce racing.přední polomneřice stage6 racing filtr stage6.přední zadní destičky stage6 racing.dowhill řiditka str8.představec str8.
respekt.fr

500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 528
Registrován: 25 říj 2009, 16:23
Bydliště: kousek od zlina
Skútr / moto: Malaguti f15 hiend pila .aprilia sr.HONDA CRF 250R
Tuning / úpravy: s6 proleprika.thermoteck.podložka pod klapky.příruba s6 R/T.varec motoforce racing.polomněřice s6.spojka s6 torque.zvon naraku.openfiltr s6.kontra malossi.podložka pod kontru malossi.DHW řiditka str8 +představec str8.tlumič motoforce R6.VíC v PODPISU..!!

Re: Rieju Tauris Fiera 125

Příspěvekod joko » 16 bře 2010, 13:43

dit to nejak nehanim jen sem rekl že pokud maji male ceny a jsou tak kvalitni mužou ostatni prodejsi zavřit
Uživatelský avatar
joko

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 356
Registrován: 08 úno 2010, 20:17
Bydliště: praha
Skútr / moto: burgman an 650 2007,uvažuji 2012

Re: Rieju Tauris Fiera 125

Příspěvekod CSholka » 16 bře 2010, 18:23

Jumbo_CZ: Jestli opravdu děláš v servisu, jsou tvé znalosti na mizerné úrovni. Ať už máš jakýkoliv záměr - značka Rieju nemá nic společného se značkou Tauris. Dále také Rieju nevyrábí skútry. A taky je to jediná španělská značka, která nemá co dočinění s Čínou. Používá motory Yamaha a Minarelli. Je na značně vyšší úrovni než Kymco a další, co jsi zmínil. Taky se nemůže chlubit nízkou cenou, protože to není Čína. Většina motocyklů Rieju je dražší než stejné obsahy v japonských značkách. Například moje Rieju stojí nové kolem 80 000. Stejný obsah a výkon stojí u Yamahy i Hondy přibližně o 20 000 méně. Už prosím neroznášej další mystifikace o něčem, o čem nemáš ani páru. Mám tu značku doma a strávila jsem hodiny a hodiny čtením o ní.
Uživatelský avatar
CSholka

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 181
Registrován: 26 lis 2009, 17:34
Bydliště: Havířov
Skútr / moto: Honda Zoomer, Rieju Tango 125

Re: Rieju Tauris Fiera 125

Příspěvekod Bahnak » 16 bře 2010, 18:29

CSholka:Myslím, že čtením propagačních materiálů a článků na netu se z nikoho odborník na motorky nestane.
Trochu skromnosti a více zkušeností mladá dámo.
cesta je cíl
Uživatelský avatar
Bahnak

500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 598
Registrován: 02 říj 2006, 21:36

Re: Rieju Tauris Fiera 125

Příspěvekod CSholka » 16 bře 2010, 18:32

Bahnak> Rieju krom svého oficiálního španělského webu nemá žádnou propagaci. Četla jsem desítky testů. Překládala jsem je z francouzštiny a španělštiny.
A to oslovení si odpusť, taky ti neříkám ...........
Uživatelský avatar
CSholka

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 181
Registrován: 26 lis 2009, 17:34
Bydliště: Havířov
Skútr / moto: Honda Zoomer, Rieju Tango 125

Re: Rieju Tauris Fiera 125

Příspěvekod _Tom_ » 16 bře 2010, 18:39

je nesporný fakt, že mnoho ohlasů na skútry od této značky nebylo, pročítal jsem kde co ale tohle jsem objevil až v tomto tématu. Podle mě je i zde mnoho recenzí na mraky skútrů, už jen proto bych sáhl asi jinam
Galerie fotek | Profil motorkáři.cz
nyní: Honda Vision 110 - najeto 7 000km | Honda NC750X - najeto 21 000km

dříve: Honda SH300 - najeto 41 000km | Honda PS125 - najeto 22 000km
Uživatelský avatar
_Tom_

