Z ČMN Tauris Fiera 125Odkaz na obrázek byl dne 17.11.2013 vymazám, protože je již zcela nefunkční. Kyblos.Vzhled, funkčnost? Alfa, Omega? Néé, tyhle dvě věci musíme skloubit a dostaneme Fieru. Fieru od Taurisu.
Čínské skútry jsou dostupnou variantou pro rychlé cestování po městě, byť lehce na úkor komfortu, který tyto produkty mnohdy postrádají. A taková je i Fiera.
Pohodlí jen vzaduTauris je vzhledově hodně povedeným skútrem, s dělenými předními světly zasazenými do černé masky. Ta je obohacena o zalakované červené polepy plamenů, které dotváří celkovou image skútru nejen na přídi, ale i na zádi. Při sezení na sedle se nehrňte zbytečně dopředu, tam je to tvrdé
. Stačí se posunout o pár centimetrů ke spolujezdci a jste jak v bavlnce. Tím ovšem asi komfort a chvála téměř končí. Palubní deska vás totiž moc rozmazlovat nebude a na stroji, kterým budu fofrovat po městě, bych čekal kromě houpajícího se palivoměru a rychloměru alespoň ještě hodiny.
A co že nás žene dopředu? 4dobý vzduchem chlazený agregát, který má ve spolupráci s variátorem solidní, až nadstandardní odpich. Jeho spotřeba se potom pohybuje na úrovni 2,7 litru.
Podvozek na Fieře je dosti jednoduchý. Vlastně moc nefunguje, jako na všech skútrech této kategorie. Bohužel Fieru v celkové ovladatelnosti nepotápí pouze vystřelovací tlumiče bez náznaku útlumu, ale také nevhodně zvolené pneumatiky. Třináctipalcové stotřicítky jsou na Fieru prostě moc a máte z ní pocit, že si dělá, co chce ona a ne co chcete vy. Naštěstí před průšvihem vás uchrání brzdy, které tady fungují opravdu excelentně. Přední i zadní hydraulika svírající kotouč dvěma pístky velmi potěšila.
Co je špatně?
No a je čas začít tu část, kterou máme nejraději a vám toho jako čtenářům dá nejvíc – hanění?. Ne, že bychom byli zlí, ale když víte, co je na dané věci špatně, je mnohem snadnější se rozhodovat. Máme v rukou čínský skútr, a tak nechápeme tu Ameriku v podobě odrazek na předním blatníku. Těsně za předním blatníkem pak překáží boční kryty nohou, které sice skútr pěkně designově dokreslují, ale samotná jízda s končetinami za kryty dokáže přichystat nepěkné překvapení, pokud se potřebujete fofrem nohou opřít o asfalt (znáte tu situaci, když jste na pinckovi chtěli po zastavení dát nohu ze stupačky a chytli jste se tkaničkou za brzdu? - tak to je přesně ono). Dále do podsedlového prostoru nenacpete moc věcí. Vlastně jen pár vybraných předmětů a helma mezi ně rozhodně nepatří.
Silentbloky, ve kterých je uložena zadní kyvka Fiery, jsou potvory. Rády se dost rychle vymačkají a jízda na skútru v zatáčce se pak stává poměrně nepříjemnou. Dost to plave a vy máte ještě méně jistoty než dříve. Toto je ale problém všech levných skútrů a je na to třeba brát ohled. Za 39 990,- peněz totiž dostanete docela solidní stroj, od kterého nemůžete čekat zázraky, ale službu končící top-speedem 90 km/h, kterou za vás odvede a bude přitom dobře vypadat. Pokud se tedy rozhodujete, zvažte všechna pro a proti – ne jenom pro a ne jenom proti.
Plusy a mínusy:+ vzhled zrcátek
+ akcelerace
+ hliníkové podlážky na nohy
+ brzdy
- podvozek
- místy slabé zpracování
- trvanlivost uložení zadní kyvné vidlice
- pneumatiky na mokru
TechboxObjem 124,6 cm3
Výkon 5,4 kW
Hmotnost 107 kg
Cena 39 990 Kč
Motor: čtyřdobý, vzduchem chlazený jednoválec, karburátor, elektrický startér / nožní startování, variátor
Podvozek: trubkový rám, vpředu dvoupístkový brzdič s kotoučem, vzadu dvoupístkový brzdič s kotoučem, vpředu pneumatika 130/60-13, vzadu pneumatika 130/60-13
Rozměry: délka 1880 mm, šířka 715 mm, výška 1170 mm, nádrž 7,3 l
Odkaz na obrázek byl dne 17.11.2013 vymazám, protože je již zcela nefunkční. Kyblos.Palubka postrádá hodiny. Ty považuji při pohybu po městě za důležité, protože o nic jiného, než o čas, při přesunech nejde.
Odkaz na obrázek byl dne 17.11.2013 vymazám, protože je již zcela nefunkční. Kyblos.Je to jen dalsi dukaz jak cinsti vyrobci zneuzivaji nazvy evropskych vyrobcu. Tema jsem proto presunul do spravneho fora.