Moderátor
 
Reputace: 98
Příspěvky: 3946
Registrován: 04 kvě 2009, 14:49
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Honda

Re: Rieju Tauris Fiera 125

Příspěvekod Bahnak » 16 bře 2010, 19:31

CSholka: Myslím, že ani oslovení starý dědku by mě z míry nevyvedlo :mrgreen:
Řekni jak si přeješ být oslovována a já Ti rád vyhovím :D
Testům nevěř. Hlavně nevěř testům závislých novinářů. Jednak to jsou většinou amatéři a otestovat motocykl vůbec nedokáží a potom si nemohou dovolit motocykl který mají půjčený od výrobce nebo dovozce moc kritizovat protože by jim pak už nic nepůjčili. Takhle to je ve skutečnosti s většinou testů z oborů které znám.
S motocykly je to o to horší, že se za Test vydává popis jedno nebo dvoudenní svezení redaktorem jehož jediná kvalifikace na posouzení testovaného motocyklu je nadšení a někdy i novinářský průkaz.
Se skutečným testem nezávislými odborníky to nemá naprosto nic společného.
Jinak vypadaly testy které dělali skutečně nezávislí odborníci (např. Motorrad.). Jenže tam motocykly koupili normálně anonymě v obchodě a testovali je min. 10t.km. Jooo, to bejvaly testy :(
cesta je cíl
Uživatelský avatar
Bahnak

500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 598
Registrován: 02 říj 2006, 21:36

Re: Rieju Tauris Fiera 125

Příspěvekod _Tom_ » 16 bře 2010, 19:58

a nebo vycházet ze zkušeností uživatelů, kterých je i na motorkářích poskromnu
Galerie fotek | Profil motorkáři.cz
nyní: Honda Vision 110 - najeto 7 000km | Honda NC750X - najeto 21 000km

dříve: Honda SH300 - najeto 41 000km | Honda PS125 - najeto 22 000km
Uživatelský avatar
_Tom_

Moderátor
 
Reputace: 98
Příspěvky: 3946
Registrován: 04 kvě 2009, 14:49
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Honda

Re: Rieju Tauris Fiera 125

Příspěvekod Rady » 16 bře 2010, 20:08

Z ČMN

Tauris Fiera 125

Odkaz na obrázek byl dne 17.11.2013 vymazám, protože je již zcela nefunkční. Kyblos.

Vzhled, funkčnost? Alfa, Omega? Néé, tyhle dvě věci musíme skloubit a dostaneme Fieru. Fieru od Taurisu.

Čínské skútry jsou dostupnou variantou pro rychlé cestování po městě, byť lehce na úkor komfortu, který tyto produkty mnohdy postrádají. A taková je i Fiera.

Pohodlí jen vzadu
Tauris je vzhledově hodně povedeným skútrem, s dělenými předními světly zasazenými do černé masky. Ta je obohacena o zalakované červené polepy plamenů, které dotváří celkovou image skútru nejen na přídi, ale i na zádi. Při sezení na sedle se nehrňte zbytečně dopředu, tam je to tvrdé :-). Stačí se posunout o pár centimetrů ke spolujezdci a jste jak v bavlnce. Tím ovšem asi komfort a chvála téměř končí. Palubní deska vás totiž moc rozmazlovat nebude a na stroji, kterým budu fofrovat po městě, bych čekal kromě houpajícího se palivoměru a rychloměru alespoň ještě hodiny.

A co že nás žene dopředu? 4dobý vzduchem chlazený agregát, který má ve spolupráci s variátorem solidní, až nadstandardní odpich. Jeho spotřeba se potom pohybuje na úrovni 2,7 litru.

Podvozek na Fieře je dosti jednoduchý. Vlastně moc nefunguje, jako na všech skútrech této kategorie. Bohužel Fieru v celkové ovladatelnosti nepotápí pouze vystřelovací tlumiče bez náznaku útlumu, ale také nevhodně zvolené pneumatiky. Třináctipalcové stotřicítky jsou na Fieru prostě moc a máte z ní pocit, že si dělá, co chce ona a ne co chcete vy. Naštěstí před průšvihem vás uchrání brzdy, které tady fungují opravdu excelentně. Přední i zadní hydraulika svírající kotouč dvěma pístky velmi potěšila.

Co je špatně?
No a je čas začít tu část, kterou máme nejraději a vám toho jako čtenářům dá nejvíc – hanění?. Ne, že bychom byli zlí, ale když víte, co je na dané věci špatně, je mnohem snadnější se rozhodovat. Máme v rukou čínský skútr, a tak nechápeme tu Ameriku v podobě odrazek na předním blatníku. Těsně za předním blatníkem pak překáží boční kryty nohou, které sice skútr pěkně designově dokreslují, ale samotná jízda s končetinami za kryty dokáže přichystat nepěkné překvapení, pokud se potřebujete fofrem nohou opřít o asfalt (znáte tu situaci, když jste na pinckovi chtěli po zastavení dát nohu ze stupačky a chytli jste se tkaničkou za brzdu? - tak to je přesně ono). Dále do podsedlového prostoru nenacpete moc věcí. Vlastně jen pár vybraných předmětů a helma mezi ně rozhodně nepatří.

Silentbloky, ve kterých je uložena zadní kyvka Fiery, jsou potvory. Rády se dost rychle vymačkají a jízda na skútru v zatáčce se pak stává poměrně nepříjemnou. Dost to plave a vy máte ještě méně jistoty než dříve. Toto je ale problém všech levných skútrů a je na to třeba brát ohled. Za 39 990,- peněz totiž dostanete docela solidní stroj, od kterého nemůžete čekat zázraky, ale službu končící top-speedem 90 km/h, kterou za vás odvede a bude přitom dobře vypadat. Pokud se tedy rozhodujete, zvažte všechna pro a proti – ne jenom pro a ne jenom proti.

Plusy a mínusy:
+ vzhled zrcátek
+ akcelerace
+ hliníkové podlážky na nohy
+ brzdy
- podvozek
- místy slabé zpracování
- trvanlivost uložení zadní kyvné vidlice
- pneumatiky na mokru

Techbox
Objem 124,6 cm3
Výkon 5,4 kW
Hmotnost 107 kg
Cena 39 990 Kč
Motor: čtyřdobý, vzduchem chlazený jednoválec, karburátor, elektrický startér / nožní startování, variátor
Podvozek: trubkový rám, vpředu dvoupístkový brzdič s kotoučem, vzadu dvoupístkový brzdič s kotoučem, vpředu pneumatika 130/60-13, vzadu pneumatika 130/60-13
Rozměry: délka 1880 mm, šířka 715 mm, výška 1170 mm, nádrž 7,3 l

Odkaz na obrázek byl dne 17.11.2013 vymazám, protože je již zcela nefunkční. Kyblos.

Palubka postrádá hodiny. Ty považuji při pohybu po městě za důležité, protože o nic jiného, než o čas, při přesunech nejde.

Odkaz na obrázek byl dne 17.11.2013 vymazám, protože je již zcela nefunkční. Kyblos.

Je to jen dalsi dukaz jak cinsti vyrobci zneuzivaji nazvy evropskych vyrobcu. Tema jsem proto presunul do spravneho fora.
BMW K1200LT ------->> vice zde 4,6l/100 km
Uživatelský avatar
Rady

2500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2664
Registrován: 21 lis 2006, 13:41
Bydliště: Bánov u Uherského Brodu mob.: 00420 608 882 336
Skútr / moto: jawy,CZ, B400/K4, B650/K4,BMW LT K1200, chrompaket

PředchozíDalší

Zpět na Čínské skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků